keskiviikko 10. syyskuuta 2014

xfmlkbmzsäcfö?




Mulla on tällä kertaa niin sekavaa kerrottavaa, että postauksen otsikko on oikeesti kuvaavampi kuin aikoihin, vaikkei siltä ehkä näytäkään. Yritän kuitenkin saada asiani silleen suht selkeesti kerrottua ja alotanpa nyt vaikka siitä, että..

..Tykkäsin viime postauksen lookista tosi paljon, joten olihan mun sitten pakko kuvata eilen vähän samantapanen meikki, aka "Gothic makeup" videollekin. Älkää välittäkö tosta vähän räjähtäneestä keesistä, sillä nukuin se päässä ja noh, voitte vaan kuvitella miltä näytin herätessäni ennen ku korjailin tota lakkapullon avulla..

Videosta muihin aiheisiin. Tää päivä on menny melkeen kokonaan nukkuessa tai peiton alla makoillessa. Heräsin nimittäin joskus 6 maissa ihan jäätävään päänsärkyyn ja oli lähellä etten oksentanu kun sattu niin saatanasti. Vähän aikaa jouduin pähkäilemään, että kannattaako sinne kouluun nyt lähteä ja päädyin siihen tulokseen, että ei mun kannata. En tiiä miks, mutta aina kun oon oikeesti vaikka kipeenä, niin mulle tulee ihan hirveen huono omatunto kun en pääsekään jonnekin. Tässä tapauksessa juurikin sinne kouluun. Okei ja harmittihan sekin kun iltapäivälle sovittu kahvihetki yhen Viffen kanssa jäi myös väliin, mutta se nyt saatiin onneks siirrettyä huomiselle.

Anyways. kun olin nukkunu tarpeeks ja popsinu särkylääkkeitä, niin sain sentään jotain aikaseksikin. Kaikki hääkuvat on nimittäin nyt valmiiksi muokattuja mistä oon ihan älyttömän onnellinen, kämppä on siivottu ja ruokaakin ehdin pitkästä aikaa laittaa. Eli ei tää päivä ihan hukkaan mennyt! Minkäännäköstä meikkiä en jaksanu naamalleni loihtia, koska pimeys ehti vähän yllättämään aikasella saapumisellaan ja olokin oli sen päänsäryn vuoksi aika uupunut.

Sen fyysisen pahoinvoinnin lisäks tän päivän aikana on ruvennu aina välillä jostain syystä ahdistamaan ihan hurjasti, mutta se on sit onneks menny aika nopeesti ohi ja ilta onki sujunu ihan hyvillä mielin. Huomasin muuten, tossa eilen tai toissapäivänä, että teitä lukijoita on kertyny jo huikeet 700 kappaletta ja Youtubessa saman verran ! (Okei no 2000 enemmän, mutta kuitenkin, heheh.) Aattelinki kysellä, että oisko teillä jotain jännää ideaa toteutettavaks noiden suurten lukujen kunniaks? Mulla itellä on muutamia ideoita, mutta en oo sit varma, et onko ne sellasia hirveen ajankohtasia. Ois siis tosi kivaa, jos heittäisitte jonkinnäkösiä juhlapostaus ideoita ilmaan!

Mua harmittaa, kun en oo vieläkään kerenny saada aikaseks sitä kulttuuri teemaviikkoa ja se on alkanu jo vähän ahdistamaan.. Kyllä mä senkin vielä jossain kohtaa teen, kunhan saan vaan tarpeeks materiaalia. Nykyään kun tulee maalattua ja piirrettyä niin harvoin, ettei siitä yhestä (mun omiin teoksiin liittyvästä postauksesta) näillä aineksilla oikein tulisi mitään.. Myös se, että oon jo pitkän aikaa ollu joka viikonloppu jossain muualla kuin täällä kotona on rajottanu mun postaamista aika rajusti. Toivon ja uskon, että te kuitenki ymmärrätte ja jaksatte oottaa sitä viikkoa, kun kulttuurin aikakausi lopultakin alkaa :')

Toinen blogiin liittyvä harmituksen tai ehkä pikemminkin epävarmuuden kohde on ne Facebook sivut, jotka oon/olin blogille tekemässä.. En vaan osaa millään päättää, että raaskinko tehdä ne vai en ja pari päivää sitten olin jo itseasiassa luopumassa koko ideasta, kun törmäsin Facebookissa yhteen aika merkilliseen lauseeseen.. Homma meni siis sillä tavalla, että joku oli jakanut sitä mun #kutsumua kuvaa eteenpäin ja siihen joku toinen oli sitten tullut kommentoimaan tällä tavalla

"Mielenkiintonen seinä tolla kaverilla. Taitoa ja visuaalista silmää löyty, mut kun tarpeeks alas meni ni aika jäätäviä päivityksiä..." 

Sinänsä tossa ei oo mitään pahaa, mutta kyllä mua vähän loukkas se, että joku aikuinen nainen alkaa arvostelemaan niitä neljän, viiden vuoden takasia, 15 vuotiaan teiniPietun angsti päivityksiä.. Kyllä mä ymmärrän, että ne "Haluun kuolla" päivitykset sun muut mielenterveysongelmien tai päihteiden aiheuttamat päivitykset on jonkun silmään jäätäviä, mutta näin suorapuheisesti sanottuna vittuako se kyseiselle henkilölle kuuluu. Ensinnäkin, mä en todellakaan voinu sillon hyvin ja toiseks, jonkun lapsen tai teinin suusta tollasen vielä ymmärtäisin, mutta aikuinen ihminen.. Arghh! En tiiä miks mä edes loukkaannuin noin pienestä, mutta loukkaannuinpahan vaan. Olihan toi tietty ihan hyvä juttu siinä mielessä, että tajusin nyt piilottaa joka ikisen päivitykseni menneiltä vuosilta ja oma vikahan se on, että niitä pystyy edes joku lukea, mutta silti... Vituttaa.

Niin ja pointtina oli siis se, että jos mä nyt ne facebook sivut tekisin, niin rupeiskohan ihmiset sit päivittelemään samaa täällä bloginkin puolella? Rupeisko niitä "Onpa toi tyyppi hullu, kun se on kirjottanu tällästä ja tehny tällästä" keskusteluita tulemaan enemmänkin vai oonko nyt vaan vainoharhanen? Faktahan on se, että mun blogiin pääsee ihan kuka vaan ja ite mä oon valinnu mitä tänne kirjotan ja millasia kuvia lisään, mutta kerjäisinkö vaan verta nenästäni jos ns. "mainostaisin" tätä mun blogia facebookissakin tai jos tekisin ne blogin omat sivut sinne? Kyllähän ton tapasia juttuja nykyäänkin tapahtuu, mutta lisääntyiskö ne sit ihan älyttömästi.. Sitä on vaikee sanoo. Hyvinä puolina Fb-sivuissa ois tietty ainakin se, että voisin kirjotella päivityksiä sinne monta kertaa päivässä. Voisin kertoa millon postauksia tulee tai joissain tapauksissa, että miksei niitä tule, voisin lisäillä enemmän kuvia joiltain kuvausreissuilta ja yksityiskohtaisempia kuvia esimerkiks meikeistä ja niiden tekoprosesseista (meikkituotteet, tarvikkeet jne.) Muutenkin informaatio kulkis ihan varmasti helpommin sekä nopeemmin Facebookin avulla, mutta en sit tiiä... Ymmärrätte varmaan, että tällä hetkellä oon aaaika epävarma mihin ratkasuun päädyn :(

Mutta joo, jos teillä on siis niitä 700 lukijan juhlapostaus ideoita mielessä, niin kommentoikaa ihmeessä ja tohon Facebook probleemaankin saa ottaa kantaa !

11 kommenttia

  1. Joo tee ne facebook sivut!! :D

    VastaaPoista
  2. Älä välitä tollasesta, kommentoija on yksi ihminen muiden joukossa vain (: Varmasti täällä on paljon paljon enemmän niitä jotka ihannoi sun rohkeutta ja omaperäisyyttä (kuten minä köhköh), joten eiköhän ne facebook sivutkin pysyisi suht siistinä. Eihän negatiiviselta palautteelta voi kokonaan välttyä, oli kuka vaan, mutta kannattaa vaan olla välittämättä ja rakentavista ottaa oppia. (: Tsemiä, oot vieläkin kiinnostavin bloggaaja jota oon seuraillu tässä muutamien vuosien aikana! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos paljon ^__^ Ja yritän olla välittämättä !

      Poista
  3. Eiköhän se länkytyksen määrä lisäänny aina kun julkisuuskin lisääntyy...kai se on vaan on jollain tasolla hyväksyttävä että niin käy, vaikkei noita kauhistelukommentteja ikinä ole kiva lukea tai saada. Johonkin vaan pitää aina vetää se raja mitä itse pystyy ottamaan vastaan ja mitä ei, näin moderoituna kommetit on aika helppo rajata blogin puolella, mutta fb:ssä on sen verran paljon kaikkia kaistapäiden omia pikku kerhoja että jos siellä riittävästi saat julkisuutta niin eiköhän sunkin kauhistelijat oman pistä pystyyn...

    Ei se että ihmisten joukkoon mahtuu ääliöitä ole mielestäni mikään syy olla tekemättä fb-sivuja tämän blogin, youtuben ja muiden käyttämiesi palveluiden tarpeisiin jos sellaiselle mielestäsi on tarvetta. Kyllähän fb on luontevampi väylä lyhyille päivityksille ja tälläkin hetkellä sinulla on varmasti sen verran faneja joille et kuitenkaan ihan kaikkea elämästäsi välttämättä haluaisi jakaa että jo silläkin perusteella julkkispietun fb-sivujen olisi ihan perustelua olla erillään privaattipietun kuvioista.

    Mielestäni koko tarinasi on 'arvokkaampi' kokonaisuutena kuin pelkkinä osina. Toki ne teinivuodet ovat takana eikä se varmaan sinuakaan isommin harmita, mutta ne ovat kuitenkin osa sitä reittiä jonka olet kulkenut tähän nykyiseen pisteeseen ja joillekin tällä hetkellä teini-ikänsä kanssa rämpiville voi olla tärkeääkin nähdä että kyllä siitä voi selvitä hengissä ja löytää sen oman tapansa olla ja elää. Ja vaikka sen "julkihullun" rooli on raskas niin yritän itse ajatella että jos edes jonkun tuollaisen apua-se-on-viillellyt-ja-ollut-itsetuhoinen-ainakin-joskus!!11 kauhistelijan maailmankuva avartuisi sen verran että hän ymmärtäisi että ne menneet tai nykyiset mielenterveysongelmat eivät ole koko se ihminen niin se on sen arvoista. Liian usein lokeroidaan ihmisiä niin kovin heppoisin perustein, kuten tässä tapauksessa vähän tuoksahti siltä että eihän tämä nykyinen taito ja lahjat mitään, hulluhan se on, katsokaa vaikka noita neljä vuotta vanhoja päivityksiä.

    Toki helppohan tässä puskista huudella, tähänkin kommentoin anona :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anona tai ei, tää kommentti oli ihan mahtava ^^ Kiitos sulle ja enköhä mä ne Fb sivut nyt sit kuitenki pistä pystyyn c::

      Poista
  4. Sellainen postaus olisi kiva, jossa kertoisit viisi elämäsi ihaninta hetkeä/ tapahtumaa/ tilannetta, sekä viisi negatiivista juttua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samalla postausta voisi laajentaa siten, että tekisit kyseistä hetkeä kuvaavat meikit

      Poista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)