maanantai 19. tammikuuta 2015

Vanha kunnon meikkitutoriaali (valokuvina)

Moi! Tänään päätin pitkästä aikaa pyhittää koko päivän vaan ja ainoastaan teitä lukijoita ja blogia aatellen eli päädyin tekemään vanhan kunnon meikkitutoriaalin ihan vaan kuvien muodossa. Nykyään kun oon tosiaan sinne youtubeen ainakin jollain tasolla kotiutunu, niin kaikki meikkitutot tulee tehtyä videoiden muodossa ja pelkästään ne lopputulokset päätyy tänne blogiin. Kerroin kuitenkin viime postauksessa pienistä ongelmista tai "ankeista" jutuista liittyen mun kameran jalustaan ja tällä hetkellä kun on aika mahdoton kuvata minkäänlaista meikkitutoa videolle, niin mullehan avautu samalla ihan mahtava tilaisuus kuvata se tutoriaali pitkästä aikaa valokuville. Olin heti herätessäni jo ihan fiiliksissä, sillä tän projektin myötä pääsin myös testailemaan perusteellisesti muutamia uusia ostoksia ja tilauksia. Elikä siis, eiköhän aloteta!


Yläpuolella näätte ketun ilman meikkiä ja hiustenlaittoa, mutta koska kyseisestä kuvasta mulla ei oo sen enempää sanottavaa, niin jatkan eteenpäin, elikäs alapuolella on pienimuotonen kollaasi siitä, miten mä teen mun meikkipohjan ja heti ekassa kuvassa näkyy yks niistä uusista ostoksista ja se on siis beauty blender. Oon kuullu tosta bb:stä oikeestaan pelkkää hyvää ja siksipä päätin sitten tilata ebay:stä viiden kappaleen paketin noita, kun kerran halvalla sai. Toi ei siis oo se originaali pinkki pisaran muotonen beauty blender aka meikkisieni minkä moni teistä varmaan tietää, vaan vähän eri mallinen ja eri värinen. Odotukset oli tosiaan korkeella, sillä ton sienen ois tarkotus blendata meikkivoide ihan täydellisesti, mutta olis varmaan pitäny arvata, että halvassa hinnassa oli jotain mätää..

Kokeilin nimittäin viime viikolla ensimmäistä noista sienistä ja vaikka noudatin käyttöohjeita (kastele sieni, purista se kuivaksi, odota hetki ja aloita meikkivoiteen levitys) ei se toiminutkaan oikealla tavalla. Ton sienen ois nimittäin tarkotus laajentua kaksinkertaseks, kun sen eka kastelee, mutta neljä niistä viidestä saapuneesta bb:stä oli ihan kovia, eikä laajentunu tippaakaan. Meikkivoiteen levitys tuntu siis melkeen samalta kun oisin hakannu jollain vauvan nyrkillä omaa naamaansa ja blendausominaisuus oli kans sen mukanen. Hahah. Onneks ees yks noista sienistä oli sit loppujen lopuks suht pehmee ja se jopa turpos vähän ku sitä kasteli ja sillä sit levitin tänään sekä Lumenen tasapainottavan BB- voiteen, että Natural Code meikkivoiteen. Hintaa noilla sienillä oli 5,99€ (linkkiä ei enää ole) ja en kyllä suosittele tota tuotetta kellekään sieltä ebay:stä ostettavaksi. Aito beauty blender maksaa kuitenki vähintään sen 19.90€, joten ostakaa mieluummin se eikä mitään feikkejä.


Vielä tosta ylemmästä kollaasista sen verran, että kolmannessa kuvassa levitän Iberon sudilla Lumenen irtopuuteria koko kasvoille meikkivoiteen kiinnittääkseni, neljännessä teen varjostuksia (poskiluun alapuolelle, ohimoille ja kevyesti leukarajalle) tollasella omalla sekotuksella, johon kuuluu siis Lumenen mustanharmaata luomiväriä sekä Lumenen Bronze & Blush:ia joita tosiaan heiluttelen viidennessä kuvassa ja kuudennessa kuvassa sudin vielä Stargazerin valkosta puuteria korostamaan otsaa, nenänvartta, poskipäitä sekä leukaa. 

Alapuolella näätte yksittäisessä kuvassa yhen mun all-time favoriteista eli Urban Decayn Eyeshadow Primer Potionin, suomennettuna luomiväri primerin, jota levitän aina silmäluomille ennen silmämeikin tekemistä. Toi on kans joskus aikoinaan saapunu mun haltuun ebay:n ihmeellisestä maailmasta ja nykyään en kyllä pärjäis enää ilman. Muistaakseni mun tukihenkilö kerto joskus tosta tuotteesta ja mun oli sit ihan pakko tilata se ja testata onko siitä mihinkään. Käytännössä luomiväri primerithan pohjustaa sun luomet normaalia tasasemmiks ja saa sen luomivärin pysymään paikoillaan paljon pidempään, ku mitä se pysyis ilman primeria. Niin ja primereiden tai ainaki ton primerin avulla kaikki luomivärit joita mä oon tähän mennessä kokeillu näyttää tuplasti parempi pigmenttisiltä! Rakkaustuote ehdottomasti♥ 


Alapuolella olevassa kollaasissa onkin sitten seuraava erä uusia ostoksia eli kolme pakettia tarratimantteja. Kävin jälleen hamstraamassa noita timantteja kirjakaupasta ja hetken kierreltyäni löysin aika jänniä ristitarroja, jotka oli tietenkin pakko ostaa ja tänään pääsin vihdoin testaamaan miltä ne näyttää ihan naamaan kiinnitettynä ja ei noissa oo kyllä mitään moitittavaa. Myös pari läpinäkyvää dimangia liimasin silmien alapuolelle ja lopputulos oli ainakin omaan silmään oikein kivaisa. 


Yläpuolella olevan kollaasin kolmannessa kuvassa oon jo tehny alustavan silmämeikin, eli levittäny Sugarpillin punasta luomiväriä (Love +) molemmille yläluomille ja piirrän parhaillaan vähän ohuemmalla siveltimellä (sekin Iberolta) kulmakarvoja samalla luomivärillä. Tänään aattelin piirtää vaihteeks vähän tuimemmat kulmat ja ne onnistu ilman sen kummempia komplikaatioita. Neljäs kuva sisältää jälleen yhden ebay-ostoksen eli neljä kappaletta häivytyssiveltimiä. Viffen kanssa vähän tarkasteltiin noita ja ilmeisesti noi ei ehkä ookaan tarkotettu silmämeikin häivyttämiseen vaan esimerkiks poskipunan tarkkaan levittämiseen, mutta hyvin noi kyllä ajo asiansa vai pitäskö nyt sit sanoa asiattomuutensa. Käytin siis tänään noita kahta oikeanpuolimmaista ja noita voisin kyllä suositella kelle vaan alottelevalle taikka vähän perehtyneemmällekin meikkaajalle. Hintaa oli nimittäin päätähipovat euro ja yheksänkymmentäviis senttiä. Siis kelatkaa 1,95€ !


Yläpuolella näätte vielä kollaasin avulla demonstraation häivytyksestä. Vasemmanpuoleisissa kuvissa silmää ei siis tosiaan ole häivytetty, joten vaikutelma on melko tönkkö ja pakko myöntää - amatöörimäinen, kun taas oikeanpuoleisissa kuvissa häivytys saa heti meikin näyttämään paljon elegantimmalta ja sulavammalta. Häivytys on kyllä mun silmään yks niistä isoista eroista amatöörin ja ammattilaisen välillä tai sanotaanko nyt mieluummin vaikka aloittelijan ja hiukan perehtyneemmän, sillä se on kuitenki sellanen meikkauksen kulmakivi tai yks niistä kulmakivistä, jotka pitää taitaa ennen kuin voi taikka saa kerskua osaavansa todella meikata. Tietty asiasta voi olla montaa mieltä, eikä pelkkä häivyttäminen tietenkään itsessään riitä "meikkiartistin" titteliin, mutta ymmärsitte varmaan pointin.


Tässäkin kollaasissa on uusi tuote käytössä ja sehän on tosiaan toi valkonen eyeliner, josta taisinkin jo eilen mainita. Tilasin siis Ebay:stä sitä valkosta lineriä sekä geelinä, että nestemäisenä, koska Suomesta semmosia ei oikeen taho löytyä ja tänään pääs nestemäinen sitten testiin. Alku näytti itseasiassa tosi lupaavalta, mutta pian tulikin sitten muutama ongelma vastaan.. Valkonen väri kun on monen asian suhteen aika samanlainen, niin vaatteissa, kuin meikeissäkin - se sotkeutuu nopeasti, ja niinhän tossa silmänrajauksessakin pääs sit heti alkuunsa käymään. Valkonen eyeliner muuttu hyvin pian vaaleenpunaseks alla olevan luomivärin ansiosta ja koska halusin oikeesti valkoset rajaukset, niin mun piti laittaa tota tököttiä aika monta kerrosta, mikä taas aiheutti puolestaan sellasen reaktion, että rajauksesta tuli todella epätasanen ja osittain jopa halkeileva. Lisäsin kuitenki nokkelana poikana vielä Lumenen mustalla eyelinerilla tehdyt rajaukset valkosen alapuolelle poiketen alkuperäsestä suunnitelmasta, taivutin ripset, harjasin niihin Maybellinen ripsaria ja lopputulos oli ihan siedettävä. Valkonen rajaus ei näyttäny enää niin sotkuselta eikä ripsetkään ollu täynnä niitä valkosia paakkuja, jotka siis tarttu sen valkosen linerin paksusta harjaosasta. Kieltämättä ihan jänskä tuote eikä hintaakaan ollu ku 6,24€, mutta en mä ehkä suosittelis tota sellasille luomivärin suurkuluttajille, jollanen ite nimenomaan oon. Ilman luomiväriä toi varmaan toimis ihan kivasti ja tois sellasen erikoisen yksityiskohdan meikkiin, mutta luomivärien kanssa nope.


Viimeiset vaiheet näkyykin sit tolleen kahen  kuvan muodossa, eli ylemmässä oon just laittanu huulipunaa ja käytin/kokeilin vihdoin Berner nimiseltä yritykseltä saatua huulipunaa, jota mun piti kokeilla jo joulukuussa.. Alla on siis juurikin sitä eli Isadoran "Summer red 47" nimistä sävyä ja päälle laitoin vielä vähän Viva la Divan "Love affair 56" sävystä punaa, jonka ostin joskus Kicks:istä. Seuraavassa kuvassa tai just ennen ton kuvan ottamista taputtelin vielä vähän sitä Sugarpillin punasta luomiväriä huulille, koska tykkään enemmän mattapintasista huulista, ku kiiltävistä. Oon myös just suoristanu hiukset sekä vähän tupeerannu niitä ja silmiin oon laittanu Pinky Paradise:sta ostetut valkoset piilolinssit. 

Ja tässä on lopputulos! En viittiny muokkailla noita vikoja kuvia hirveesti, että näkisitte varmasti miltä toi meikki loppujen lopuks näyttää, mutta pakko vielä sanoa tähän loppuun, että oli kyllä tosi kiva kuvata pitkästä aikaa tällänen tutoriaali ihan vaan valokuvina ja samalla testailla muutamia noita ostoksia. Kyllähän tässä prokkiksessa koko päivä ja ilta ehti vierähtää, mutta oli se kyllä sen arvosta.


Jännä muuten, miten monet sanoo, että oon hyvä meikkaamaan, vaikka oonki poika, sillä mun mielestä sillä sukupuolella ei oo mitään väliä. Samahan se on, että oonko mä poika, joka on harjotellu monta vuotta vai tyttö, joka on harjotellu monta vuotta tai vastaavasti jompikumpi sukupuoli joka ei ois harjotellu ollenkaan, sillä sukupuolesta huolimatta samalla viivallahan sitä sillon ollaan. Sehän on ihan faktaa, että monet tytöt on alottanu meikkaamisen paljon aiemmin ku minä ja ehkä tyttöpiireissä sitä informaatiota ja osaamista meikkaamiseen liittyen saa ja kertyykin paljon enemmän, mutta mulle sillä ei oo loppupeleissä mitään merkitystä. Kun joku sanoo mulle, että mä oon ihana tai tosi siisti vaan siks koska mä oon poika ja mä meikkaan, niin se ei riitä mulle. Vuos 2015 on alkanu ja mä en haluu enää olla pelkästään se poika, joka meikkaa. Mä haluun olla se poika, joka meikkaa ihan vitun hyvin. Ja niin mä myös aion olla.

34 kommenttia

  1. Ihastuin noihin sun luomies väriin :) <3

    VastaaPoista
  2. Hui kun sä näytät ihan oudolta ilman omia kulmias D: En ite tyksi, mutta jotkut tyksii ja toiset ei, pakko se on myöntää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah :D Ite taas tykkään iha älyttömästi !

      Poista
  3. Niin ja se piti kanssa mainita tuosta valkoisesta eye linerista; rakastuin ko. rajaukseen :33

    VastaaPoista
  4. Joo, noni se oli siinä, en meikkaa enää ikinä. Siis miten sä voit aina onnistuu nois meikeis??? Suhun verrattuna mä en osaa mitään. +_+

    VastaaPoista
  5. Ihana meikki !! Pitää kokeilla joku päivä ja voisin itekki käyä ostamassa noita timantteja :3 ja tuo loppu oli hyvin sanottu, että samalta viivaltahan sitä lähdetään meikkaamisessa. Itselle on sanottu joskus, että on outoa ku tiiän niin paljon autoista, vaikka oon tyttö :D ja kyllä, sä olet jo se poika, joka meikkaa vitun hyvin, ainakin mun mielestä! <3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih kiitos Fanny c: Ja timantit on ikuisiaaaa siis kivoja, joten kannattaa, mut joo ymmärsit hyvin mitä tarkotan :D Ihme ennakkokäsityksiä tai asenteita joillain. Anyways, on täs meikkaamises viel runsaasti kehityksen varaa, mut kiitos paaaaljon :3 !!

      Poista
  6. Kysymys, ku sähän oot nyt jo niin hyvä meikkaamaan ja ajattelit vieläkin oppia enemmän niin mitä sä sitten ajattelet yleensäkin sua huononpien meikkaajien meikeistä? Ja nääks sä usein rumia meikkejä? Tai tunnistaks heti huonot meikkaajat?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, kylläpä oli kinkkinen kysymys :D ! Periaatteessa kyllähän niitä rumiakin meikkejä tulee välillä vastaan, samoin ku ihmisiä, jotka ei niin hyvin osaa meikata, mutta riippuu varmaan vähän siitä, että mitä se ihminen antaa ymmärtää. Eli siis, jos ei se meikkaaminen oo mikään intohimo, niin ei siinä sit oo mun mielestä mitään väärää jos ei osaa, koska ei vaan oo harjotellu sitä. En mäkään tiedä esimerkiks autoista pahemmin mitään, koska ne ei mua kiinnosta ja mun mielestä se on ihan okei. Siinä vaiheessa saattaa kuitenkin särähtää korvaan jos joku ihan perusjutuissa mokaava sanoo olevansa meikkitaiteilija, mutta totuushan on se, että kaikki me alotetaan jostain :p Ite meikkasin (ainakin omasta mielestä) kuitenki tosi ala-arvosesti monta vuotta ennen ku oikeesti aloin kiinnostumaan meikkien maailmasta ja ehkä sen takia annanki niin sanotusti niin paljon meikkivirheitä "anteeksi". Jostain syystä mua välillä jopa kiinnostaa jotkut "rumat" meikit, sillä on kiva miettiä miten ite tekis vaikka jonkin asian siinä meikissä toisin/paremmin tai sit vastaavasti jos joku on huono meikkaamaan ja sit näkee sen kehityksen esimerkiks facebook kuvia selaamalla niin siitä tulee tosi positiiviset fiilikset ^^ Nää edellämainitut koskee kuitenki melkeinpä poikkeuksetta sellasiin tuntemattomiin/puolituttuihin, sillä kavereiden kohalla mä nään yleensä vaan sen tutun ihmisen ja jos se nyt sattuu meikkaamaan niin sen oman tyylin. Kaikki ei voi loistaa kaikessa, eikä kaikkia tosiaan tarvii just se meikkaaminen kiinnostaa ja ehkä sen takia ajattelenki yleensä muiden meikeistä pelkästään neutraaleja taikka positiivisia juttuja :) Kehun, jos joku näyttää omaan silmään tosi kivalta ja oon hiljaa jos ei mitään positiivista taikka edes mitään neutraalia nouse mieleen.

      Poista
    2. Tää blogger tekee kyllä tän kommentoimisen niin ärsyttäväks ja hankalaks applen mobiililaitteilla, huoh. Ikinä ensimmäisellä yrityksellä ei onnistu..

      Mut nii Olipa hyvä vastaus ku väsäsin tota kommenttia varmaan ainaki vartin et saisin muotoiltuu noi kysymykset sellasiks mihin halusin sun vastaavan, oli yllättävän hankalaa :Dd ei jääny enää lisäkysymyksiä aiheesta mietityttämään :)

      Poista
    3. Joo huomasin, sun kommentti tuli seittemän kertaa XDDD Mut kiva et sait vastaukset kaikkiin kysymyksiiiin ^___^ !

      Poista
    4. Eikä voi ei XDDD tapahtuukohan sitä useinki :Dd

      Poista
    5. Vaikee sanoo ku oot ainaki nyt kommentoinu anonyyminä :) Kyl mulle välil tulee jotkut kommentit kahtee tai kolmee kertaa, mut seittemä on kyl ennätys ! :DDD

      Poista
    6. Joo jep, hahhah seittemä on ihan hyvä luku :DD

      Poista
  7. Aivan mahtava meikki! Tykkään noista rajauksista ja muutenkin koko meikistä tosi paljon. :) Ja olit kyllä tuossa lopussa ihan oikeessa, että samalta viivaltahan sitä lähdetään. Ite oon 15 v tyttö ja vasta alottanut meikkaamisen enemmänkin, niin muhun verrattuna ainakin oot jo vitun hyvä meikkaamaan. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja kiva, että tykkäsit ^____^ !

      Poista
  8. Hieno meikki taas kerran!:D Kiva et tulee välillä ihan kuvinakin näitä meikkitutoriaaleja, kun mulla on ainakin rajattu mahdollisuus katsella noita videoita, kun puhelimella tätä blogias luen.;) Netti pätkii videoissa ärsyttävästi, niin en jaksa niitä siksi katsoa, kun joka toinen sekunti lataamassa. Mutta hieno meikki on ja kyllä mä niitä videoitakin joskus katson, ja ne muutamat mitä oon katsonut on ainakin ollu hyviä!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitoooos :3 Ja joo ymmärrän ! Ehkä ärsyttävintä ikinä kattoo videoo joka pätkii tai kuunnella musaa ku pätkii :'D

      Poista
  9. Sä osaat tehdä meikkitutoriaalista siistin kuvinakin! Kun harvoissa blogeissa näkee näin miellyttäviä tutoriaaleja :D Mutta oot uskomattoman taitava meikkaamaan!

    VastaaPoista
  10. Tämä kuvallinen meikkitutoriaali oli oikein mukavaa vaihtelua videoiden sijaan, vaikka pidänkin kuitenkin ehkä enemmän videoista, koska niissä oikeasti näkee miten teet meikit.

    Itse ihmettelen myös noita "olet hyvä meikkaamaan vaikka oletkin poika"-kommentteja, koska miksi poika ei voi olla yhtä hyvä/parempi meikkaamaan kuin tyttö. Samoin ärsyttää sellainen kauhea sukupuolierottelu esim. vaikka että vain naiset saisivat meikata.

    Tähän loppuun vielä: jos multa kysytään niin meikkaat nyt jo ihan vitun hyvin ♥

    -Loora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ymmärrän ^^ Videoista kun sen liikkeen ja tekotavan näkee kuitenkin paremmin ! Kiitos paljon Loora c:

      Poista
  11. Ohhoh en tiä mitä tähä vois ny sanoo, mut kyl mä aina jotain hassunhauskaa keksin (köh köh oot varmaa jo huomannu et mun kommentit ei aina oo mistään....normaalimmasta päästä XD mut en oo kyl mäkään :'D) Eli joo kommaan vaihe vaiheelta.

    Eka kuva on musta tosi hellyyttävä, koska aw sä ilman meikkii <3 (toi kuullostaa jotenkin dissaavalt su meikelle, mut en todellakaan siis tarkota mitää et oot paremmma näköne ilma meikkii, mut sanoin vaa ei oot ylisöpö ilmani <3)

    Sit toi kollaasiki on söpö, ku su ilmeet on ihanii ja jotenki tyksin noist su poseerauksist ain iha sikan :') <3<3

    Ja tähä välii siit et noi väli selitykset oli kivoi, ku kuvien kattomise jälkee sai lukee tota sun "selittelyä" josta siis nautin paljon :33 <3

    Ja tost sun ja primerin yhteiskuvast saa sellase "BFF" fiiliksen x3 AWS<3

    Ja TAAS NIIN UPEE KOLLAASI ohm...Noi kulmat......ne.....on....täydelliset D:::: <3<333

    Ja mulki tuli heti sellane "alottelia-kokeneempi" mielee ku tos on toi blendaus kollaasi :B <3 IHANA<3 (joku sais kieltää mult noi sydämet jo XD)

    Ja vaik jouduit hiuka säätää to eyelinerin kaa, nii must lopputulos on ihana <666 huh huh sun taidoil ei löydy sanoi :'3

    Ja siis must kans toi matta on enemmän sua pukeva ja coolimpi ku kimalteleva :o <3 en ookkaa tajunnu et luomiväril saa huulipunast mattapintasen XD

    Ja noi piilarit oli niinku kirsikka kakun päälle, ja ne kruunas on aivan uskomattoman upean meikin ;____; <3<3<33

    Mulla tuli kans tosta vikasta kirjotuspätkästä tälläne mielee:

    Mun eka komma su ekaan vidii jonka katoin tais olla just joku "oot hyvä meikkaa pojaks" ja nyt aloin oikee aattelee, et MIKS MÄ KOMMASIN NIIN XD Mut joo, eli oon iha samaa mielt, ja siis mä en oo pitäny sua "poikana joka meikkaa" enkä "poikana joka meikkaa vitun hyvin" vaan "JUMALANA JOKA ON VITUN TÄYDELLISEN TAITAVA MEIKKAAMAAN <3;---;" Omg voisin palvoo sua koko mun elämän XD <3<3

    p.s kyl mä näköjään kommattavaa keksin XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääää oikeesti :'DDDD Oot niin paras <3 KIITOS :3

      Poista
  12. Aivan ihana meikki! <3 Ja oon kyllä kavreille aina todennu että oot poika joka meikkaa vitu hyvin (siis oikeest ihan sanasta sanaan tollee :D ohmy oon varmaan joku ennustaja cx)

    VastaaPoista
  13. Loistavalla asenteella oot ainaki liikkellä. Jos tolla ei saavuteta mitä halutaan, niin ei sitten millään. Kaikkea hyvää. ♥

    VastaaPoista
  14. Oi sulla on aivan ihania ja huomiota herättäviä meikkejä, teet meikkaamisesta taidetta :) ja btw rakastuin vähän sun vaaleeseen ''revittyyn'' tukkaan, ihan täydellinen :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitokset ! Tää tukka on kyl ihan täykky :3

      Poista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)