sunnuntai 6. heinäkuuta 2014

☆ Sunday's special ☆ (Seven fucking deadly sins)


Onks kukaan teistä koskaan valvonu koko yötä selvinpäin ja sit seuraavana päivänä tehny 7 erilaista meikkiä ihan vaan, koska tekee mieli? Noh, mä voin nyt sanoa, että mä ainaki oon ja jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin tein itseasiassa 8 eri meikkiä, mutta yks niistä meni niin perseelleen, että pesin sen pois ja tein uuden..

Keskiviikkona mä tosiaan kyselin teiltä vähän ideoita tän kertaseen sunnuntain spesiaaliin ja kaikki ideat oli kyllä ihan mahtavia, mutta jotenki Nnannu:n antama idea 7 kuolemansynnistä meikeillä tehtynä alko houkuttelemaan enemmän ku muut ehdotukset. Oon joskus aiemminki miettiny tekeväni jonkin tapasen projektin noista seittemästä kuolemansynnistä, joko valokuvauksen tai meikkaamisen saralla, koska ne on aina kiinnostanu mua tosi paljon ja yhessä vaiheessa "Se7en" kuuluki mun lempileffoihin. Sen takia hyvin valvotun yön jälkeen päätinki nukkumisen sijaan keittää pannullisen kahvia ja alotin mittavan meikkaamisprojektin inspiroitunein mielin. Näin jälkeenpäin on pakko sanoa, että oon itestäni kyllä aika helvetin ylpee tän yhen päivän kestäneen projektin tekemisestä ja tietty sen lopputuloksista.

Jos joku nyt ei tiedä mitä ne seitsemän kuolemansyntiä oikein on, niin kannattaa ehdottomasti kurkata wikipediasta aihe. Pääsette sinne tästä linkistä ja jos ootte laiskoja, niin wikipediassa tosiaan lukee suoraan lainattuna, että "Seitsemän kuolemansyntiä ovat varhaisessa kristillisessä opetuksessa käytetty paheiden luokitus. Ne ovat ns. pääpaheita, joista muut synnit seuraavat." Eli ne on siis "pahimpia" syntejä, joihin ihminen voi syyllistyä ja niihin kuuluu ylpeys (pride), kateus (envy), viha (wrath), laiskuus (sloth), ahneus (greed), ylensyönti (gluttony) ja himo (lust). Mun mielestä jokainen noista "synneistä" kuuluu ihan normaaliin elämään nykypäivänä ja jokainen on varmasti joskus ns. harrastanu noita paheita jossain määrin, mutta unohdetaan nyt se logiikka sekä syvälliset pohdinnat ja keskitytään vaan mielenkiintoiseen aiheeseen. Alapuolella on muutamia kuvia mun kyseisiin synteihin perustuvista tulkinnoista ja tietty myös pienimuotoset selitykset miks oon päätyny mihinkin meikkiratkasuun kunkin synnin kohdalla. Toivottavasti tykkäätte !


YLPEYS (Pride)


Ylpeys tuo syntinä mulle mieleen sellasen liiallisen ylpeyden ja itserakkauden ellei peräti narsismin ja jotenkin mun ajatukset pisti mut tekemään tollasen suht feminiinisen tulkinnan kyseisestä synnistä. Ihan liiallinen ylpeys saa ihmisen kuin ihmisen näyttämään mun silmissä rumalta ulkokuoresta huolimatta. Sisinhän se loppujen lopuks ratkasee ja liika ylpeys tai turhamaisuus jos joku on rumaa. Kuvissa näkyy muuten mun toinen uus pitkä peruukki, jonka tilasin samaan aikaan kuin sen musta-sinisen peruukinkin.

KATEUS (Envy)



Kun mä rupesin tekemään meikkiä kateudesta, joka oli itseasiassa mun aamun ensimmäinen meikki, niin mä yhdistin sen kateus-aatteen heti mielessäni vihreeseen ja mustaan väriin, jonka perusteella alotin sitten rakentamaan tota meikkiä. Kateus on mun mielestä ehkä yks turhimmista paheista, joista ois ihan mahtava päästä kokonaan irti. Se vaan nakertaa sisintä ja ikään ku syövyttää sun omaa itsetuntoa pikkuhiljaa. Tummat silmänympärykset, "lommoposket" sekä likaisuus on asioita, joita mä yhdistän kateuteen ja tässä meikissä noi mustat huulet sekä niiltä valuva musta väri kuvaa niitä pahoja sanoja, joita ihmiset suoltaa kateuden pauloissa.


VIHA (Wrath)


Viha on voimakas tunne ja mä ainakin yhdistän siihen tollasen syvän punasen värin ja tietty synkän mustan. Viha saattaa joissain tapauksissa juontaa juurensa nimenomaan kateudesta ja kateuden kaltoin vihakin vie ihan valtavasti voimia ja sitä noi mustat "säröt" mun naamassa kuvastaa. Hidasta rappeutumista tai jotain sen kaltaista.


LAISKUUS (Sloth)


Laiskuuteen liittyvää meikkiä oli kaikista vaikein keksiä. Ensin mä aattelin, että tekisin jotain ryppyjä naamaan ja yhdistäisin tummat silmänaluset niihin jne, mutta sitten se idea alko kuulostaa tosi oudolta mun päässä ja päätin tehdä pari muuta meikkiä ennen laiskuuden tulkitsemista. Rupesin myös pohtimaan sellasta ajatusta, että ehkä laiskuus on mulle niin kaukanen pahe, että siitä on vaikee keksiä mitään, mutta sit ihan yhtäkkiä tajusin, että sehän on varmaan henkilökohtasesti mun suurin paheeni. Mä vaan en pidä sitä pahana juttuna, koska se on niin itsestäänselvää mulle, että välillä pitää ottaa rennosti ja laiskotella ilman mitään häiriötekijöitä. Ja niin no, tän älynväläyksen jälkeen mä tiedostin mitä se laiskuus oikeesti on. Se on sitä, että menee aina sieltä missä aita on matalin ja ettei jaksa/viitsi tehdä asioita loppuun. Tein siis yksinkertasesti meikin tai oikeastaan meikinpuolikkaan johon meni korkeintaan 10 minuuttia ja sekin on jo liiottelua. Keskeneräsen ja laiskasti tehdyn meikin lisäks jätin paidanki pukemisen puolitiehen ja lopputuloksen näättekin yläpuolelta.


AHNEUS (Greed)


Ahneus on mun silmissä sellanen synti, joka hiipii vaivihkaa monen mieleen asiassa, kuin asiassa ja jos ahneudella olis naama, niin se näyttäs varmasti aika samalta ku tossa yläpuolella olevassa kuvassa. Sillä ois kellertävät terävät hampaat ja hirmuisen pitkä kieli, joka havittelee kaikkea kiinnostavaa. Silmiä ahneudella ei mun tulkinnan mukaan ole, koska ahneudella ei todellakaan oo rajoja ja sen himo on kyltymätön. Sitä noi silmien paikalla ammottavat aukot kuvastaakin. - Loputonta haluamista.


MÄSSÄILY (Gluttony)


Hahah, tiedän, että oon ällöttävä, mutta tää on mun mielikuva mässäilystä. Hirvee ylensyönti, ällötys ja oksentaminen on ne asiat, jotka mä yhdistän mässäilyyn. (Joka tosin on ihan kivaisaa aina sillon tällön c;) Vihertävä iho, "sairaalloiset" punertavat silmät ja joku ällöttävä elementti on siis yhtä kuin mässäily tän mun tulkinnan mukaan. Toi vaaleenpunanen mönjä synty muuten siten, että laitoin lasiin maitoa ja elintarvikevärien puutteessa värväsin tekoveren hoitamaan värjäyshomman ja pienen sekottelun jälkeen mulla olikin lasillinen mässäily-nimikkeeseen soveltuvaa nestettä.


HIMO (Lust)


Himo-meikin kanssa mulla oli kans vähän hankaluuksia, koska meinasin ensin tehdä jonkin ylpeys-meikin kaltasen feminiinisen ja ns. "eroottisen" tulkinnan, mutta vähän pidempään pohdittuani päätin vetää tän kyseisen meikin ihan fiilispohjalta ja koska mun mielestä himo on ehkä alkukantaisin pahe tai tunne jota ihminen tuntee, niin päädyin tollaseen värikkääseen ja melko eksoottiseen ratkasuun. Lämpimät värisävyt tossa meikissä kuvastaa sitä eläimellistä ja villiä puolta, jonka himo ihmisissä tuo esiin ja kylmäsävyset vivahteet sekä yksityiskohdat merkitsee niitä negatiivisia ja harkitsemattomia tekoja joihin se himo meidät ihmiset ajaa.

Kertokaahan mitä olitte mieltä tän kertasesta spesiaalista
ja mikä oli teiän "lempparisynti"? :')

66 kommenttia

  1. Jestas. Mä oon sanaton. Hui. Palaan takaisin jos joskus osaan jotain järkevääki sanoa. Oot ihan mielettömän taitava!

    VastaaPoista
  2. Luulin aluksi että teit noi meikit eri päivinä, mutta teitkin ne yhtenä ja samana päivänä! Huh mä en ois jaksanu :D Mutta siis, noi meikit kuvaa noita syntejä tosi hyvin ja on omaperäisii. Oot niin taitava :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu samana päivänä tein kaikki :'DD Ja kiva kuulla et ne kuvaa niitä syntejä hyvin c:: Kiiiitoksiaaaa !

      Poista
  3. Mielettömän upeita nää kaikki! Lemppareina mulla viha ja ahneus, niiin hienoja ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiiitos, kiitos ! ^_^ Tosta ahneudesta tuli kyl munki mielestä aika kivaisa

      Poista
  4. Ehdottomasti ahneus. Siis wää oot niin hyvä meikkaamaan :D Ja sitten kanssa noi ylpeys ja himo oli kivoja c:

    VastaaPoista
  5. Ihan mielettömiä nuo kaikki ja mun mielestä oli tosi mielenkiintosta lukea noi sun perustelut, että miks teit meikin just tolla tavalla! :)
    Tuo ahneus oli mun ehdoton favourite!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiiitsa Sami (: Hyvä et oli mielenkiintosta luettavaaaaa !

      Poista
  6. Vauuu! Oot ihan uskomattoman lahjakas :)

    VastaaPoista
  7. Aivan mahtavia meikkejä! Mun suosikeiksi ilmeni heti kateus, ahneus ja himo. Olisi kiva nähdä muitakin samantyylisiä meikkejä tulevaisuudessa (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihiii kiitoksiaaa ja joo mä vähän kelailin et teen tälläsen samanlaisen, ehkä vähän pienemmän projektin joskus tunteista ja niiden tulkitsemisesta (sitäkin ehdotettiin siihen mun keskiviikon postaukseen) c:

      Poista
  8. Apua, toi ahneusmeikki on ihan sairaan u-p-e-a! :'o Ehdottomasti mun lemppari näistä, mutta oot kyllä saanu noissa muissakin hyvin tuotua meikin kautta noi piirteet esiin :) Että sä olet taitava!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Awww :'3 Kiitos tosi paljon ! Siisti juttu et ne piirteet huomaa tai sillee ^____^

      Poista
  9. noi kaikki oli upeita mutta ehdottomat lempparit oli viha, laiskuus ja ahneus ^^ oot kyl älyttömän taitava OwO

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe voisin mainostaa itseäni :D no ei, jos kiinnostaa niin käy kattomassa, jotain maskeeraus/kasvomaalailua harrastin tänään ja blogissani loppu tulos ^^
      www.kunpandaputosiihmemaahan.blogspot.com

      Poista
  10. Aivan uskomattoman upeita! Omat aivoni eivät varmaan koskaan olisi keksineet yhtä hyviä tulkintoja kyseisistä paheista. Hienoa työtä :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :'D Sitä se univaje ja kahvi teettää.. Mutta kiiitos ja kumarrus !

      Poista
  11. Ooo woow, etenki toi ahneus ja mässäily on todella siistit :O Ja kiitos leffavinkistä, toi Se7en vaikuttaa hyvältä, saanu IMDb:ssäki 8,7 pistettä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiiitos paljon ja joo kannattaa kattoo !! Se on ihan loistavuutta :3

      Poista
  12. rakastuin tohon laiskuuteen! :D toi o must jotenki aivan ihana :'D voi pietu :3

    VastaaPoista
  13. Oi nää on tosi hienoja! Mun lempparit on kateus, ylensyönti ja ahneus :3 Tää on kyl niin mielenkiintonen aiheenaki et huhhui.

    Mä tein itse asiassa audiovisuaalisen alan opinnäytetyöni 7 kuolemansynnistä :D Jos haluut kurkata mun tulkinnat niin täältä löytyy: http://vanityclouds.blogspot.fi/2012/06/drug-in-me-is-you.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Noora ! Ja äläpä muuta sano :)) Kävin kattomassa ja on kyl törkeen upeita sunki tulkinnat :0 Ihan erilaisia ku mun, mut törkeen upeita c: Varsinki ku ne kuvat on tehty rangaistusten mukaan.

      Tykkään (y)

      Poista
  14. Aivan mielettömän hienoja meikkejä ja toteutus oli jokaisen kohdalla upea ! Mun suosikki noista synneistä oli ehdottomasti kateus. :)

    VastaaPoista
  15. No sä näköjään innostuit nyt sit kunnol! XD noi o kaikki iha sika hienoja mut mun lemppari on ehdottomasti toi viha. And dude you got skills!

    VastaaPoista
  16. Jestas mitä kuvia! Ja kaikki samana päivänä, huh :--D en kyl ehkä osaa sanoo mikä ois mun lemppari! noi kuvaa noita syntejä tosi hyvin, erittäin onnistuneita kuvia ja noi selitykset kuvien alla on tosi hyvä juttu :---) mikä oli helpoin?
    Viiva jii

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah älä muuta sano ! :D Ja purr kiitoksia jii, helpoin noista oli varmaan sillee teknisesti toi laiskuus, mut sit jos mietitään sitä ideaa ja toteutusta yhtälönä nii varmaanki toi kateus :) Se tavallaan tuli niin luonnostaan

      Poista
    2. Okeii ja nyt ku kattelin uudestaan noita kuvia ni laiskuus ja ehkä mässäily on parhaita :-)

      Poista
  17. Mun lemppareita on ahneus ja viha! Oot tosi taitava! :)

    VastaaPoista
  18. Ihan mahtavia, kaikki on tosi hyvin onnistuneita ja kuvaavia! Kateus ja ahneus varmaankin lempparit. Just se sanonta "Kateudesta vihreä." tulee ainakin tossa :D haha, mut siis muutenkin sait ittes näyttään semmoselta, hmmm miten sanoisin, luihulta ja ilkeeltä: suttunen naama ja varsinkin valuva suu ja noi käden asennot tekee sen "Hngggg mä haluantahdontoikuuluumullemikstollaon"-fiiliksen ja et olis ihan valmis tekeen mitä vaan haluamansa eteen. Ja toi ahneus, jotenkin tosi tyhjentävä, noi silmät!! Ja hei, tää ny ei liity postauksen aiheeseen mut tuli mieleen tosta peruukista. Kerroit joskus, että pidät ihmisten hämmentämisestä! Toi päähän niin näytät niin tytöltä, et voin vaan kuvitella mitä metkoja tilanteita saat aikaan! :D Ja ihmisten ilmeet, kun avaat suus ja ne huomaa sun olevan jätkä!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon ! Kiva että tykkäsit noista c: Ja jep mulle on aina tullu katedeusta vihree väri mielee varmaa just ton sanonnan takii :D Itseasiassa ihan loistava idea ::D:DD Ois nii läppä jotenki salavideoida ihmisten reaktiot siin vaihees ku viilettäisin toi peruukki päässä hämmentäen niitä :'DD

      Poista
  19. siis oot ihan uskomattoman taitava o.o ois kiva jos laittaisit johonkin postaukseen kuvan itsestäsi ilman mitään meikkiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thänks, tsekkaappa vaikka nää http://hurricaneinsidemyhead.blogspot.fi/2014/06/aika-saaha-jotain-aikaan.html http://hurricaneinsidemyhead.blogspot.fi/2014/04/samat-tuulet-puhaltaa-samat-sateet.html http://hurricaneinsidemyhead.blogspot.fi/2014/02/without-makeup.html http://hurricaneinsidemyhead.blogspot.fi/2013/01/saippuakuplia.html http://hurricaneinsidemyhead.blogspot.fi/2012/12/siilit-ei-meikkaaaa.html

      Poista
  20. Siiis WOOOAAH! ♥ ♥ ♥ ♥
    Oot niin upea sinä senkin upeus ^___^
    Meikeillä leikkiminen on kivaa! Ootkos muuten koskaan tehny postausta miten poistat ja puhdistat maskit? Kun on vahvoja mohniä nassussa, ne pitää kans saada hyvin pois. On aina kiva tietää muiden rutiineja. :)

    En tie onko omaa lempparia, voi niin samaistua moneen ja tykkäilen kaikista..no mässäilyyn voin sanoa, että tämä herkkupersus (asian ei niin hemaisevassa merkityksessä) mässää minkä kerkeää, muttei koskaan oksenna, vaikka joskus tekis mieli saada se kasa möhnää ulos.

    ~ Frillycakes ~

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Purrrrr voi kiitos Saija :3 Niinhän se kyllä on ! Ja ei, en oo sellasta vielä koskaan tehny :o Pitäis varmaan! Ja joo mässäily on vähän liianki tuttu "synti" munki kohalla :D Se vaa on nii jees vaik välil tuleeki hirveet morkkikset jälkikätee :s

      Poista
  21. Tykkäsin paljon upeasta spesiaalista ja lempparini ovat varmaan ehkä ahneus ja viha , mutta vaikea toisaalta valita kun kaikki on niin hienoja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukavaa, että tykkäsit :3 Ja okei, kiitos paljon !

      Poista
  22. Apua, noi kaikki oli ihan mahtavia, mutta lemppareiks tuli kyl himo, ahneus ja laiskuus. Laiskuus oli niin syötävänsulonen meikkinä. :3 Mistä oikeen saat ideas ja inspiraatios noihin kaikkiin meikkeihin? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah :'D Kiitoksia ! Emmä tiiä, vähän kaikkialta... Musiikista, väreistä, luonnosta, fiiliksistä, valokuvista, muiden meikeistä, eläimistä ja listaa vois jatkaa loputtomiin :D

      Poista
  23. Siis voi ei miten ihana postaus, tosi kivasti oli selitetty noista kaikista meikeistä! Oot selvästi panostanu tähän postaukseen ja meikit oli aivan upeita, kuten aina :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :3 Ihanaa et se välittyy ruudun silleki puolelle se panostus ja kiva että tykkäsit ! Kiitos paljon c:::

      Poista
  24. Uih, upeita kuvia ja tulkintoja, oot nähny kyllä vaivaa! ♥ Ylpeys ja Kateus ehkä sykähdytti eniten. Hmm.. oma lempisyntini varmaan on ylpeys noin muuten, sen nielemisessä on ollut opeteltavaa :D
    Tekee mieli ruveta panostaan omaan blogiinki vähän paremmin kun lukee näitä sun postauksia :D Kiitos inspiraatiosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aww kiva jos oot saanu täältä inspistä :> Ja jeppis oon kyllä panostanu !

      Isot kiitokset Selena c:

      Poista
  25. Tosi siisti postaus! Mullakin kiinnostaa hirveästi tuo seitsemän kuolemansyntiä-teema, ja olin iloinen kun lempibloggarini oli toteuttanut sen niiiiiin hyvin <3 Meikit on todella syntejä kuvastavia, ja yksityiskohtainen pohdinta vielä lisäsi vaikutelmaa, kiitos hyvästä postauksesta :) Pientä kritiikkiä ja parantamisen varaa ehkä kuitenkin annan valokuvauksessa kasvojesi ilmeettömyydestä. Meinaan, että mielestäni esim. vihaan voi antaa moniulotteisempaa vaikutetta, no, vihaisilla kasvoilla, ja ylpeys voisi olla kopea ja pystynokkainen, että juuri se synti välittyisi katsojalle muunkin kuin meikin kautta. Olisi hienoa, jos ikään kuin heittäytyisit syntiin ja sen vietäväksi kamerallekin, etkä keskittyisi ensisijaisesti poseeraamiseen ja kauniina sinuna olemiseen <3 Tässä minun ehdotukseni, hieno postaus kyllä! Tykkään erityisesti kateudessa hienosti yhdistyvistä väreistä ja meikin 'suttuisuudestsa' ja valumisesta käsille, cool :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeee kiitoksia ! :3 Kiva et annoit vähän kritiikkiäkin ! Oon aika samoilla linjoilla, et ilmeissä ois monenki kuvan kohalla parantamista :/ Jotenki se menee vaa aina siihe se kuvaus et yrittää saada sen meikin parhaimpaan valoon. Varsinki koko yön valvoneena sellaset pienet, mutta äärimmäisen tärkeet yksityiskohdat kuten ilmeet vaan unohtuu D: Myös paikkaa ois ollu kiva vaihtaa ettei kaikki kuvat näyttäis taustaltaan samalta, mut en sit jaksanu lähtee mihinkää hirveen pitkälle kuvailee.

      Anyways, kiitos paljon c:

      Poista
  26. Aivan mahtavie meikkejä ja mitkä tulkinnat! WOUUW!!! En olis kyllä itse keksinyt, ja kaikki vielä saman päivän aikana, mieletöntä! Sinusta kyllä tulee vielä jotakin suurta, olet niin lahjakas!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi, kiitti Shadow ! :3 Arvostan <3

      Poista
  27. Meinasin jättää kommentoimatta mut tää spesiaalioli taas aivan ihana! Mun lemppariks heti ensisilmäyksellä nous ahneus koska toi nyt on vaan upee ja taino onhan nuo kaikki! Sä oot oikeesti tosi lahjakas tekemään näitä! :)

    VastaaPoista
  28. Aivan sairaan upeita tulkintoja!! :O oon täällä ihan äimänkäkenä.. Lemppari ehdottomasti ahneus! :) toivottavasti vielä vastaat tähän kommenttiin, eli miten sait itsellesi tossa mässäilyssä nuo punaiset silmät tehtyä? :D onko ne vain muokattu vai?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah kiitos, kiitos, kiitos ! Sori ku kesti vastaa, mut joo muokkasin silmiä tossa mässäilyssä :) Tosin noitten meikkien ja niiden pois pesemisten jälkeen mun silmät oli melkeen yhtä punaset.. XD

      Poista
  29. tosta on tosi vaikea sanoa parasta ku toi on nii hyvä kokonaisuus, mutta ehkä toi laiskuus ku se on ehkä mun pahin pahe. Mutta upeita noi kaikki oli ^^

    VastaaPoista
  30. Kuten kävin jo Instassaki sanomassa niin ihanaa, että ehdit ja jaksoit toteuttaa nää niin lyhyessä ajassa! :3
    Kaikki meikit/maskeeraukset on aivan upeita ja erilaisia. Noi sun selitykset täydentää hyvin itse meikkejä, samoin kuin eläytyminen ja poseeraus kuvissa. Ne jotenki vielä oikein korostaa kyseistä syntiä. c:
    Oma suosikki taitaa olla tuo laiskuus, vaikka en myönnäkään sen kuuluvan omiin paheisiini x3 Mutta tuossa ahneudessa ja etenkin sen tyhjyyttä ammottavissa silmissä... tai siis silmäkuopissa on jotain tosi pysäyttävää.
    Kaiken kaikkiaan ihan supermahtavaa työtä! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hiiii kiitos paljon ja kiva et tykkäsit :3 !

      Poista
  31. Kaikkihan nuo oli upeita ja hienosti mietittyjä toteutuksia, mutta lemppariksi taisi nousta ahneus, vaikka se toisaalta olikin jotenkin kammottavin, mutta anyway, taitavaa työtä (:

    VastaaPoista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)