lauantai 28. marraskuuta 2015

Cry me a river (Makeup tutorial)


Moi! Mä ajattelin tossa keskiviikkona, että voisin pitkästä aikaa kuvata meikkitutoriaalin tänne bloginkin puolelle, kun niitä tulee nykyään kuvattua vaan sinne youtubeen. Tai no, mä oon itseasiassa tässä marraskuussa pitäny nyt vähän lomaa siitä youtubesta ja keskittyny pelkästään tähän blogiin. Välillä kun tuntuu, että se on joko tai, blogi tai youtube, koska sitä aikaa ja energiaa riittää usein vaan toiseen. Kai tässäkin pitäis vaan yrittää löytää joku kultainen keskitie, sillä nautin kuitenkin sekä tästä bloggaamisesta, että siitä vloggaamisesta todella paljon. Toisaalta syksyllä ja talvella kirjottaminen vetää hirveesti puoleensa, mutta valonpuute ei hirveesti inspaa kuvaamaan videoita ja sit taas keväällä ja kesällä homma menee vähän toisin päin.


Anyways, käydäänpä suoraan asiaan. Ihan ensimmäisenä mä pistän hiukset takaa ponnarille, pyyhkäsen etufledan sivuun, käyn pesemässä kasvot sekä kastelemassa beauty blenderin ja laitan Nivean kasvorasvaa naamaan.


Seuraavana mä otan Lumenen natural code meikkivoidetta sävyssä 10 Vanilla ja sekotan sen kanssa Maybellinen fit me meikkivoidetta sävyssä 110 Porcelain ja ne mä levitän kasvoille beauty blenderin pyöreellä puolella.


Näin ikään.


Meikkivoiteiden jälkeen mä taputtelen kasvoille Lumenen irtopuuteria.


Ja puuteroinnin jälkeen otan City colorin contour effects paletin ja rupeen tekemään varjostuksia


Teen yleensä kaikki varjostukset "kerralla" ja vasta sen jälkeen rupeen blendaamaan niitä. Varjostukset määräytyy yleensä sen meikin mukaan, eli jos teen jotain vähän kevyempää meikkiä, niin jätän esimerkiks nenän kokonaan varjostamatta.


Varjostusten häivyttämisen ei tarvii vielä tässä vaiheessa näyttää ihan täydelliseltä, eikä niitä oo välttämättä pakko vielä edes häivyttää, mutta niin mä oon ne tottunu tekemään.


Seuraavaks mä otan nimittäin Kryolanin supracolor rasvaväriä sävyssä clown white ja beauty blenderillä taputellen mä teen korostukset. Ostin ton Kryolanin rasvavärin vasta hetki sitten ebaystä, ja se on kyllä ollu täysin rahansa arvosta tavaraa. Rakastan nimittäin sitä, miltä mun iho näyttää ton rasvavärin kanssa. Mulla nyt on muutenkin aika hyvä iho, mutta toi vaan tekee siitä niin sileen ja täydellisen näkösen ettei mitään rajaa.


Niin ja ne korostukset näyttää ennen häivyttämistä about tältä. Tää on muuten nykyään yks mun lempivaiheita meikkaamisessa, enkä ees tiiä miks? Hahah.


Lopulta mä taputtelen ja häivyttelen beauty blenderillä kaikki sävyt yhteen ja viimeistelen mun meikkipohjan stargazerin valkosella puuterilla, jota levitän isolla siveltimellä ympäri kasvoja.


Sen jälkeen onkin aika ruveta piirtämään kulmia, (jos siis on sellanen päivä, että ne haluu naamaansa lisätä). Tässä meikissä mä halusin käyttää sinisiä sävyjä, joten otin ebaystä ostetun luomiväripaletin ja valitsin sieltä kolme eri sävystä sinistä.


Ihan ekaks mä hahmottelin sen kulman vaaleimmalla sävyllä


Sit mä otin vähän tummempaa sävyä ja rupesin sillä värittämään tota kulman häntää ja hetken väriteltyäni otin tietty sen kaikista tummimman sävyn ja tein sillä saman.


Lopuks mä otin vielä tollasen pehmeen häivytyssiveltimen ja häivytin sillä kaikki siniset sävyt nätisti yhteen.


Kulma ei kuitenkaan vielä tässä vaiheessa oo valmis, sillä seuraavaks mä otan uudestaan ton kryolanin rasvavärin, sekä littanan siveltimen ja tavallaan rajaan ton kulman alapuolen, niin että se näyttäis mahdollisimman tarkalta.


Eli siis tällä tavalla.


Rajauksen jälkeen mä häivytän sen valkosen värin alaspäin, niin että saan kulmaluulle vähän väriä eikä se raja näytä liian tönköltä. Tässä vaiheessa mun kulma näyttää varmaan aika monen silmään liian "pitkältä", mutta oon piirtäny sen ihan tarkotuksella noin pitkäksi koska...


..Toisenkin kulman piirrettyäni mä otan jälleen kryolanin rasvaväriä ja beauty blenderillä taputtelen sitä tohon kulmien väliin, jotta saan ne häivyttymään mahdollisimman smoothisti.


Näin!


Kulmien jälkeen siirryn yleensä silmämeikkiin ja koska mun sugarpillin musta luomiväri tippu lattialle ja hajos ja hetki sitten ebaystä ostettu stargazerin musta luomiväri oli ilmeisesti feikki, koska siitä ei irronnu yhtään väriä, niin käytin tänään tollasta lumenen mustaa luomiväriä varjostukseen.


Mä sanon yleensä aina videoilla, että rupeen laittaa jotain väriä mun "luomivakoon" vaikka oikeestihan se luomivako on tossa paljon alempana, mutta jotenkin se tulee niin automaattisesti mun suusta se luomivako. Ehkä pitäs vaan suoraan sanoa, että alan tekemään varjostuksia tai jotain..


Anyways, varjostusten piirtämisen ja häivyttämisen jälkeen mä otan lumenen mustan eyelinerin ja teen rajaukset.


Ja tässä meikissä aattelin tosiaan tehä pitkästä aikaa vähän valumia silmien alle, joten kastoin siveltimen veteen, (johon olin sekottanu vähän Elfin glitter primeria) ja sit dippasin sitä tossa sinisessä irtoluomivärissä.


Valumia maalasin ihan vapaalla kädellä, oman maun mukaan.


Tässä kohtaa mun meikki oikeastaan kusi aika pahasti, jos nyt täysin rehellisiä ollaan :D Ei sitä varmaan kukaan huomais ellen kertois, mutta laitoin tosiaan tota Elfin glitter primeria luomelle ja rupesin taputtelemaan tummansinistä glitteriä päälle... Noh, se glitteri ei sit näyttänykään niin kivalta mitä olin alunperin ajatellu, joten mua alko turhauttamaan ja pyyhin sit pumpulipuikoilla koko luomen puhtaaks ja samalla lähti eyelinerit ja ainakin puolet tosta varjostuksesta... Sain ton meikin kuitenkin ihan hyvin korjattua. kunhan olin ensin hetken rauhottunu ja sen jälkeen tein saman homman uudestaan, eli lisäsin Elfin glitter primeria ja tota samaa luomiväriä, jota käytin noissa valumissakin.


 Ja lopputuloshan näyttää siis tältä!


Seuraavana tein tietty toisen silmän samalla kaavalla ja tummensin vielä vähän noita varjostuksia.


Tässä kohtaa noi alarajaukset näyttää aika levinneiltä ja karseilta nimenomaan noiden valumien takia, mutta se asia korjaantuu hetken päästä tekoripsien avulla.


Ensin rajataan kuitenkin huulet Golden rosen tummansinisellä kajaalilla ja täytetään La girlin huulipunalla sävyssä blue valentine.


Lopuksi lisäsin vielä vähän sinistä shimmerluomiväriä noihin huuliin, että saisin niihin kivan kontrastin.


Huulten teon jälkeen mä otin tekoripset sekä liiman ja aloin mallaamaan niitä silmiin. Tästä tekoripsien laittamisesta multa on vähän kyseltykin ja pari sellasta vinkkiä mä voisin ainakin antaa, että kannattaa leikata niistä ripsistä pieni palanen pois, jos ne sattuu tai on muuten vaan liian pitkät sun omiin silmiin. Myös hyvä liima kannattaa ostaa ja mä ite suosittelen sellasta Fing'rs precision lash adhesive-nimistä liimaa. Mä nimittäin käytän tällä hetkellä Ardellin ripsiliimaa, koska se Fing'rs on loppunu ja en tykkää Ardellin liimasta kyllä tippaakaan... Ripset irtoo tyyliin vartissa, liima kirvelee ja polttaa sekä silmäluomia, että silmiä ja on muutenkin ihan surkeeta. En suosittele.


Ripset kannattaa (ja täähän on siis vaan mun mielipide) laittaa silmiin sillä tavalla, että kattoo ettei se sisänurkkaan tuleva puoli osu liian sisänurkkaan, koska se ei yleensä pysy siinä kunnolla ja se saattaa myös pistää ikävästi. Mä yleensä kiinnitän sen ripsen keskiosan ekana, sit painan ulkonurkan kiinni ja viimeisenä sisänurkan. Pumpulipuikot on tässä kätevä apu, koska niillä voi painella sen ripsen kunnolla kiinni.


Ennen tekoripsiä laitoin muuten omiin ripsiin vähän Urban decayn perversion ripsaria ja silmien vesirajaan Rimmelin valkosta kajaalia. Ripset laitettuani otin ton ihanan feikkiseptumin ja pistin sen nenään killumaan ♥


Ja vielä viimeisenä silauksena ennen peruukkia ja vaatteiden vaihtoa pistin Pinky paradiselta joskus aikoinaan saadut siniset piilolinssit silmiin!


Vielä vaatteiden vaihto, sininen peruukki päähän ja päivän lookki on valmis! Tässä kohtaa mä yleensä vielä parantelen kaikkea mikä on parannettavissa  ennen ku alan ottamaan niitä kuvia. Esimerkiks saatan tummentaa kulmia, lisätä hitusen contouria, parannella rajauksia ja niin edelleen.

Toivottavasti tykkäsitte tästä tutoriaalista! Nää vie aina ihan hirveesti aikaa jo pelkästään kuvamateriaalin osalta, mutta "lopputulos" eli siis tää valmis postaus on kyllä sen arvosta :') Palaillaan taas ♥

20 kommenttia

  1. OMG kiitos iha hirveesti!!!!!
    Olenki miettinyt että miten sä sun meikit teet ja tämmönen tosi selkeä ja hyvälaatuinen step-by-step kuvatuto oli kyllä niin helpful! ♥ Kiitos kans ku sanot aina tarkasti mitä käytät! Siis mä olisin muuten katsonut sun videotutoja enemmän paitsi että mun netti on niin perseestä etten voi katsoa videoita kiroilematta koska lagimus maximus. :'D Joten joo, vielä enemmän kiitoksia lentelee sinnepäin ku teit blogiin tämmösen ei-video tutoriaalin! Oot paras ja please tee näitä enemmän! Mä arvostan ihan sikana!!!

    ☆ Shiro Samurai's Cosplay & Circle Lens Blog ☆
    ☆ Facebook Cosplay Page ☆
    ☆ Ink & Sword Lifestyle Blog ☆

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äää.. Ihanaa, että joku arvostaa!! Kiitos paljon Shiro ^_____^ Tosi mukava kuulla, että tykkäsit tästä postauksesta !
      Ajattelinki vähän et kaikki ei niitä videoita kuitenkaa jaksa tai pysty kattoo nii tää vois olla ihan kiva postaus c:

      Poista
  2. Mäki tykkäsin, tää oli mahtava! :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos tekoripsi vinkeistä :) hieno meikki! Ihailen kuinka hyvin sä osaat tehdä varjostukset! Itestä tuntuu et teen joko aina liian vaaleet tai liian tummat !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset Noora ! On noita saanu kyllä pitkän aikaa myös harjotella :'D

      Poista
  4. Oon ihan rakastunu tohon feikkiseptumiin ♥ mietin jo itekki et pitäiskö tilata sellanen :"D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No onhan toi nyt aika ihana :3 Eli suosittelen ! Ebayssä noi kuitenki maksaa sen euro, pari nii ei sit harmita edes hirveesti vaikkei sille tuukaan käyttöä :)

      Poista
  5. Tosi hieno tutorial! En voi olla ihastelematta suu auki kuinka laadukkaita ja hienosti valaistuja kuvia sulla on :) Ja upee meikki ♥

    VastaaPoista
  6. iha helkkarin siisti meikki !! :) muuten millä kameralla oikein kuvaat?

    VastaaPoista
  7. Tuntu ihan hassulta nähä postauksessa kuva, missä sulla ei ole vielä naama pakkelissa. Ihan hämmennyin. :D

    Jostain syystä tyksin tästä meikistä tosi paljon. Kiitos tästä postauksesta.♥ Tosi ihanan selkee ja helppo seurata. Kiitos♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah :'D Toivottavasti tuntu ihan positiivisella tavalla hassulta! Ja ihanaa, että tykkäsit ^^ Kiitos itsellesi <3

      Poista
  8. Miten saat noita testitavaroita mitä sulla on välillä postauksis? :)
    Kun olisin kiinnostunu myös semmosesta et tekisin postausta aina kun tulis joku tavara mitä vois esitellä. :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yleensä ne firmat ottaa yhteyttä jos kokee et sul on tarpeeks seuraajii et ne hyötyy siit mainostamisesta jotain

      Poista
  9. Mahtava pohtaus! :) tykkäsin ihan sikapaljon!! Näitä ehdottomasti lisää (vaikka varmasti vaatiikin paljon enemmän vaivaa kun videot) mutta edes sillon tällön tee ihmeessä :3 JA en vaan pääse yli sun söpöydestä ilman meikkiä!!! <3 ja sun upeudesta maskeerattuna, huh, sanaton..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän myöhänen vastaus, mutta ihanaa, että tykkäsit ! Kiitos tosi paljon <3

      Poista
  10. Jassoo, lähteekin tuollainen beauty blender sekä rasvaväri hankintalistalle juuri nyt! :p
    Tätä oli hauska lukea, piti oikein lisätä kirjanmerkkeihin jotta voi palata hakemaan ideoita :D Suurkiitos tästä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah :'D Kiitos itsellesi kommentista ^^

      Poista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)