maanantai 23. maaliskuuta 2015

Ihana, inspiroiva instagram

Viime aikoina oon taas innostunu käyttämään instagramia aika paljon ja vaikken omia kuvia lisääkään ihan joka päivä, niin muiden otoksia tulee kyllä ihmeteltyä useita kertoja päivässä. Ajattelin tässä postauksessa kertoa vähän mun reilu vuoden kestäneestä instagram elämästä eli esimerkiks niistä käyttäjistä joita seuraan ja miksi seuraan, "ongelmista" jotka ig:ssä ärsyttää sekä tietty niistä pointeista, jotka kyseisestä sovelluksesta tekee niin koukuttavan.


Eli tosiaan, tein ite instagramiin sem oman tilini reilu vuos sitten, heti kun olin saanu kunnollisen (eli etukameran omaavan) älypuhelimen joululahjaks ja koska instagram on oikeesti tosi helppo ja yksinkertanen sivusto, niin innostuin siitä ihan älyttömästi jo heti ensimmäisenä päivänä. Nimimerkki kettuprinssi ei ollu muistaakseni mun ensimmäinen vaihtoehto, vaan taisin ensin kokeilla jotain omaan nimeen viittaavia nimiä, jotka sit osottautu jo käytössä oleviksi. Lopulta päädyin kuitenkin kettuprinssiin, joka juontaa juurensa moniin eri tekijöihin, eli esimerkiks siihen, että tykkään ketuista ja siitä millasia ne on luonteeltaan ja ulkomuodoltaan, sekä siihen, että kuninkaallinen, kruunupäinen kettu kuulosti just sopivan hullunkuriselta mulle.

Tällä hetkellä mä seuraan ig:ssä tasan sataa käyttäjää, joista suurin osa on kavereita tai tuttavia, toiseksi suurin osa meikkitaiteilijoita, ja löytyypä seurattavista myös muutama valokuvaaja, taiteilija sekä tietty 9gag ja pari samantapasta käyttäjää. Eniten tykkään instassa kyllä ehdottomasti meikkikuvista ja kaikesta meikkaamiseen liittyvästä, koska ne nyt vaan on mun mielestä niin inspiroivia ja senpä takia meikkitaiteilijat onkin poikkeuksetta niitä mun lempikäyttäjiä. Ajattelin esitellä teille tässä postauksessa viis mun ehdotonta lempparia, jotka näätte alapuolella ihan sattumanvarasessa järjestyksessä.











Mä en erikseen ala kertomaan näistä yläpuolella olevista henkilöistä mitään, mutta jokainen tekee siis omalaatuisia, uskomattomia meikkejä, jotka mua inspiroi tällä hetkellä ihan törkeen paljon, joten suosittelen kyllä kurkkaamaan mitä kaikkea niiltä varsinaisilta instatileiltä löytyykään!

Tähän loppuun on tosiaan pakko vielä mainita, että yks vika instagramissa kuitenkin on, tai ainakin tähän mennessä yhen sellasen ärsyttävän seikan oon sivustolla huomannu ja se koskee ehkä enimmäkseen sellasia ihmisiä, joilla on paljon seuraajia tai sit sellasia, jotka sitä ig:tä ei niin usein käy tsiigailemassa. Eli siis, samalla tavalla kuin facebookissa, niin instagramissakin kaikki tykkäykset ja kommentit tulee näkyviin samassa osiossa eli sitä sellasta sydän symbolia painamalla. Sinänsä homma toimii ihan kätevästi, mutta tähän sydämestä avautuvaan feediin tai listaan mahtuu arviolta vain sata uusinta tapahtumaa, eli olivat ne sitten tykkäyksiä tai kommentteja, niin tietyn määrän jälkeen feedi aina päivittyy ja vanhat tapahtumat häviävät. Mua itseäni ainakin ärsyttää ihan suunnattomasti se, että en välttämättä näe kaikkia kommentteja "suuren" tykkäysvyöryn vuoksi ja näin ollen aina silloin tällöin silmiin sattuu joitakin useita viikkoja sitten saapuneita kommentteja, joita en ole koskaan nähnyt, enkä näin ollen ole kyennyt vastaamaan.. Olis siis paljon, paljon käytännöllisempää, jos instagramia muokattais siten, että kommentit ja tykkäykset sijaitsis edes eri osioissa tai vaihtoehtosesti kaikki tapahtumat sais jäädä sinne feediin päivityksestä huolimatta. Myös doubletap-ominaisuus on aika ajoin ärsyttävä, kun välillä tykkää ihan vahingossa joistain sellasista kuvista, joista ei haluais tykätä, mutta sen kanssa mulla ei oo vielä käyny onneks ku kerran vahinko.

Ps. Lisäsin muuten tänään illalla mun instagramiin kuvan, jossa pyysin ihmisiä kommentoimaan omia nimimerkkejään kyseiseen kuvaan, sillä haluaisin löytää uusia inspiroivia ihmisiä seurattavaks. Enimmäkseenhän mua kiinnostaa se meikkaaminen ja sen lisäks myös taide, valokuvaus sekä muoti, joten jos just sä koet, että lisäät kyseisiin kategorioihin kuuluvia kuvia, taikka jotain sellasta kuvamatskua joka mua vois kiinnostaa sinne sun instatilille, niin kommentoipa tähän postaukseen sun nimimerkki, niin käyn tsekkaamassa sen ja jos kiinnostun, niin jään seurailemaan! Myös ig:ssä saa laittaa kommenttia jos siltä tuntuu ja nimerkkihän tosiaan oli se kettuprinssi.

12 kommenttia

  1. hihi tagasin sulle nä jo instassa, mutta @saboreko ((yks suomalainen mies joka inspiroi ainakin mua ja se on ihana hihi)) ja sitten tuo @johnluuu ((16v poika jostain amerikasta ja sen vlogien kautta ite löysin sen)) :''3 ja siis mua ärsyttää kans toi tykkäys-kommentti juttu! D: yh... Mut juu, kiva ja mielenkiintone postaus, nyt meen tsekkaa noit tyyppei keit tagasit tähä postaukseen! c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo saborekoa kävin jo tsiigailemassa ja taisinki tilata, jos oikein muistan c: Pitää toi toinenki käydä kattomassa :) Jaja hyvä jos oli mielenkiintonen postaus ! Vähän erilainen ainaki jos ei muuta ^^

      Poista
  2. Kantsii laittaa asetuksista tykkäysten ilmotukset pois päältä niin feedissä näkyy vaan kommentit ja seuraukset! Sulla varmaan niitä tykkäyksiä tulee ihan hurjasti, ja kommentteja on kiinnostavampaa seurata :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitämitämitääää !! Kiitos paljon äää ! XD En tienny et ne voi pistää poies, jes loistavaa :3 Tykkäyksiä tulee joo vähän "liikaaki" siinä mielessä et ne kommentit hukkuu niitten sekaa, mut pelastit just tilanteen hurraa !

      Poista
  3. En tiiä yhtään kiinnostaaks sua, mutta oma instani on @Thepandakingdom. Harvakseltaan jotain maskeeraus juttua tulee tehtyä ja sitten niistä kuvia laitan jos koen onnistuneeni :D mut lähinnä omaa elämää ja cosplayta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeaa mä käyn kurkkaamassa ! :>

      Poista
    2. Tuli mieleen kans, ite seuraan yhtä meikkitaiteilijalapsosta, löytyy nimellä @roseshock

      Poista
  4. oh i havent heard of a few of those accounts :-) thank you!

    VastaaPoista
  5. http://misspunky.fi/ Joko oot osallistunu tohon kilpailuun? Aattelin että saattais olla sua kiinnostava juttu c:
    Ja sit noista instagram käyttäjistä tuli mielee sellanen ku @laurajenkinson Ehkä vähän erikoisempi omalla hauskalla tavallaan. :D

    VastaaPoista
  6. Hieman asiasta poiketen, tuli tuossa mieleeni et ookko koskaan koittanu mitään tän tyylistä juttua:

    http://www.face-painting-fun.com/images/face-painting-fun--.jpg

    Jajaja... sitte oli viä pakko laittaa, ku sattu silmiini XD:

    http://i.ytimg.com/vi/X8KEHjAgL3I/maxresdefault.jpg

    Ja joo en tiedä. Googlettelin noita ihan sattuman varasesti ja joku ihmeen päähänpisto sai laittaan noita tänne ;'D

    VastaaPoista
  7. Osaisiks yhtään auttaa kokematonta? Mulla on tällä hetkellä menossa semmonen henkilökohtainen bändiprojekti, mistä haluan tehdä mahdollisimman visuaalisen. Eli haluaisin toteuttaa siihen visual-kei tyylisiä meikkejä yms. Niin osaisitko suositella jotain hyviä meikkejä siihen tarkotukseen? Esim. jotain tän suuntaista oon kaavaillu:
    https://www.youtube.com/watch?v=iXqg04FhqbA
    Periaattees ihan vaan joku väripaletti, valkost ja mustaa silmänrajaukseen ym.
    Oon ite käyttäny perusmeikkinä dermablendin kiinteetä meikkivoidetta, ku se peittää mun naaman tosi hyvin ja luonnollisesti (ja on melko näkymätön). Mut muuten en oo tutustunu tohon maailmaan sen enempää :D Ois kiva, jos osaisit auttaa ^^

    VastaaPoista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)