tiistai 13. tammikuuta 2015

Variations


Vihdoin ja viimein sain nää joulun tienoilla räpsityt kuvat niin sanottuun julkasukuntoon. Kauheesti jäi tietty matskua jälleen muokkaamatta, mutta niinhän siinä aina tuppaa käymään. Kuvissa esiintyy siis tosiaan serkkuni, joka on se mun vakio kuvattava. Ois ihan hirveen kiva ryhtyä nyt alkaneena vuonna kuvailemaan muitakin homo sapiensseja, sillä sain joululahjaks uuden lelun, joka varmasti soveltuis kyseiseen askareeseen paremmin ku hyvin. (Tuun vielä joku päivä esittelemään sen "lelun" täällä blogin puolella, kun on paremmin aikaa.) En tiiä riittäiskö mulla vielä rahkeet ihan tuntemattomien kuvaamiseen, mutta kaikenlaiset puolitutut ja kaverit ois sekä hyvää harjotusta, että mahtavaa portfolio matskua. Me kun koulussa parhaillaan ruvetaan kokoamaan sellaista. Noihin kuviin vielä palatakseni, valitsin tällä kertaa neljä melko "erilaista" kuvaa tai oikeastaan ilmettä ja jokaisessa oon jälleen kerran kokeillu erilaista muokkaustakin. Siitä en sitten tiedä, että välittyykö nää edellämainitut erilaisuudet sinne teidän silmiinne vai ei. Ajattelin kuitenkin muutamalla sanalla avata sitä miltä mun ajatusmaailma saa nää kuvat näyttämään.

Ensimmäisestä otoksesta mulle tulee ehkä eniten mieleen joku lehtiartikkeli, jossa on kenties hiukan vakavampi, ellei peräti haikea aihe ilmeen, synkän taustan sekä mustavalkoisen muokkauksen perusteella. Kakkos kuva on heti paljon moniulotteisempi ja sitä voiskin mun mielestä käyttää aika useaan eri tarkoitukseen. Aika basic photoshoot kuva siis. Kolmonen on näistä kuvista mun ehdoton lemppari ja sitä muokatessani en voinu vastustaa kiusausta maalata vähän liilalla ja kellertävällä silmän alapuolta, jolloin toi kuva ois kyllä sopinu ihan mihin tahansa väkivallan vastaiseen kampanjaan tai mainokseen paremmin kuin hyvin! Niin ja vaikken sitten tallentanutkaan kyseistä muokkausta, niin kyllähän toi foto ihan tollasenaankin on aika vaikuttava. Neljännen ja samalla viimeisen kuvan kanssa käytin kaikista eniten aikaa ja ihan vain nähdäkseni miten kasvonpiirteitä saakaan muokattua photoshopilla ja kuinka surrealistisen saisin tosta otoksesta. Okei no saishan tosta toki vielä paljon, paljon muokatummankin näkösen, mutta tarkotin ehkä enemmänki sellasta aidon ja paljon muokatun välimuotoa mitä harvoin serkun kuvilla oon kokeillu ja itseasiassa jos toi ois mun oma kuva, niin toi ois varmasti just se, jota käyttäisin tulevaan "photoshop ennen jälkeen" -postaukseen, jota oon ehtiny suunnitella jo jonkin aikaa. Haluun kuitenkin käyttää siinä ihan vaan tätä omaa pärstää mallina, niin toi kuva jääköön nyt vaan tätä postausta koristamaan.

Kertokaa ihmeessä tuliko teillä läheskään samantapasia ajatuksia noista valokuvista ja muutenkin mitä olitte mieltä ja palaillaan näillä näkymin huomenissa !

16 kommenttia

  1. Vaikuttavia kuvia! Ja jokainen tavallaan just kertoo oman tarinansa ...

    VastaaPoista
  2. Ugh toi sun serkku on niin kaunis ja täydellinen. Mun lemppari kuva oli toi vika, se virnuileva ilme on aina mun lemppari :3 ja sä oot iha ammattilainen tod kuvien otos ja muokkaukses ;)

    VastaaPoista
  3. Oot ihanasti saanu kuvat muokattuu, ja toi 3 ja 4 on mun lemppareita :3 <3 Ihan mahtavaa <3 Oon yrittäny lataa photoshopin, mut ei oo onnistunu :c Pysyn sit gimpis xd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi kiitos ja okeii ^^ Ite maksan siit photarista, mut on se kyl sen arvostaki ^^

      Poista
    2. mä en vissii viitte maksaa, ku oon muuteski nii köyhä xP Mut uskon kyl et on arvosta! c: Ja kyl mä jotai gimpilki saan aikaa, mut ehkä tulevaisuudes ostan sen photarin :33

      Poista
    3. Joo se on kyl kallis :/ Mut hintansa veronen c:

      Poista
  4. Sä oot niihin lahjakas,monella alalla.me like it😊

    VastaaPoista
  5. Aivan ihania kuvia (taas kerran) Mää en tajuu miten jollakin on silmää tohon kuvaamiseen. Ite ku en oo mikään hyvä käyttää kameraa vaikka sellanen on. Ja millon muuten tulee jatkoo sille lapsuuteni nuorisokodissa jutulle. Sitä on niin kiva lukee. ♥

    VastaaPoista
  6. Tosi kivoja kuvia ja hyvä malli sulla! Lempparia en osaisi valita, koska ensin katson jotakin kuvaa ja päätän sen olevan paras, mutta sitten katsinkin seuraavaa ja ajattelen sen olevan parempi. Sitten mietin kuitenkin, että ehkä se edellinen olikin parempi, eli valitsemisesta ei tule mitään joten kaikki kuvat ovat parhaita.

    Aika samanlaisia ajatuksia heräsi noista kuvista, enempää en osaa oikein sanoa. Hienoja kuvia joka tapauksessa!

    -Loora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah ymmärrän mitä tarkotat :D Itelläni on usein toi sama, mutta kiitos kovasti Loora C:

      Poista
  7. Älyttömän kauniita otoksia - taas. Henkilökohtaisesti pidän eniten kuvasta numero 2. :)

    VastaaPoista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)