perjantai 31. lokakuuta 2014

☆ Welcome to the mental hospital ☆

SKITSOFRENIA

PSYKOOSI


Halloween. Se on vihdoin täällä. Se juhlapäivä joka merkitsee mulle paljon, sekä itse juhlan, että tietysti mun syntymäpäivän vuoksi. Tänään mä täytin, tai siis täytän sen 20 vuotta ja vaikka vuos sitten tää ikäluku suurimmaks osaks kuvotti mua, niin just nyt tällä hetkellä mä en nää mun tulevaisuudessa mitään muuta kuin toinen toistaan uskomattomampia kokemuksia, tilaisuuksia sekä tietenkin mahdollisuuksia. Niin ja jos totta puhutaan, niin sisällöstä ja tulevista tapahtumista riippumatta mulle tärkeintä on se, että mä ylipäätään nään edes sen tulevaisuuden. Kaikki muu on toissijasta.

Blogin ja meikkaamisen osalta tää päivä on stressannu, ahistanu ja tietyllä tapaa jopa jännittäny mua monestakin eri syystä. Oon suunnittellu lukemattomia suunnitelmia tätä halloween postausta varten ja haudannu niitä sit sen mukaan, kun uusia on pälkähtäny tilalle. Lopulta, eli noin kolmisen viikkoa sitten mä päädyin kuitenkin yllä näkyvään suunnitelmaan/projektiin tai oikeastaan pieneen osaan siitä. Tartuin kiinni, koska vaistosin potentiaalin ja viikkojen vieriessä mun suunnitelma vaan paisu ja paisu aika massiivisiin mittasuhteisiin ja vasta eilen illalla mä saatoin hengähtää ja todeta vihdoin olevani valmis.

Mun idea oli siis yksinkertaisuudessaan maskeerata mielisairauksia, tai oikeestaan jonkin mielenterveysongelman omaavia asukkaita/henkilöitä mielisairaalasta ja sairauksiksi mä valitsin tänä vuonna skitsofrenian, psykoosin (käytetään myös synoonyminä sanalle mielisairas) sekä masennuksen. Noi meikit tai oikeestaan maskeeraukset kätkee jokainen taakseen jos jonkinmoista ideaa ja ajatusta, adjektiiveja, oireita, erilaisia merkityksiä sekä kuvakulmia, mistä niitä voi tarkastella, mutta sen sijaan, että mä alkaisin avaamaan niitä itse, niin haluaisin antaa jokaiselle mahdollisuuden jättää sen avaamisen ja tarkastelun ihan oman mielikuvituksen nojaan.. Kirjottakaa ihmeessä, mitä just teille tulee mieleen noista kuvista. Millasia tunteita ne herättää, entäpä ajatuksia?

Mainitsen nyt vielä selkeästi, että toi veri on tosiaan feikkiä, samoin kuin haavakin ja siitä mä vähän varottelinkin etukäteen ettei kukaan nyt saa mitään slaagia. Taide on taidetta ja sille ei voi mitään. Meikkien tai niiden raakuuden lisäksi mä puhuin vähäsen yhestä ylläristä, joka mulla teille on, mutta koska ee ei liity sinänsä enää mitenkään halloweeniin, niin oon kirjottanu sitä varten ihan oman postauksen, jonka julkaisen vasta tänään (31.10) illalla sitten kun ehdin..

Viimeisimpänä, vaan ei suinkaan vähäisimpänä. Kerroin arpovani tänään voittajan meikkipaletti-arvonnalle ja sehän on...

*Rumpujen pärinää*


☆ Anna  


Kiitos vielä kaikille osallistuneille! Teitä oli ihan hurjasti (muistaakseni 80) ja koska tää arvonta oli näin iso menestys, niin mä tuun kyllä ehdottomasti tekemään tälläsiä lisää jatkossakin! Anna sulle mä pistän viestiä vielä tässä viikonlopun aikana ja jo ens viikolla lähtee paletti matkaan. Toivottavasti se tuo sulle yhtä paljon iloa, ku mitä se samainen paletti on mulle tän reilun vuoden aikana tuonu. Kaikille muille vielä pahoittelut siitä ettei arpaonni tällä kertaa suosinut, mutta ehkäpä ens kerralla tärppää.

Superdupermega hyvää halloweenia joka ikiselle ja niin ku taisin
viimeki vuonna kirjottaa, niin hyvää syntymäpäivää meitsi !

34 kommenttia

  1. mahtavia kuvia! varsinki viimonen kosketti kovin koska ittellä on taipumusta viiltelyyn :(

    VastaaPoista
  2. Siis aivan sikamahtavia kuvia. Ei sillä että skitsofrenia, psykoosi tai masennus ois mahtavia vaan kun oot saanu nii hyvin vangittua ne, ja vaan pariin kuvaan. Psykoosin kuvat vetää sanattomaks, aivan loistavia. Loistavaa loistavaa! Pietu sä oot loistava, idea on loistava, kuvat on loistavia, maskeeraukset ja meikkaukset on loistavia! Voihan loistavuus :'3 ...sana menetti just merkityksensä :')

    Hyvää syntymäpäivää! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeeee kiitos, kiitos, kiiiiitos Maeski !!! :DD Loistavuus on loistava sana :) Ja kiitokset vielä onnitteluistakin :3

      Poista
  3. Hyvää Syntymäpäivää!

    Ja usko pois, kun ikää tulee enemmän, alkaa asiat yleensä asettuu mielessäkin paremmin, alkaa oleen armollisempi itselleen ja asiat jotka nuorempana ahdisti saattaa menettää merkityksensä. Näin ainakin omalla kohdalla on tapahtunut ja niitä nuoruuden tunnemyrskyjä suorastaan kauhistelee nyt kolmikymppisenä :P

    Mä uskon, että sulla on hyvinkin valoisa tulevaisuus edessä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoks paljon ja joo mä uskon c: Niin mäki uskallan uskoo nykyään ^^

      Poista
  4. Hienoja kuvia! Oot taitava! Millon tulee keskustelu muodossa videoo

    VastaaPoista
  5. Vau, huikeita! :o noi kaikki kuvaa tosi hyvin noita aiheita. Oma suosikki ehkä toi eka, toi peili-idea on kerta nii siisti
    Ja hyvää synttäriä muuten!! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :3 Toi peilikuvatsydeemi onnistu kyl munki mielestä kivasti ^^

      Poista
  6. Vau! Ihan älyttömän upeita maskeerauksia ja tosi hieno idea! Ensimmäinen skitsofreniakuva on myös hienosti muokattu. Oot aivan älyttömän taitava ja rohkea kun otit tällaisen suhteellisen haastavan teeman projektillesi, mutta se varmasti herättää paljon ajatuksia - ainakin minussa herätti :) Niin, ja hyvää syntymäpäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia ! Ja ihana kuulla jos herätti ajatuksia ^____^ Ja kiitti onnitteluista myös !

      Poista
  7. Uu megamageita kuvia ja kyllä mä ainaki tajusin tän idean noiden kuvien takana ja itellä ainaki herätti kaikenlaisia ajatuksia. Oon niin väsynyt että ei sentään mitään masentavia xD Mutta erittäin mielenkiintoisia. Hyvää synttärii ja Halloweenii beib<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihihi kiva kuulla ! :'D Ja kiitos paljon Leena ihana <3 Hyvää Halloweenii sulle kanssa :3

      Poista
  8. Onneks olkoon !!!! ♡ Vietä huippu päivä !!

    VastaaPoista
  9. onneksi olkoon! :D ja tosi siistejä kuvia :D

    VastaaPoista
  10. Ei vitsit on hienoja! Paljon onnea PIETU!!!
    -Sestra <3

    VastaaPoista
  11. Hyvää synttäriä!
    Ehdottomasti yksiä lempimaskeerauksia nämä, huhhuh, pysäytti kyllä katsomaan pitkäksi aikaa. Oot mieletön!

    VastaaPoista
  12. Wooooow, toi peilikuva on mun mielestä toosi kiva (: noi kaks muuta aihetta on kans tosi hienosti toteutettu! Vaikkakin mun mielestä semmosia kuvia mitkä ei vaan oo mun mieleen semmosia kuvia mitä mä haluisin kattella. Oot ihqis♥
    Viiva jii

    VastaaPoista
  13. Eksyin sattumalta blogiisi ja pakko sanoa, että edellisiä kuvia tarkastellessani meinasi leuka tippua lattiaan! Aivan upeaa taidetta, en eläessäni ole nähnyt vastaavaa aihepiiriä käsiteltävän näin taidokkaasti. Koskettaa itseänikin henkilökohtaisesti, tuo masennus eritoten. Tässähän menee lähes sanattomaksi... Mahtavaa, jatka samaa rataa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :'D Awww, kiitos paljon ! Mää jatkan ^^

      Poista
  14. Hiukan myöhäiset onnittelut parhaalle meikkiartistille jonka tiiän! ;3

    VastaaPoista
  15. Ps. Saanks laittaa taustakuvaks ton peilikuvan? :3

    VastaaPoista
  16. Olet tosi taitava ja fiksu, Pietu. Toivon sulle hyvää synttäriä ja kaikkea hyvää elämässä. Se että oot kokenut noin paljon noin nuorella iällä, auttaa sua pärjäämään myöhemminkin kun on vaikeaa. Oon kaksi kertaa sun ikäinen ja kokenut kaikenlaista. Oppinut että lopulta elämä kantaa vaikka usko meinaa loppua. Ihanaa lukea sun blogia ja miten hienosti olet selvinnyt ja katsot eteenpäin positiivisesti!
    -LQ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon ! :')) Kyllä se elämä aina lopulta kantaa c:

      Poista
  17. Olen rakastunut! Sun taitoihin ja kasvoihin nimittäin. Oon kateellinen tosta visuaalisesta silmästä, mikä sulla on, ja noista sun äärimmäisen fotogeenisistä kasvonpiirteistä. En oo ikinä ennen nähnyt mitään taidetta, joka olis pysäyttäny yhtä lujaa, kun noi sun kuvat mielisairauksista. Kylmiäväreitä. Vau.

    Sinänsä harmittaa, että eksyin blogiisi vasta nyt. Videoitasi olen katsellut kyllä jo jonkin aikaa, mutta tänne klikkasin itseni jostain syystä vähän jälkijunassa... En taida päästä tänään ollenkaan nukkumaan, kun selaan vanhoja postauksiasi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aww kiitos ihanasta kommentista :3 Ja siin on ainaki luettavaa :'D Hahah

      Poista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)