lauantai 26. joulukuuta 2015

Let's talk about lipsticks 1/3 (Jeffree Star velour liquid lipsticks)


Jostain täytyy aina aloittaa ja koska mä oon jo pidempään puhunu mun uudesta rakkauden kohteesta, eli nestemäisestä, mattapintaseks kuivuvasta huulipunasta, niin vihdoin ja viimein mä pääsen postaamaan kyseisistä ihanuuksista kokonaisen postauksen verran. Mä ajattelin ihan alunperin, että mä kirjotan tässä samaisessa postauksessa useammasta tuotteesta tai siis useammasta merkistä, vertailen niitä toisiinsa ja niin pois päin, mutta koska mulla on tällä hetkellä jo kolmelta eri merkiltä noita samankaltasia punia ja jokaisesta voisin oikeesti puhua tuntikausia, niin ajattelin sittenkin postata jokaisesta erikseen ja ihan ensimmäisenä oiskin siis luvassa Jeffree Starin velour liquid lipstickit.

Me tilattiin mun kaverin Viffen kanssa vähän isompi yhteistilaus, koska Jeffreen sivuilla yli sadan dollarin tilauksissa on ilmanen postitus. Tilattiin siis yhteensä 8 huulipunaa, joista neljä oli mulle ja neljä Viffelle. Mä tilasin sävyt Drug lord (valkonen), Dirty money (likasen vihreä), Dominatrix (ruskea) sekä Weirdo (musta). Yhteensä se meiän tilaus makso 144 dollaria eli mun osuus oli siitä 72 dollaria (n. 65€) eli noi Jeffreen punat maksaa sellaset 18 dollaria kappale. Tilauksen saapumisessa kesti jonkin aikaa ja koska noi tuotteet saapuu sieltä Jenkeistä elikä Euroopan ulkopuolelta, niin ne jäi sit tietenkin myös tulliin.. Tullimaksu oli muistaakseni n. 32 euroa, eli lopullinen hinta neljälle Jeffreen punalle oli about 80€.


Mun ensivaikutelma noista punista oli ihan älyttömän hyvä, mutta mä myönnän, että se tilauksen odottelu, kaikki Jeffreen ympärillä oleva hypetys sekä tietenkin ihana paketointi vaikutti suuresti siihen miten mä otin noi vastaan.. Kokeilin muistaakseni ihan ensimmäisenä tota Dominatrixia eli siis ruskeeta sävyä ja vaikka olin kuullu noiden punien hyvästä pigmentistä, niin yllätyin siitä silti aika paljon! Kaikki muut noista sävyistä käyttäyty äärimmäisen hyvin huulilla, mutta Drug lord elikä siis toi valkonen sävy oli vähän rososempi ku muut. Ottaen kuitenkin huomioon sen, että nimenomaan valkonen on älyttömän hankala, ellei jopa kaikista hankalin väri etenkin huulimeikissä, niin kyllä toi aika hyvin täytti mun odotukset. Noi huulipunat ei tarvii minkäänlaista pohjustusta, mutta Jeffreen omilla sivuilla kehotetaan ensin kuorimaan huulet ja vasta sitten laittamaan toi puna huulille. Mä ite oon yleensä vaan pistäny meikkauksen alussa huulirasvaa ja ikään ku pehmittäny mun huulia etukäteen ja sit ennen huulipunan laittoa pyyhkässy huulet puhtaaks ja vasta sitte levittäny sen punan.


Anyways, jos palataan kuitenkin siihen alkuun, kun mä sain noi huulimeikit, niin sen pigmentin jälkeen seuraavat huomiot keskitty aplikaattoriin, jota myöskin oli internetissä kehuttu ihan älyttömästi. Mä en ite henkilökohtasesti tykänny siitä aplikaattorista ainakaan heti alussa niin hirveesti, koska siinä oli/on sellasia säikeitä, joiden takia sitä huulipunaa ei saa levitettyä niin ihanteellisesti, ku mitä olis tarkotus. Toisaalta se aplikaattori oli kuitenkin sopivan kokonen, eli muihin merkkeihin verrattuna aika iso ja samalla myös tosi pehmeä ja erittäin miellyttävän tuntunen huulilla. Nyt parin viikon päästä oon kuitenki aika lailla tottunu jo siihen koko aplikaattoriin, eli edes ne säikeet ei enää häiritse niin paljoa. Vielä yks positiivinen juttu siihen aplikaattoriin ja ehkä myös itse huulipunan koostumukseen liittyen on vielä se, että sitä aplaria ei tarvii dipata sinne huulipunaan ku korkeintaan ehkä kaks kertaa, kun taas esimerkiks Colourpopin huulipunissa oot onnekas jos jo kolmella tai neljällä dippauksella saat ne sun huulet hyvännäkösesti meikattua.

Aplikaattorin säikeiden lisäks ainoo sellanen miinus, joka mun mieleen on tässä parin, kolmen viikon aikana noussu, on oikeestaan vaan se hinta, mutta ei sekään nyt niin paha oo, ku mitä se vois olla. About 20€ on loppujen lopuks mun mielestä ihan kohtuullinen hinta noin laadukkaille tuotteille, vaikka enhän mä siitä tietenkään valittais, vaikka muutama euro siitä hinnasta otettaiski pois. Plussaa mä antaisin sen sijaan jo edellämainitun paketoinnin sekä pigmentin lisäks myös sille huulituntumalle, sekä pitkälle kestolle. Noi Jeffreen huulipunat tuntuu nimittäin ainakin mun mielestä kaikista parhaimmalle huulilla sekä levittäessä, että kuivuttuaan, kun vertaa L.A. Girliin tai Colourpoppiin.

Myös se kesto noissa Jeffreen tuotteissa on ihan huippuluokkaa ja mä oonki yleensä pitäny noita huulilla tyytyväisenä aamusta iltaan. Mä en tiiä teistä, mutta mä en oo ikinä pahemmin pitäny normaaleista huulipunista, sillä vaikka ne tuntuu ihan kivoilta huulilla, niin se kesto ei yleensä oo mistään maailman parhaimmasta päästä. Jos mulla esimerkiks sattuu olemaan normaalia huulipunaa huulilla, niin mun on oikeesti melkein pakkomielteisesti pakko kattoa ihan koko ajan peiliin ja tarkistaa, että onks ne mun huulimeikit nyt levinny tai onks se puna lähteny kulumaan pois :'D Noi mattapintaseks kuivuvat huulipunat ei ehkä sovellu ihan kaikille, sillä ne saa huulet oikeesti tuntumaan aika kuivilta ja vähän ku rohtuneilta, mutta mä ite henkilökohtasesti tykkään siitä tunteesta enemmän ku normipunien kosteudesta ja koska kesto on mulle tärkeintä, niin noi on kyllä ihan ku luotu mulle!


Mä en yhtään tiiä, että millanen kuva teillä on noista Jeffreen punista taikka liquid lipstickeistä ylipäätään, mutta vaikka kuinka hyviä ja kestäviä noi on, niin ei nekään kuitenkaan pysy ihan täydellisinä huulilla koko päivää, eli sieltä huulen sisäpuolelta ne alkaa kyllä jossain kohtaa lähtemään pois. Toisaalta kun miettii, niin mikäpä huulipuna ei alkais.. Se on kuitenkin positiivista, että kun sä kerran oot ton Jeffreen laittanu huulille, niin poispäin se ei kyllä ala leviämään. Ei edes vaikka söisit tai joisit jotakin! Tai no okei, yks sellanen juttu on jota en suosittele syömään ja se liittyy kaikkiin noihin mattapintasiks kuivuviin huulipuniin, elikä siis rasvanen ja öljynen ruoka. Sitä kannattaa ehdottomasti välttää! Noi on kyllä vedenkestäviä (ainakin tiettyyn pisteeseen asti), mutta öljy ja rasva ylipäätään saa noi leviämään ja senpä takia noita varten kannattaakin hankkia joku öljypohjanen putsari, sillä ilman sitä sä et kyllä saa noita pois huulilta, et vaikka mitä tekisit.

(Kuva täältä)

Mä ite käytän Sebamedin syväpuhdistavaa puhdistusvaahtoa mun normaalin meikin poistamiseen, mutta nyt oon ostanu myös tollasia Vivalin silmämeikinpoistolappuja, sillä yhellä lapulla saa huulet, ku huulet ihan täydellisesti puhdistettua. Ite ostin kyseiset laput (paketissa on 100kpl) prismasta alle 7 eurolla, jos jotakuta kiinnostaa, mutta jos nyt täysin rehellisiä ollaan, niin ennen ku ehin ostaa noita, niin poistin muutaman päivän ajan mun huulimeikin ihan vaan tavallisella ruokaöljyllä! Hahah.

Kaiken kaikkiaan mä rakastan noita Jeffreen velour liquid lipstickejä ihan hirmuisesti ja en vois olla niihin tän tyytyväisempi! Lisää mä aion ehdottomasti tilata vielä rahatilanteen parantuessa, joten uusia sävyjä odotellessa. Jos teillä heräs jotain kysymyksiä just noihin puniin, eri sävyihin taikka nestemäisiin puniin ylipäätään liittyen, niin kysykää ihmeessä ja mä sitten vastailen parhaani mukaan :) Tässä lopussa on vielä Jeffree Star -punien plussat ja miinukset tiiviisti listattuna.


Plussat:

+ Superhyvä pigmentti
+ Pitkä kesto
+ Ei tarvitse pohjustusta
+ Huulituntuma
+ Hyvä ja iso aplikaattori ellei säikeitä oteta huomioon
+ Ihana paketointi
+ Uniikit sävyt
+ Brändi itsessään

Miinukset:


- Suht kallis hinta
- Ei saa Suomesta eli hintaan lisätään tullimaksut
- Säikeet aplikaattorissa
- Jotkut sävyt "huonompia" eli rosoisempia kuin toiset
- Tuotetta ei voi kerrostaa kauheasti, koska lopputulos ei muuten tunnu hyvältä/kuivu täydellisesti

5 kommenttia

  1. oijjoijjoi noi on parhaita huulituotteita mitä oon koskaan kokeillu! varsinki ku ennen ton hankkimista olin jo niin pitkään ettiny tosi pitkäkestoista huulipunaa. iteltä löytyy sävyssä unicorn blood mut nyt sait mut himoomaan tota mustaa sävyä :'DD ps oot mun inspiraatio, hihijh

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oon täysin samaa mieltä! Ihan täydellisiä ♥___♥ Mua taas harmittaa ku se Unicorn blood oli loppu just ku tehtii tota tilausta, mutta enköhä mä senki pian saa haltuuni >:) Ja hei ihana kuulla, kiitän !

      Poista
  2. mua kiinnostais joskus tilata noita mutta kerrotko tarkemin tullista? ja mistä tilasit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tilasin ihan Jeffreen omilta sivuilta elikä täältä: http://shop.jeffreestarcosmetics.com/ Ja siis tullilta tulee sulle kirje siinä vaiheessa ku se tilaus saapuu Suomee ja siinä lapussa lukee et sun pitää tehä tulliselvitys netissä ja siin on kaikki ne tiedot mitä sun pitää tullissa syöttää elikä meet siinä lapussa lukevaan osotteeseen eli tänne https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html ja tuolla kirjaudut ihan alhaalta pankkitunnuksilla yksityishenkilönä sisään ja alat täyttää niitä asioita mitä siinä kysellään. En nyt ihan sanasta sanaan jokasta kohtaa muista, mut siin on ainaki et mistä se on tilattu se tuote ja mikä se on (kosmetiikkaa, huulimeikkejä) ja paljon se painaa ja kaikkee tollasta ja ku oot saanu sun sähköpostiin viestin siitä tilauksesta nii siitä kannattaa ottaa screenshotti ja liittää ihan lopussa tiedostoks siihe selvityksee. Sen jälkee ku oot syöttäny kaikki tiedot nii tulli arvioi sen hinnan ja sit vaan maksat sen summan ja ne tuotteet lähetetää sulle ! En tiiä saitko tästä nyt mitään selvää ja ainaki mulle tää oli ekalla kerralla aika monimutkanen ja vaikee prosessi, mut oon nyt jo kolme kertaa täyttäny ton tulliselvityksen nii osaan jo aika hyvin sen :)

      Poista
  3. Uniikit sävyt ovat aina plussaa! Itse ku tykkään just kaikista alternatiivimuodista ym niin tämmöset brändit jotka kantavat ei-niin-yleisiä-värejä on kivat! Minusta tuo valkonen on jotenki tosi jännän näköinen; valkoista huulipunaa en oo koskaan varmaan nähnytkään ennen!
    Kiitos hyvästä arvostelusta!

    ☆ Shiro Samurai's Cosplay & Circle Lens Blog ☆
    ☆ Facebook Cosplay Page ☆
    ☆ Ink & Sword Lifestyle Blog ☆

    VastaaPoista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)