maanantai 9. helmikuuta 2015

Pound me the witch drums, the witch drums. Better pray for hell, not hallelujah.


Tänään mun teki heti aamusta mieli taas sulautua vähän synkempään rooliin ja mikäs sen mukavampaa, kuin luukuttaa Mansonin uutta levyä, meikata sugarpillin superpigmenttisillä luomiväreillä ja juoda höyryävää aamukahvia peitto harteillaan. Niin, no sen jälkeen jouduin tosin kärvistelemään siellä koulun penkillä loppu päivän, mutta näytinpähän ainakin hyvältä siinä kärvistellessäni, jos ei muuta ;) Monet välillä ihmettelee, että miten ihmeessä jaksan herätä jopa pari, kolme tuntia ennen koulun alkamista laittautumaan, mutta mun mielestä päivä kuin päivä on ihan parasta alottaa juomalla rauhassa pari kuppia kahvia, kuuntelemalla chilliä tai välillä vähän vähemmän chilliä musaa ja laittautumalla niin, että ulos astuessa näyttää tismalleen siltä miltä haluaa.

Pari vuotta sitten käyty ammattistartti on ehkä täydellisin vertailukohde nykypäivään, sillä sinä vuonna mun jo usean vuoden kestäny meikkaaminen väheni ihan minimiin ja saatoin usein meikata vasta koulussa ja sielläkin melko vähäisissä määrin tai jos oikein reipas olin, niin koulumatkalla busseissa. Niihin aikoihin mun meikkeihin tosin lukeutu vaan meikkivoide, kulmat ja jaksamisen mukaan silmien kajalkynällä mustaaminen sekä musta luomiväri, mutta kuitenkin. Ammattistartin jälkeen aloitin valmentavan luokan ja jo kauan ennen ensimmäistä koulupäivää päätin, että tästä alkaa uusi alku, johon lukeutuu päivittäinen meikkaaminen ja niinhän siinä myös kävi.

Meikit naamassa voi olla, ja ainakin mun kohdalla myös onkin paljon itsevarmempi olo ja mä oon huomannu, että kannan niin sanotusti itteni paljon paremmin sillon ku oon laittautunu. Sinänä se nyt ei oo mikään ihme, sillä oon jo vuosikaudet asennoitunu siihen millasena tai siis minkänäkösenä oon kaikista lähimpänä sitä mitä haluun olla ja meikittömyys on mulle ehkä enemmänki sellanen perus löhöilymode eli tykkään olla meikittömänä pääosin vaan viikonloppusin täällä omassa kodissa, porukoilla, kipeenä, lomilla tai vaikkapa nyt darrassa kaverin sohvalla. Meikit sitten taas yhdistän siihen sosiaalisuuteen, aktiivisuuteen, valokuvaamiseen, taiteiluun sekä itseni toteuttamiseen ja tietysti ihan vaan normaaliin arkeen. Monet teistä lukijoista jo varmaan tietääkin, ettei mulle tuota mitään suurempia ongelmia olla ilman meikkiä, jos musta oikeesti siltä tuntuu, enkä tosiaan yritä "peittää" mitään meikkaamalla, mitä jotkut on näiden vuosien varrella luulleet esimerkiks kommentoimalla etten mä oo ruma ilman meikkiä taikka toteamalla ettei mulla ois mitään peitettävää. Musta se on vähän huvittavaa, kun meikkaaminen vaan on se mun tapa ilmasta itteäni ja näyttää siltä miltä haluun oikeesti näyttää :') Tietty on sit olemassa niitä ihmisiä, jotka meikkaa vaikkei siitä tykkää, mutta mä oletan ja oonki aika varma, että tälläset tapaukset on melkeinpä poikkeuksetta tyttöjä tai naisia, joita yhteiskunnan asettamat "normit" valitettavasti painostaa.. (Fuck you society and your look pressures.)

Anyways, jotenki eksyin taas aiheesta tai syvennyin oikeastaan siihen vähän liikaa, joten lopetanpa tän iän ikuisen meikkaamisesta jaarittelun tähän. Heheh. Toivottavasti tyksitte kuitenkin tosta tän päiväsestä, suht synkästä meikistä ja palaillaanpa taas pian ♥ !

20 kommenttia

  1. Mulla tulee tosi paljon tosta mieleen Manson :3. Onko ollu tarkotuskin? Puhelimella kesti 10min ladata kuvat huonon netin takia, mutta odotus kannatti ehdottomasti!

    -Loora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo vähän Mansonia yritin saada lookkiin mukaan :3 Tyhmä netti, mut ihana kuulla ! Kiitsa :}

      Poista
  2. Aivan sairaan siistit! <3 Kipeenä on just kiva lukee, mitä kaikkee oot taas keksiny :)

    VastaaPoista
  3. Ihan mahtava meikki! Tosi hieno. Ja juu... Tuo yhteiskunnan ulkonäkö ihanne on kyl ihan perseestä. Ensi nalkutetaan sellaselle, joka ei meikkaa (ei tykkää siitä), et 'voisit sä ny jotain laittaa.' ja sitte ku joku tykkää siitä, niin sitä on kuulemma liikaa... Ei täälä ny enää tiä et mitä pitäs tehdä. Toisaalta just niinku sanoit nii, fuck you mähän teen just niinku huvittaa. Ei kaikkien tarvi näyttää just samalta niine meikkeineen. Asiatekstiä. Taas kerran. Keep it going! ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeppis, just nii, mut asenteella mennää :p Kiitos paljon !

      Poista
    2. No nyt siite vasta muistin et piti kehua tuon otsikon kappalevalintaa ;3 Cupid carries a gun on hyvä kappale ♥

      Poista
  4. Wow! Stop scaring me woman! D: Hieno meikki! Tuskin osaisin ite tehdä vastaavaa. :D Meetkö toi päässä ihan siis kouluun vai ymmärsinkö nyt kamalasti väärin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :'D Kiitus ! Meikki oli koulussa, mut peruukin laitoin vast ku tulin himaa ^^

      Poista
  5. Ja muuten vasta nyt tajusin että oot poika, oon tosi pahoillani. ;-; En tajunnut ensin.

    VastaaPoista
  6. Hei, laitapa sun kynsistäki kuvia tänne josksu? Jatka samaan malliin! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva ku pistit ton kommentin ! Tää helmikuu on nimittäin kynsikuukausi :'D Teen piakkoin ihan postauksen aiheeseen liittyen, joten sitä ootellessa terveisin: Lakkasinjustkynnetuusiks :3

      Poista
  7. Ihana asenne sulla. Ja meikkikin oli ihan kiva. Ei vaan. Aivan sairaan upee.♡

    VastaaPoista
  8. Upea taas kerran ❤ koska muuten Q&A vastausvideo tulee?:3
    -Mia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos ja kumarrus :> Toivon mukaan pian ! :D

      Poista
  9. noita sun meikkejä ei voi muuta kun jäädä ihailemaan :)) tosi chool ^^

    VastaaPoista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)