keskiviikko 7. tammikuuta 2015

I choose me

Teksti kopioitu postauksesta "Tän vuoden eeppiset pläänit !" jonka kirjoitin tiistaina 7. tammikuuta 2014


En tiiä ootteko te jo ihan kyllästyneitä kaikkeen tähän höpöttelyyn uudesta vuodesta ja tulevaisuudesta, mutta aattelin silti kirjottaa vähän asioista, joita täällä blogin puolella tulee tänä vuonna näkymään. Voinpahan sit ainakin vuoden päästä katella tätä postausta ja miettii, että mitkä jutut on toteutunu ja mitä oon yleensäkkin saanu aikaseks! Ensinnäkin mä veikkaan, että tänä vuonna musta tulee oikea peruukkien suurkuluttaja. Oon nimittäin niin tykästyny tohon mun mustaan peikkoperuukkiin, että tilasin toissa yönä pari uutta, vähän eri näköstä peruukkia. Nekin on tosin lyhyitä, koska mulle ei vaan sovi ainakaan omasta mielestä pitkät hiukset, johtuen pyöreistä kasvonpiirteistä. Jollain tavalla peruukkien käyttäminen tuntuu musta "huijakselta", kun oon niin tottunu aina värjäämään tän oman tukan sellaseks ku oon halunnu, mutta eihän siinä mitään väärää oo, jos käyttää peruukkia. Päinvastoin! Musta on tosi hienoa, että on niinkin helppo tapa muokata omaa ulkonäköään ja onhan se monelle sellaselle ihmiselle, joka jostain syystä menettää hiuksensa, loistokeino pitää omaa itsetuntoaan/imagoaan ylhäällä. Jos siihen tarvitaan sitä tekotukkaa, niin sit tarvitaan ja sehän on ihan fine. Älkää kuitenkaan pelätkö, ettette näkis mun omia hiuksia tai etten tekis niille mitään. Mulla on nimittäin eeppisiä suunnitelmia liittyen siihen edellisessä postauksessa näkemäänne pinkkiin väriin sekä irokeesiin ja näillä näkymin nää suunnitelmat käy ihan tässä lähiaikoina toteen ;)

Toinen juttu, joka myöskin liittyy ulkonäköön on se meikkaaminen. Uskon ja toivon, että kehityn siinä vielä entistä enemmän tänä vuonna ja kaikilla näillä uusilla meikeillä sekä sisäisellä palolla se tulee varmasti onnistumaan. Luvassa on siis tänä(kin) vuonna paljon harjoittelua ja sitä kautta niitä tuloksia. Sunday's specialit jatkuu ja toivottavasti ajan kanssa ne miellyttää sekä mua, että teitä lukijoitakin kerta kerralta yhä enemmän ja enemmän! Niin ja onhan tässä sellaset reilu yhdeksän kuukautta aikaa miettiä seuraavaa halloween lookkia joten siitä tulee varmasti aika mahtava vaikka itse sanonkin. Meikki-imitaatioita, tutoriaaleja, väreillä leikkimistä ja paljon, paljon muutakin tulee siis esiintymään tänä vuonna täällä mun blogissa. Aika näyttää millaisin tuloksin !

Kolmas asia on tietty se valokuvaaminen, joka näyttelee aika suurta roolia näissä mun postauksissa ja oikeastaan koko elämässäkin, sillä mitä iloa kaikista kivoista meikeistä, peruukeista ja koko elämästä yleensäkkin ois, jos siitä ei jäis mitään pysyvää jälkeä. Ei yhtikäs mitään mun mielestä. Kuvat, videot ja kaikenlaiset visuaaliset jutut on kuitenkin nykymaailmassa niin itsestäänselvyyksiä, että niitä pitäis oikeesti pysähtyä välillä miettimään. Ihmisten pitäis enemmän ajatella miten paljon työtä esimerkiks yks valokuva, tv-mainos tai vaikka öljymaalaus on vaatinu. Kuinka paljon on tarvittu taustatietoja, tarvikkeita, työvoimaa ynnä muuta niiden asioiden tekemiseen, koska sillä tavalla tää elämä on paljon mielenkiintosempaa ja ainakin avarampaa, jos ei muuta. Mun mielestä on ainakin super hienoa kun saan jotain kaunista aikaseks vaikka nyt sit meikkaamalla ja vielä hienompaa on, kun valokuvauksen sekä internetin avulla voin jakaa sen muillekkin ihmisille. Levittämään hyvää oloa, inspiraatiota ja kaikkea mitä mun kuvat ja miksei tietty tekstitkin saa teissä lukijoissa aikaan. Sama juttu on kaikissa piirustuksissa, musiikissa, leffoissa.. Ne herättää tunteita ja ideoita. Inspiraatiota ja ajatuksia ja se on musta ihan helvetin mahtavaa. Vaikka mä oonkin masentunut, niin se ei tarkota ettenkö mä nauttis elämästä sen vähempää kuin kukaan muukaan, koska mä ainakin nautin niistä pienistä hyvistä jutuista yks kerrallaan ja suren sitten vastaavasti huonoja juttuja samalla tavalla. Yks kerrallaan. Uskoen, että lopussa hyvä voittaa pahan ja että vielä jonain päivänä ne mun pienet hyvät jutut muuttuu suuriksi hyviksi jutuiksi ja ne pahat pelkästään mitättömän, ellei suorastaan olemattoman kokoisiksi.

Pointtina oli siis, että panostan valokuvaamiseen tänäkin vuonna mahdollisimman paljon. Nimimerkillä kesää odotellessa :') Sekä yritän nauttia kaikesta mitä mun ympärillä tapahtuu mahdollisimman paljon. Eli vielä enemmän kuin viime- tai sitä edeltävinä vuosina. Varsinkin kun tiedän, että niitä huonoja juttuja tulee tapahtumaan ja, että se paha olo on aika varmasti vielä tänäkin vuonna läsnä, niin sitä suuremmalla syyllä mun pitäis nauttia niistä hyvistä jutuista tuplasti enemmän, kuin mitä mä suren niitä huonoja !

Noi kolme aihealuetta (Hiukset, meikit ja valokuvaus) on nyt ehkä ne eniten täällä blogissa näkyvät jutut vaatteiden ohella, mutta kyllä mä tuun kaikenlaisia mielipide, toive, video ja kaveripostauksiakin tekemään näin esimerkiksi. Luvassa on siis aika upee vuos bloggauksen kannalta, joten pysykäähän messissä ! :')

-------------------------------------------------------------------------☆-------------------------------------------------------------------------

Kirjotin vuoden 2014 alussa pientä lupauslistaa tai pikemminkin listaa asioista, joita uskoin ja samalla toivoin juuri alkaneena vuonna tapahtuvan. Nyt jälkeenpäin luettuna yläpuolella näkyvä teksti on pitäny ainaki mun mielestä ihan törkeen osuvasti paikkansa ja jollain tasolla se on todella antoisaa. Musta tosiaan tuli kuin tulikin niiden peruukkien suurkuluttaja, mä kehityin meikkaamissa enemmän ku uskalsin oikeesti toivoakaan ja ne halloween lookitki onnistu loppujen lopuks ihan täydellisesti. Niin ja kyllähän se valokuvaaminenkin on ollu menossa kuluneen vuoden aikana vahvasti mukana. Myös monia, monia muitakin juttuja on vuoden 2014 aikana tullu saavutettua ja tehtyä kuten nyt esimerkkinä sen viiltelyn taakse jättäminen (tai ainakin pitkän tauon aloittaminen, jos ei muuta). Kaiken kaikkiaan vuos 2014 oli ihan älyttömän hyvä vuosi. Se oli voimaannuttava, antoisa sekä opettavainen ja voisin melkeenpä sanoa, että viime vuoden aikana musta tuli itsenäisempi ku koskaan ennen. Tietenkin sen itsenäisyyden tähden mun oli pakko välillä kärsiä, tehdä uhrauksia ja oppia vaikeuksien kautta miten mikäkin vaikuttaa mihinkin, mutta jälkikäteen mä oon ihan totaalisen ylpeä ja tyytyväinen siitä mihin nyt on tultu ja, että tässä sitä ylipäätään vielä ollaan. Alapuolelle oon muuten keränny kollaasimaisesti vuoden 2014 parhaita ja vähän vähemmänkin parhaita lookkeja ihan vaan muistuttaakseni sekä itselleni, että teillekin, miten mun meikkaaminen, valokuvaaminen sekä kuvanmuokkaus on kehittyny ja muuttunu ton menneen 12 kuukauden varrella. 

Tammikuu
Helmikuu
Maaliskuu
Huhtikuu
Toukokuu
Kesäkuu
Heinäkuu
Elokuu
Syyskuu
Lokakuu
Marraskuu
Joulukuu

Tänä vuonna facebookissa ei ainakaan mun silmiin sattunut yhtään uudenvuodenlupausta en sitten tiedä teistä, mutta niitä ylenkatsovia "New year, new me - silmienpyöritys" kuvia näkyi sitten senkin edestä. Mun mielestä lupausten teossa ei oo mitään hävettävää tai siis mitään sellasta mitä pitäis jollain tavalla kattoa nenänvartta pitkin ja siksipä ne edellämainitut kuvat aiheuttikin mussa aika lailla vaan negatiivisia ajatuksia. Mitä sitten, jos joku lupaa laihduttavansa tai lopettavansa vaikka nyt sit sen tupakanpolton. Mitä se kellekään muulle kuuluu, jos joku oikeesti haluaa muuttua ja kirjottaa siitä lupauksestaan facebookiin. Olkoonkin nyt sitten, että kyseinen lupaus kariutuu jo kahden ensimmäisen viikon aikana. Oma asiahan se kuitenkin on. Mä ite oon ainaki tehny tänä vuonna jonkin verran lupauksia tai oikeestaan ne on tänäki vuonna ehkä enemmän sellasia suuntaa-antavia ajatuksia ja toiveita alkaneelle vuodelle. Osa niistä mun lupauksista on sellasia "henkilökohtasia" lupauksia, mutta tässä nyt ois muutamia juttuja, mitkä liittyy enimmäkseen asiohin. joita somessa tullaan näkemään.

Ensinnäkin tänä vuonna mä tuun tekemään youtubeen videoita ainakin tuplasti enemmän ku viime vuonna ja toivottavasti niistä tulee myös tuplasti parempia. Viime vuonna ensimmäisen puolen vuoden aikana tein kuitenkin vain muutaman videon johtuen siitä, etten tykännyt alussa ollenkaan vloggaamisesta, mutta kesän aikana aloinkin ihan yhtäkkiä pitämään koko touhusta ja siitä se kunnon youtubaaminen vasta alkoikin. Kanavalla tullaan siis tänäkin vuonna näkemään meikkitutoriaaleja -sekä mahdollisesti meikkihaasteita, my day pätkiä, mielipiteitä, vlogeja ja toivon mukaan jotain ihan uuttakin. Blogiin aion myös panostaa tulevana vuonna mahdollisimman paljon ja oikeastaan kaikki vuodelle 2014 asetetut tavoitteet ja toiveet asetan myös vuodelle 2015. Tai no okei, näissä nykyisissä hiuksissa aion kyllä pysytellä mahdollisimman pitkään ja takatukkaa yritän ehkä kasvattaa niin, että jonain päivänä en tarvitsisi pidennyksiä ollenkaan, mutta peruukkeja aion kuitenkin tilata tänä vuonna paljon, meikkaamisessa sekä maskeerauksessa toivon kehittyväni vielä entistäkin enemmän ja valokuvaus sekä se kuvanmuokkaus ovat myös alueita joita pyrin harjoittamaan. Kaikenlaista muutakin siistiä, uutta ja jännää aion tulevana vuonna tietysti tehdä, mutta niiden pariin päästään vain ja ainoastaan ajan kanssa.

Kiitos vielä kaikille teille lukijoille ja satunnaisille kävijöille ihanasta vuodesta 2014 ja oikein antoisaa sekä onnellista alkanutta vuotta 2015 kaikille ♥ !

21 kommenttia

  1. Ihan super hienoja noi kaikki lookit! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainii, piti kans sanoo et, sulla on tosi kauniit kasvot :3

      Poista
  2. Huhuhh kun olet hyvä meikkaamaan! Kyllä huomaa, että meikkaus taidot ovat kehittäneet vuoden varrella (en tarkoita, että olisit tehnyt huonoja meikkejä vuoden alussakaan). Osaat ottaa myös toooooodella hyviä kuvia ja osaat muokata ne hyvin. Uudet hiuksesi ovat muuten tosi ihanat! Tykkään niistä tosi paljon ja ne sopivat sulle mahtavasti. Hyvää uutta vuotta 2015!

    -Loora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Isot kiitokset ja ihanaa, että sen kehityksen huomaa :3

      Poista
  3. Oli kiva postaus!:D jotenki vaan tulee superhyvä fiilis näist sun postauksista :) oon samaa mieltä tossa lupaus jutussa, ittelläni ainaki on muutama mitä haluaisin toteuttaa mutta kattoo nyt vaivaudunko jättämään kaiken roskaruuan syömisen pois... nii ja iha muute vaa kysyn et jos sulle lähettäis postia ja laittas sinne kirjeeseen jtn. Kysymyksiä nii vastaatko niihin jotenki? Mutta, Kiitos itselles siitä et oot jaksanu pitää blogia ja tubekanavaa jotka on mun päiviä piristäny hirrrrrmuisesti ja oot antanu niiiiin paljon semmosta ilosta mieltä ihan vaan sillä että meikkailet jollain videolla tai kerrot kuulumisia!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiva kuulla c: Ja joo kyl mä vastaan :) Kiitoooos :3

      Poista
  4. Komistus❤️ Gosh oon addiktoitunu tähä sun blogiin, jee oon lukenu tätä blogii nyt yli puol vuotta! Paras blogi ikin. Kiitos Pietu😘

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Purr :3 Niinkö kauan siit jo on :'D Muistan viel ku pistit ihan ekoja kommenttejas tänne c:

      Poista
    2. Muistatko? Vähäks sul o hyvä muisti:P

      Poista
    3. Joo :') Ja no juu joissai jutuis ainaki :D

      Poista
  5. Aloin vasta lukeen sun blogia mutta videoita oon kattonu vaikka ties kuinka kauan:3 täytyy sanoa että oot kyllä aivan ihanan rohkea kun uskallat olla sellainen kuin itse haluat.💕 Jatka samaan malliin😊
    -Mia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihih kiitoksia ja jatkan varmasti ^_____^

      Poista
  6. "Vaikka mä oonkin masentunut, niin se ei tarkota ettenkö mä nauttis elämästä sen vähempää kuin kukaan muukaan, koska mä ainakin nautin niistä pienistä hyvistä jutuista yks kerrallaan ja suren sitten vastaavasti huonoja juttuja samalla tavalla. Yks kerrallaan. Uskoen, että lopussa hyvä voittaa pahan ja että vielä jonain päivänä ne mun pienet hyvät jutut muuttuu suuriksi hyviksi jutuiksi ja ne pahat pelkästään mitättömän, ellei suorastaan olemattoman kokoisiksi."

    Tuo osa tekstistäsi pysäytti ja sai minut hymyilemään. Ihanasti valitut sanat. Olet oivaltanut todella olennaista elämästä, siltä tuntuu. Oikein hyvää alkanutta vuotta sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :')) Kiva jos pisti hymyilyttämään ! Kiitos paljon c:

      Poista
  7. huomasin tän postauksen jo, kun se tuli mut en ehtiny lukee :c
    Mut siis, eli siis äää kuolin tol sun kehitykselle siis apua :oooo En kyl keksi miten täst vois viel kehittyy :DD Niin coolei meikkei en kai sit oo nähnykkää ;v; WOWTSI WOW sanon vaan, ja oot kyl aina ollu nii UHAH (jännää et en osaa kommaa enää XD)

    VastaaPoista
  8. Anteeks jos tää on liian henkilökohtaista tai et halua vastata ni ei tieteskää tarvitse. Mutta sillon kun viiltelit miten sun vanhemmat suhtautui siihen, tai muut läheiset ? Anteeks viel kerran jos on liian henk.koht. Hyvää uutta vuotta!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis eihän ne siitä tykänny tai sillee, mut ihan "hyvin" tai sillee ymmärtäväisesti suhtautu et ei tullu mitää vihoja niskoille ainakaa :)

      Poista
  9. On tainnut olla inspiraation kohde joulukuussa tuo Die Antwoodista tuttu Yo-Landi Visser? Aivan mahtavia kuvia/meikkejä jätkä duunaa! Peukku ylös :)

    VastaaPoista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)