torstai 29. tammikuuta 2015

TAMMIKUUN SUOSIKIT

Mä päätin nyt ryhtyä tekemään kuukausittain tällästä kuukauden suosikit sarjaa, mitä aika moni bloggaaja varmaan tekeekin jo tai no vloggaajat varsinki, sillä youtubessa aiheeseen liittyviä videoita oon nähny tosi monella. Kuukauden suosikit on mun mielestä sellanen sarja josta paljastuu vähän "vähäpätösempiä" juttuja, joita ei muuten tuu esimerkiks sosiaalisessa mediassa kerrottua ja sen avulla lukijat tai seuraajat saa siitä seurattavasta vähän arkisempaa kosketusta tai mielikuvan tynkää. Toisaalta mä ite harvoin ettimällä etin kenenkään kuukauden suosikit postauksia, koska ei mua silleen erikoisemmin kiinnosta, jos joku ihan tuntematon on käyttäny tässä kuussa jotain tiettyä huulirasvaa tai syöny paljon avokadoa.. Sen sijaan kaikkien puolituttujen, kavereiden, ystävien sekä tietty ihmisten, joita mä ite seuraan, listaamat kuukauden suosikit on yleensä ihan kivaa luettavaa taikka katottavaa.

Tammikuu on mun osalta menny ihan hirveetä vauhtia, mutta tää on ollu kyllä niin ihana kuukaus ettei mitään rajaa. Mulla on näin jälkeenpäin sellanen tosi latautunu ja tyyni olo ja se on nimenomaan tän kuukauden ansiota. Joulukuu tuntu jotenki tosi kiireiseltä ja stressaavalta kuulta, mut tää tammikuu taas on ollu sellanen tosi lämmin ja turvallinen tyynyistä rakennettu maja, jonka sisällä mä oon saanu levätä, rauhottua ja kerätä voimia vasta alkavaan vuoteen. Näin jälkeenpäin ajateltuna oon tammikuussa viettäny todella paljon aikaa kavereiden kanssa, mutta vielä sitäki enemmän oon viettäny aikaa itteni kanssa ja oon vihdoin antanu itelleni kunnolla tilaa hengittää. Nyt musta oikeesti tuntuu, että mä oon täysin valmis kaikkeen mitä elämä eteen tuokaan ja siitä jos jostain on hyvä alottaa tää vuos. Mutta joo höpöttelyt kuitenki sikseen, alotetaanpa itse tää postaus eli tammikuun suosikit !

Tammikuun suosikkisarjat

Ihan ensimmäisenä mä ajattelin kertoa tän kuun lemppari sarjoista, joita löytyy kolme kappaletta. Kuten jo mainitsin, niin oon ollu tosi paljon itekseni tässä kuussa, mikä tarkottaa sitä, että esimerkiks netflix on ollu kovassa käytössä. Kuun alussa mä katoin tosi paljon Bel-airin prinssiä sillä se oli yhtäkkiä ilmestyny netflixiin. Kattelin pienempänä tota sarjaa aika paljon ja senpä takia olinki ihan innoissani ku aloin kattomaan sitä alusta. Kyseessä on siis 90-luvulla ilmestyny sarja, jossa näyttelee nuori Will Smith ja mun muistaakseni kyseisestä sarjasta Willistä sit tulikin ihan kunnon tähti ja en kyllä ihmettele miks :'D

Toinen tässä kuussa luukutettu sarja on itseasiassa anime eli siis One Piece ja se taas on sarja, jota katoin yläasteen ernuaikoina enemmän ku tarpeeks. Mulle tulee tosta(kin) sarjasta ihan hirveen nostalgiset ja hyvät fiilikset ja nyt oon päättäny, että katon sen ihan loppuun saakka, vaikka uusia jaksoja tuleekin kerran viikossa, mutta viimeseen tänhetkiseen jaksoon kuitenkin. Anime on sellanen kategoria, joka jäi pois mun elämästä heti yläasteen loputtua, mutta viime vuoden loppupuolella aloin taas lämpenemään sille ja oon aika varma, että tänä vuonna sitä tulee katottua aaaika runsaasti.

Kolmas sarja, jota tammikuussa oon katellu on Misfits ja se on ihan loistava! Tai no ainaki pari ensimmäistä kautta. Niissä kun näyttelee ihan parhaat näyttelijät, joihin palaan tässä postauksessa vähän myöhemmin. Katottiin toi koko sarja muistaakseni viime kesänä Lauran ja Jassun kanssa, mutta yks päivä se vaan palautu mieleen ja koska tykkään katella leffoja ja sarjoja useempaan otteeseen, niin päätin nyt luukuttaa ton uudestaan läpi. En tarkotuksella avaa noita sarjoja pahemmin, mutta jos yhtään kiinnostaa, niin tsekatkaa noi linkit noiden sarjojen nimien kohdilta, niin saatte vähän tietoa niistä. Niin ja Bel-airin prinssiä ja Misfitsiä oon tosiaan kattonu netflixistä ja One pieceä taas muualta netistä.

Tammikuun suosikkibiisit/artistit

Tammikuussa mun musiikkimaku on kans myötäilly erittäin vahvasti sellasta nostalgista linjaa, sillä oon alkanu parin vuoden tauon jälkeen kuuntelemaan kaikkia "vanhoja" suosikkeja ihan törkeen paljon. Esimerkkinä mainittakoon nyt Lady Gagan musiikki ja nimenomaan se vanha tuotanto, jota rakastin 14-16-vuotiaana, mutta joka jostain syystä vaan jäi sitten pois elämästä reggaen ja räpin astuessa tilalle. Lady Gagan lisäks 3OH!3, Marilyn Manson ja MCR on ollu tän tammikuun aikana aika kovassa kuuntelussa. Mansonin vanha tuottis uppoo muhun tosi hyvin, mutta onhan toi uus levyki aika perfect. Niin ja myös sitä Die Antwoordia oon kuunnellu tosi paljon (yllätys..), ja tässä kuussa kaks biisiä on ollu kyllä ihan ylitse muiden. Linkkaan nekin tonne alapuolelle.





Tammikuun suosikkisivusto

Tammikuussa aika moni somesivusto on jääny jostain syystä toissijaseks tai sillee esimerkiks instagramia mä en oo mitenkään innoissani ollu selaamassa, facebook on ollu ihan turha ja enpä mä voi kauheesti väittää blogejakaan lukeneeni, mutta Pinterest on sellanen sivusto, joka on ehdottomasti noussu tän tammikuun aikana sellaseks ykkösjutuks! Me tehtiin koulussa joskus ykkösvuodella muistaakseni tunnukset sinne ja koska olin sillon just ihan kikseissä Tumblr:ista, niin en sitten pahemmin jaksanu Pinterestiin perehtyä. Jossain kohtaa mä kuitenki aloin seikkailemaan Pinterestin maailmassa ja opettelin miten mikäkin toimii ja onhan sitä aina sillon tällön tullu käytyä siellä, mutta vasta nyt tammikuun aikana oon innostunu siitä ihan kunnolla ja se onki ihan lemppari sivusto tällä hetkellä! Niin inspiroiva ja niin helppokäyttönen. Tästä pääsette muuten tsekkaamaan mun sivut siellä, jos kiinnostaa.


Kuukauden suosikkijulkkis

Tammikuun suosikkijulkkis tai julkkisihastus (Yolandin lisäks) on ehdottomasti Iwan Rheon eli siis jäbä, joka näyttelee siinä aiemmin mainitussa Misfits sarjassa, Simon Bellamy nimistä hahmoa. En tiiä tarviiko tätä nyt sen kummemmin avata, mutta se Iwanin hahmo on ihan paras, Iwan on kuumis ja vielä kun Veera tossa pari viikkoa sitten näytti mulle tän videon, niin olin ihan myyty ♥ Hyvänä kakkosena tulee tosin Antonia Thomas, joka näyttelee samaisessa Misfits sarjassa Alisha Danielsin roolia, joten laitetaanpa nyt molemmista kuvat tähän.


(Kuva täältä)

Tammikuun suosikkimuutos

Tammikuun alussa tein sen mistä olin haaveillut jo ikuisuuden, eli sheivasin mun kulmat helvettiin ja vaikka oon jo hehkuttanu muutamaan otteeseen tätä kulmattomuutta, niin totean jälleen, että tää oli ihan loistava päätös ja samalla tammikuun suosikkimuutos omaan ulkonäköön liittyen ! Oon tykänny tosi paljon kaikkien erilaisten kulmien suunnittelemisesta sekä piirtämisestä tän kuluneen kuun varrella ja jotenkin tää tuntuu niin paljon enemmän multa iteltäni ku se, että ois ne kulmakarvat. Harmittaa kyllä vähän tää loppukuun sairastelu sillä saralla, etten oo päässy melkein viikkoon meikkaamaan, mutta enköhän mä ens kuussa tee taas yhtä sun toista meikkaamiseen ja maskeeraamiseen liittyvää. 


 Tammikuun suosikkiostos

Tammikuussa mä tilasin pitkästä aikaa ebaystä samalla kertaa vähän isomman erän tuotteita ja yks lemppareista tai siis suosikeista oli Nyx:in Pure Nude sävynen huulipuna. Kaikkia tuotteita mä en tosin oo ehtiny vielä edes testaamaan ja ne jotka mä oon jo testannu onkin täällä blogissa nähty (valkonen eyeliner, beauty blender, häivytyssiveltimet ja contour paletti), mutta toi huulipuna oli kyllä yks niistä suosikeista, sillä toi on just sellanen ihanan rusehtavan nuden sävynen "puna", jota on kiva käyttää vähän hillitympien meikkien rinnalla. Hintaakin oli vaan 2,37€ koska ebay :')


Tammikuun suosikki "yllättäjä"

Tammikuuhun kuulu tänä vuonna monia yllätyksiä. Jotkut oli pieniä, jotkut vähän suurempia, mutta yks sellanen asia, joka yllätti mut ihan totaalisesti ja vieläpä positiivisella tavalla oli pidennykset, jotka tilasin myöskin sieltä ebaystä. Ajattelin alunperin tilata noi pidennykset vähän niinku kokeilumielessä eli suht halvalla hinnalla ja sillä periaatteella, että ainakin voin käyttää niitä kuvauksissa, jossei muuta. Yllättäen tykkäsinkin niistä ihan älyttömästi ja nimenomaan siitä miltä näytin tai näytän noi pidennykset päässä ja koulussakin noita on tullu nyt muutamaan otteeseen käytettyä. Muistaakseni viime kesänä julkasin blogissa ensimmäisen sellasen kuvan missä mulla on pitkät hiukset eli peruukki päässä ja sillon olin vähän ristiriitasissa fiiliksissä, koska ajattelin ja olin aina ajatellu mun kasvojenpiirteitten olevan ihan liian pyöreet tai sellaset, ettei mulle sopis ollenkaan pitkä tukka, mutta ne ajatukset kuuluu kauas menneisyyteen ! Enkä todellakaan voi väittää etteikö silloiset ihanaakin ihanemmat kommentit täällä blogissa vaikuttanu mun omiin mielipiteisiin.. Hihih, kyseisen postauksen ja sen kommentit voitte käydä kurkkaamassa tästä.


Tässä nyt oli kaikki tammikuiset suosikit mitä mulle tuli mieleen. Veikkaan, että ens kuun suosikkeihin tulee vieläkin enemmän juttuja mukaan kuten nyt esimerkiks vaatteita, kosmetiikkatuotteita, tapahtumia ja niin edelleen, mutta sen näkee sitten ! Toivottavasti teitä kiinnostaa tälläset kuukauden suosikki postaukset nyt ja jatkossakin :) 

Palaillaan ♥

16 kommenttia

  1. Tämä suosikki hommeli on oikein mahtisen mainio idea! Kiva päästä näkemään, että mitäs pidät kivana ja täytyykin tsekata nuo sarjat netflixistä. Itsekin olen tässä kuussa kuunnellut paaaaaaaaaaaaljon Mansonia, ja sen huomaa siitä että osaan monta biisiä ulkoa :D. On se vaan niin ihastuttava ja ihmeellinen miekkonen!

    Kulmien sheivaus oli täydellinen päätös! Jajaja noi pidennykset on ihunat :3

    -Loora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, hyvä juttu ^___^ Ja kannattaa tsekata ! Manson on kyl ihan mahtava, eikä sen musiikkiin voi varmaan ees kyllästyy :3 Kiitos paljon Loora ! :)

      Poista
  2. Haha eikä, mäkin oon tässä kuussa luukuttanut Bel-airin prinssiä ja Misfitsiä! Itseasiassa katon tässä samalla Misfitsin 2.kauden vikaa jaksoa ja kuolaan Iwania ;__; Niin kuumis, en kestä ♥ Tykkään siitä sarjasta ihan kokonaisuudessaan, vaikka tietty 1-2 kaudet onkin ne lempparit.

    Ps. kulmakarvattomuus pukee sua hurr!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitää :D Vähänkö hauska yhteensattuma ! Ite oon ykkösen vikas jaksos ja oon iha innoissani ku kakkonen on loppujen lopuks ehk viel parempi kausi ku tää ykköne >:3 Mut äläpä vaan.. Huhhuh ♥ Ja kiitos paljon purrrr :3

      Poista
  3. Musta tää kuukauden suosikit on tosi hyvä idea! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiva jos tyksit ^^ Tätä oli ainaki nyt ekal kerral tosi hauska tehä ja onhan tää nyt ainaki täällä mun blogissa aikamoista vaihtelua niihin normi postauksiin verrattuna ::)

      Poista
  4. Tää kuukauden suosikit juttu on kiva idea :) Iwan Rheon ja misfits <3 ja toi pinkkimusta meikki on hirmuisen ihana!
    Viiva jii

    VastaaPoista
  5. Peetuuuuu rakastuin noihi su kuvii auta mua D::::::

    Heheeee >:)))))) tappaan sun pitkät kynnet ja syön ne

    Ja siis nam nam tä suosikki idea on tosi cooool <3<3 UH <3

    Nyt ei tuu metrikommaa, mut ihana postaus koska ihana postaus.

    VastaaPoista
  6. Rakastan tota sun pinkki-mustaa meikkiä❤ kiva idea tää 😊
    -Mia

    VastaaPoista
  7. Mahtava idea! :) Mukava lukea. Toi kulmakarvattomuus on kyllä mahtava juttu. Ei miullakaa enää oo semmosia oolu puoleen vuoteen enään. Tiellähän ne vaan aina oli. Näyttää hyvältä sulla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ihan turhat ne kulmat :') Mutta kiitokset <3

      Poista
  8. Mä rakastan One Piecee <3 Oon kattonu sitä just kutosluokalta asti ja vaikka nykyisin ei anime enää niin uppoakaan, niin OP on ja pysyy. Nostalgia <3 Tuun itkemään niin paljon ku se sarja loppuu. :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäkää en hirveen montaa animee elämäni aikan oo kattonu, mut OP on rakkaus <3 ! Ja äää nii mäki ;< Toivottavasti se päivä ei tuu viel vuosii

      Poista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)