lauantai 27. syyskuuta 2014

I'M READY FOR FALL



Eilisestä vähän kevyempiin aiheisiin. Oon viime aikoina ollu omasta mielestäni aika huono shoppailija (jos sellanen voi edes olla), mut kirppiksillä on kyllä tullu pyörittyä enemmän ku tarpeeks. Meidän koulun lähellä kun on sellanen Viadia kirppis, niin käydään siellä luokkakaverin kanssa melkeinpä joka viikko. Myös muita Jäken kirppareita tulee satunnaisesti kierrettyä. Tän postauksen kuvissa mun outfit on itseasiassa kokonaan kirpputorilta haalittu ja ajattelinki vähän selostaa jokaisen vaatekappaleen tai asusteen taustatarinaa.

Eli siis, jalassa mulla on tollaset mustavalkoset tennarit, jotka on todellisuudessa ollu oranssit sillä hetkellä ku mä ne löysin Viadiasta. Juttuhan meni niin, että mulla oli just tulossa ne hääkuvaukset ja paniikissa tajusin paria päivää aiemmin, että enhän mä omista yhtiäkään pareja mustia kenkiä, saati rahaa uusien sellasten ostoon. Olin siis suunnittelu pukeutuvani mustaan kauluspaitaan ja farkkuihin, joten mitkään kirkkaanvihreät tai rikkinäiset ruskeat tossut ei kuulostanu hirveen houkuttelevilta sen asun kanssa.. Kirppiksellä pyöriessä noi tennarit osu jostain syystä mun silmään ja samalla sain idean, joka ainakin teoriassa ois voinu olla ihan toimiva. Se oli siis sellanen, että ostaisin ne oranssit kengät, menisin askartelukauppaan, ostaisin mustan kangasmaalin ja lopuksi yhdistäisin ne lopputuloksena "upouudet" ja vieläpä suht halvat mustat tennarit. Teoria tosiaan konkretisoitui, eli toimin suunnitelman mukaan ja tuolla eteisessä noi 10e tossut nyt lojuu. (Kengät 5e + kangasmaali 5e) Kyllähän samalla hinnalla jostain halpahallistakin varmaan sais kenkiä, mutta päätinpä nyt tehä asiat vaikeimman kautta :')

Housut on muistaakseni Helmi kirppikseltä ja hinta oli neljä euroa. Niillä ei mitään hirveen erikoista tarinaa oo taustalla, mutta tosta värityksestä aattelin sanoa muutaman sanan. Mulla on nimittäin toiset, melkein samanväriset tollaset (jotka on myös kirppikseltä) ja nekin on aika uudet. Ei ehkä uskois, mut vielä pari vuotta sitten kaikki maanläheiset, murretut ja neutraalit värit oli jostain syystä mun inhokkeja ja käytinki enmmäkseen mahollisimman kirkkaita ja ns. puhtaita värejä sen mustan ja valkosen lisäks. Jossain kohtaa innostuin kuitenki ihan yhtäkkiä kaikesta maanläheisestä ja viininpunasesta tulikin mun lempiväri. Varsinkin syksyyn tai siis tälläseen syksyseen pukeutumiseen kuuluu mun mielestä nykyään tollaset lämpimät ja murretut värit, mitä noi housut, salkku ja takki ainakin edustaa. Vielä kun oppisin tykkäämään oranssista ja sinapinkeltasesta, niin mulla ei ois inhokkivärejä lainkaan !

Neule, lasit ja lippis on ostettu viime viikolla ja ne löyty kans Viadialta 7,5e yhteishintaan. (Neule 2,5e, lasit 1,5e, lippis 3,5e) Lippiksiä ei mun mielestä voi koskaan olla liikaa ja ton kyseisen snäbärin ostin halvan hinnan ja leopardikuosin vuoksi. Laseissa taas jännä muoto sekä törkeen kiva peilipinta kiinnitti mun huomion ja sama kuin lätsässä, oli niittenkin hinta, sekä sankojen leopardikuosi mun mieleen. Neuletta ja sen ostamista mä pähkäilin varmaan pisimpään, mutta koska syksyllä niitäkään ei voi olla liikaa ja kuviointi oli siisti, niin päätin sitten heittää senkin ostoskoriin. Kaupassa se ois kuitenki maksanu sen parikymppiä ja harmaita neuleita mulla ei ennestään oo ku yks kappale... :D (Terveisin materialistikettu)

Maastokuvio ei mun silmissä oo menettäny vieläkään hohtoaan, vaikka aika usealla vastaantulijalla kyseistä kuosia jostain vaatekappaleestaan löytyykin. Toi takki on kans sieltä Viadialta ja se tais maksaa sellaset viitisen euroa. En tiedä huomaako sitä kuvista, mutta todellisuudessa toi on kunnon teltta ja ostin sen enemmänkin kuvauksia, kuin oikeaa käyttöä varten. Ei sillä, koska kyllä mä tykkään isoista takeista ja huppareista, joten saattaapi olla, että toikin pääsee pienen totuttelun ja oikeiden vaatekombojen kanssa reaalikäyttöön.

Viimeisimpänä, vaan ei suinkaan vähäisimpänä on toi salkku. Sekin on Viadialta ja hinta oli mun budjetille tai niille summille, joita yleensä kirppiksillä tuhlaan aika hurja, eli 15 euroa.. En vaan millään voinu vastustaa kiusausta, koska toi on oikeesti ihan täydellinen! Siinä on kahet numerolukot ja vaikka ne on pelkkää plussaa, niin alussa niiden takia meinas ostotapahtuma jäädä kokonaan tekemättä. Oltiin nimittäin Annen, eli sen mun luokkakaverin kanssa kiertelemässä yks ruokkis ihan normaalisti Viadiaa ja kun löydettiin toi salkku, niin joku oli tietenki menny vaihtamaa sen numerokoodin alkuperäsestä johki ihan toiseen. Säädettiin siinä sitten kassatyöntekijän kanssa hetki ja se sai onneks ton salkun omistajan kiinni. Omistaja lupas tulla seuraavana päivänä käymään ja niin se myös teki, jolloin laukku saatiin jollain keinolla auki, koodi vaihdettua ja lopulta myytyä mulle. Hurraa! Ja nyt mä siis omistan maailman kauneimman salkun.

8 kommenttia

  1. DUDE LAHJOTA SUN VAATTEET MULLE! siis miten sull löytyy ain noin kivoi vaatteit! siis jos joskus lahjotat turhat vaatteet pois niin vink vink tänne vaan ;))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :DD Hahah, noooh pidän ton mieles jos saan joku päivä jonku super tyhmän päähänpiston et haluun luopuu mun rakkaista :p

      Poista
  2. Ihania kuvia taas ja ihan sairaan hyviä löytäjä oot kyllä tehny kirppiksiltä.
    Viime aikoina en oo löytänyt kirpputorilta mitään ostettavaa, vaikka ahkerasti olen käynnyt -.-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitoksia c: Ja joo oon kyl samaa mieltä ^^ Harmi ettet oo, se on kyl välil ärsyttävää ku ei tunnu löytyvän mitää, mut onneks välil tekee sit löytöjä :3

      Poista
  3. Ihana asu, tykkään tosta punaisen sävystä ja vitsi mikä salkku! hihii :D
    Kirppareilta kyllä tekee löytöjä, jos niitä jaksaa kierrellä ja joskus tärppää tosi hyvin, niin ku näkyy. Jossain kirppareilla on ihan ihmemyyjiä ja pyytää järkyttäviä ylihintoja, en ymmärrä, jostain kulahtaneesta pienestä topista, jossa on nukkaa ja hikiläntit - 15e! Treellä on kans ihan kivoja kirppiksiä, mut oon huomannu et siellä etelämpänä tekee vielä muikeempia löytöjä! ^___^

    ~ Frillycakes ~

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihih :3 Joo meki ain kaverin kans naureskellaa tavaroille tai vaatteille mitä ihmiset myy, tai pikemminki mihi hintaa niitä myydää :D Kaikennäkösii käytettyi vessaharjoi ja alusvaatteit on sattunu vastaa :'D Mut joo mustaki tuntuu et tääl päi on kaikist parhaat kirpparit ku välil käyny jossai muualki (Turku, Lappeenranta jne.) ja harvoin sit löytäny mitää :)

      Poista
  4. Hyvä että neule ja lippis pääs hyvään kotiin, vieläpä sulle ;-; t. näin sut laittaessani kamoja pöytään (ja sydän jätti lyönnin välistä, oot upea!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai ne oli sun pöydältä ! :D Cool, ja kiitos paljon :3 Sekä kehuista, että kuteista ^_^

      Poista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)