sunnuntai 25. tammikuuta 2015

☆ Sunday's special ☆ (I'ts called contour bitch)


Helou kaikki! Taas on postailu sekä kommentteihin vastaaminen jääny aika vähiin, sillä oon maannu jo pari päivää sängyssä kuumeen kourissa. Onneks lähin nyt viikonlopuks kuitenki porukoille, ettei tarvii himassa sairastaa ja kamppailla siitä miten saa kaupasta ruokaa ja muuta vastaavaa. Sunnuntai on kuitenki täällä ja koska olo on tällä hetkellä suht vakaa, niin päätin kuitenki tulla julkasemaan aiemmin tällä viikolla kuvatun "tutoriaalin" ostoksesta, joka saapu aikalailla samaan aikaan muiden ebay tilausten kanssa ja sehän on City Colors merkkinen contour effects paletti.

Oon jo pitkään haaveillu jonkinlaisesta contour paletista tai contour tuotteista ja kun näin ebayssä kyseisen paletin, niin päätin lisätä sen ostoskoriin hinnalla 9,73€. Mun oma iho on aika vaalea ja senpä takia harvat aurinkopuuterit tai varjostusvärit toimii yksinään mun kasvoilla siten, miten niitten kuuluis toimia, mutta ton paletin tummin sävy on niin kylmän sävynen, että se sopii mun kasvoille ihan törkeen hyvin. Contour ja highlighting tarkottaa siis tosissaan sitä, että varjostetaan ja valoistetaan (oliks toi nyt ees sana) kasvoja ja ikään kuin syvennetään omia piirteitä. Aattelin, että koska onhan tää nyt aika spesiaali juttu, niin käyköön tällä kertaa sunnuntain spesiaalista ^^ 

Eli siis avataanpa tätä nyt vähän. Tota tummaa väriä on tarkoitus laittaa esimerkiksi kasvojen matalimpiin kohtiin tai kohtiin joihin varjo yleensä lankeaa, kuten poskiluun alapuolelle ja ohimoille niinkuin olen tuossa 2. kuvassa tehnyt. Toisiksi tummimmalla taas voidaan varjostaa hiukan lämpimämmällä otteella niitä ihan samaisia kohtia ja esimerkiksi mä käytin sitä sitten vielä sekä nenää, että leukaa rajaamaan niinkuin voitte huomata 3. kuvasta. Lopulta vaaleimmalla värillä sivelläänkin sitten vielä niitä kasvojen korkeimpia kohtia, joihin valo yleensä osuu ja itse laitoin kyseistä sävyä siis leukaan, nenänvarteen, poskipäille sekä silmien alle pitkien kolmioiden muodossa ja tietenkin otsalle niinkuin voitte nähdä kuvasta 4. Viimeinen vaihe on se, että kaikki sävyt vielä blendataan elikä häivytetään mahdollisimman luonnollisen lopputuloksen aikaansaamiseksi ja näin olenkin tuossa viimeisessä eli viidennessä kuvassa tehnyt. (Ekassa kuvassa mulla ei siis ole kuin meikkipohja naamassa.)

Noilla contour väreillä saa siis ikään kuin luotua illuusion ihan toisenlaisesta kasvojen rakenteesta, joko kevyellä tai vähän rajummalla otteella tai vastaavasti sillä voi korostaa ihka omia kasvojen piirteitään ja senpä takia mä varmaan koko juttuun alunperin hurahdinkin. Nykyään, tai oikeestaan jo pitkän aikaa oon nimittäin normaalin meikkipohjan lisäks tehny myös pienehköä contouringia ihan vaan siksi, koska mun mielestä se näyttää arkimeikissäkin niin ihanalta. Ihan aina en esimerkiksi nenää rupea kaventamaan tai varjostelemaan, mutta muuten käytän noita samoja kikkoja kyllä enemmän tai vähemmän päivittäisissä meikeissä. Omia kasvonpiirteitä kun on ainakin mun mielestä tosi kiva korostaa contourin avulla ja onhan se ero kuitenkin melko silmiinpistävä. Tsekatkaapa vaikka ton tutoriaalin 1. ja 3. kuva ja vertailkaa kuinka paljon slimmimmät mun kasvoista contourin avulla tuli! Pure magic ♥


Tässä on vielä kuva siitä, kun olin väsänny meikit ton contourin jälkeen. Päätin tavotella suht luonnollista meikkiä, tai no mun mittakaavalla luonnollista siis ja pakko sanoa, että kyllä noi kulmakarvat luonnistuu multa ihan yhtä hyvin nyt, ku sillon ku mulla ne oikeet karvat vielä oli, vaikka siitä luonnollisesta lookista puhutaankin. Toivottavasti tää postaus avas contourin saloja edes hitusen ja ei muuta, kuin hyvää alkavaa viikkoa kaikille. Mä jään sairastelemaan tänne sängyn pohjalle, mutta toivottavasti saan puhtia alkaa pian taas bloggailemaan ihan kunnolla!

15 kommenttia

  1. Tuleeko tänne blogin puolelle myös joku Q&A postaus et vois laittaa kysymyksii? Olis tylsää jos vaan youtubeen kirjautuneet sais kysellä :<

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itseasiassa aattelin et tekisin tällä kertaa sen vaan youtubeen, sillä niitä kysymyksiä on jo parissa päivässä tullu sinne niin paljon ettei ne kaikki mahdu videolle :0 Viime kerralla tein sen sekä blogiin, että tubeen ja kysymyksiä tuli ihan törkeen paljon :D Mutta jos sulla on jotain kysyttävää, niin kysy ihmeessä ! Ehkä mä blogiinki teen sit sen Q&A:n taas jossain kohtaa :)

      Poista
    2. Okeei, no jos yhen kysymyksen tähän voin sit laittaa ni se ois semmonen hauska ku et kuin usein joudut ajamaan parran? Tai käykö koskaan nii et unohdat ajaa sängen tai jotai :Ddd

      Poista
  2. Oooooh juuri tuollasen paletin haluaisin. Oon myös tosi kiinnostunu varjostamisesta ja valotuksesta naamaan mutta enhän mä oo löytäny sopivaa aurinkopuuteria. Mullakin on tosi tosi vaaleat ja kylmänsävyiset kasvot :D en oo vielä ikinä tilannu ebaystä mitää, oisitkohan löytänyt mulle linkkiä tuosta tuotteesta? :) ois upeaa päästä testailee, se on mielenkiintosta miten pelkällä meikillä saa muuteltua kasvojen muotoa niin radikaalisti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://www.ebay.com/itm/221565270109?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT# Tossa ois :) Ja älä muuta sano ^^

      Poista
    2. Kiitti paljon! Josko sais tilattua, eihän toi kallis ole ^^

      Poista
    3. Ei mitään c: Suosittelen kyllä !

      Poista
  3. Hyvä postaus jälleen! + ootko sattumoisin katsonut sähköpostia? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitooos :) Ja enpäs muuten oo, pitää kohta käydä kurkkaamassa :>

      Poista
  4. Oot ihan sairaan hyvä käyttää kaikkee noita hommeleita. Jos joku näkis mut sen jälkeen ku oon yritänny väsätä jotakin ni se sais varmaan sydärin. Mut onneks joku osaa♥

    VastaaPoista
  5. hihii mut käskettiin sänkyyn jo 1,5h sitte >:DD mut täs mä koneel viel datailen x3 Ja siis ei varmaa ollu turha ostos ku näyttäää nii hyvältä o.o <3<3 Mä tyksin (onkoha sul mitää meikki juttuu mist en tykkäsi XD ei vissiii) Vaik toi meikki tos vikas kuvas on aika sellane luonnolline, se pukee sua nii UHAH <3 Vaik tyksin enemmä sellasit väripläjäys meikeist :'3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D Kiitos jälleen ja joo kyl ne väripläjäykset on myös enemmä mun mieleen ^^

      Poista
  6. Vau, kieltämättä sait hienosti meikin avulla kavennettua kasvojasi. Noi kulmat on aina yhtä hemaisevat, teit ne millä tyylillä hyvänsä. :) Etkä näytä muuten yhtään oudolta ilman kulmakarvojakaan. Kulmakarvattomuus sopii sulle. :)

    VastaaPoista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)