sunnuntai 15. kesäkuuta 2014

Blue


Loma porukoilla on sujunu aika mukavissa merkeissä, vaikka enpä mä paljon mitään ookkaan saanu aikaseks. Toisaalta sitähän se lomailu yleensä tarkottaakin. Lepäilyä ja rennosti ottamista. Eilen käytiin tosin äitin kanssa räpsimässä parit kuvat ja loppu illan vietin sit serkun ja parin kaverin seurassa. Jotenki tuntuu, että aika täällä kuluu aina tosi nopeesti, koska huomenna pitäis jo lähteä takas himaan. Ens viikko onki sit ihan täynnä kaikkia menoja/tapaamisia joten ihan hyvä, etten oo tehny täällä mitään. Pakko sanoo, et stressaa jo vähäsen et ehinkö tehä kaiken mitä oon alkavalla viikolla suunnitellu tekeväni. Juhannuksena tuun nimittäin takas porukoille. Pitää varmaan vaan ottaa jillisti ja tehä kaikki mitä ehtii ja jättää loput sitte sinne juhannuksen jälkeiselle viikolle.

Jos nyt oikein muistan, nii oon joskus kirjotellu ohimennen siitä, et harva saa otettua musta sellasia valokuvia, jotka mä ite kelpuutan. Osaan nimittäin itselaukasimen kanssa taiteilla ihan hyvin, koska tiiän paljon sellasia asentoja, jotka saattas näyttää hyvältä ja osaan sellaset ilmeet missä meikki näkyy jne. Mutta sit ku joku toinen ottaa musta kuvia niin jotenki kaikki nää edellämainitut unohtuu ja yks syy siihen on ollu se et mun on pitäny neuvoa ihan jatkuvasti millasen kuvan nyt haluun ja miten se pitää rajata ja se on ollu välillä tosi turhauttavaa. Ei siinä, kyl jotkut mun kavereista on ollu ihan hyviä kuvaamaan, mut yleensä siinäki kohtaa homma menee niin, että joku ottaa musta 15 kuvaa ja mä kelpuutan niistä just just yhen ja vastaavasti mä oisin ottanu 5 kuvaa ja kelpuuttanu niistä 3.

Mä on miettiny tätä asiaa aika paljon ja niissä tapauksissa missä se itse kuvaaja ei rajaa kuvia niin, että vaan vasen korva ja taustalla häämöttävä metsä löytää tiensä varsinaiseen otokseen, niin kyse saattaa olla siitä, että ite tuntee ittensä niin hyvin. Sillä totta kai jokanen meistä näkee ne omat virheensä, joita toiset ei ehkä saata nähä ja sit me nähään myös tosi hyvin et missä kuvassa on tekohymy tai missä käsi vääristyy luonnottomasti ja niin edelleen. Sellasia pikku juttuja muut ei aina saata nähä ja sen takia mä oon aina ollu tosi kriittinen musta otettuja kuvia kohtaan.

Eilen huomasin kuitenki et on tässä kuvaamisessa taas hitusen verran kehitytty. Osasin nimittäin neuvoa kameran väärältä puolelta paremmin ku luulinkaan. En tajuu missä vaiheessa tää kehitys on tapahtunu, mut siinä kuvatessa mä vaan tajusin, että pystyn näkemään aika hyvin millon se kamera on liian ylhäällä tai millon sitä pitää kääntää vähän vasemmalle tai jotain vastaavaa. Kyllähän sen jalustan ja itselaukasimen kanssa siihen tottuu, että missä pitää seistä kun kamera osottaa tiettyyn suuntaan ja kuinka lähellä kannattaa olla just ton kyseisen objektiivin kanssa jos haluaa, että vartalokin tulee kuvaan mukaan. Tää nyt oli varmaan kaikille muille ihan turha uutinen, mut ite oon ainaki tosi ilonen siitä miten voi konkreettisesti huomata, että kehittyy enemmän ja enemmän siinä kuvailussa. :)

Mut joo, jätän tän kehittymis-hehkuttamisen nyt tällä kertaa tähän. Meikki noissa kuvissa oli aika simppeli, mut silti tykkäsin siitä tosi paljon ja muutenki kuvat onnistu aika hyvin. Varsinki tosta viimesestä kuvasta tykkään tosi paljon. Entäs te ?

36 kommenttia

  1. Mulla on ihan sama kuvien kanssa. ja no jalustaa kun en omista nii mun kuvat on vähän mitä sattuu ja millonkin xD Hahaha. Kaunis meikki, oot nyt tykästynyt sisniseen ihan totaalisesti^^ Me gusta! Mutta niin Mulla on ihan sama ongelma, mä osaan ottaa muista ihan hyvii kuvii ja itestänikin kun mulla on aina visio siitä miten sen kuvattavan henkikön näen ja haluan näyttää linssin läpi. Mutta tässä oon ite huomannut sellasen, että se riippuu ihan täysin siitä kuinka hyvin kuvaaja esim mut tuntee. Mun muutama ihan paras ystävä niin ne tietää tismalleen, mitä mä kuviltani haluan ja osaavat ne mulle ottaa. Oon huomannut et ihmisii jotka ei mua niin hyvin tunne ja sit atmofääriä, tilannetta yms nii eihän niistä kelpuuta montaakaan vaikka käytännössä kuvat on hyviä, nättejä ja hoitaa homman mut niistä vaan puuttuu se mun ominainen juttuni minkä haluan kuviin sisällyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sininen on kivaisa väri :3 Ja just noin se yleensä menee ! Ne läheisimmät ihmiset tietää millaset ilmeet on aitoja, mut kuvien onnistuminen edellyttää yleensä sitä, et on sit kuvannu niitten kanssa jo muutamaan otteeseen :)

      Poista
  2. Toi viiminen on ihan huippu! Oot ihan paras ja tää blogi on iha huippu ja sä kirjotat tosi hyvin :)

    VastaaPoista
  3. Herttinen kun sanat ei riitä kertomaan miten upeita noi kuvat on sekä meikki! :D Ihan uskomattomia!

    VastaaPoista
  4. se on aika turhauttavaa kun pyytää jotakuta ottaa kuvia ja sit joutuu kokoajan neuvomaan ja kysymään näyttääkö joku hyvältä vai ei. :0 mutta toi vika kuva on munki suosikki, koska noi sun silmät näyttää siltä että oot nähnyt paljon elämää joka ei aina ole ollut pelkillä ruusuilla tanssimista, mutta silti kestät kaiken sen ja pystyt elämään. (emmä tiiä, mut tollai mulle tuli mielee) p.s ihana meikki c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, niihän se on D: Mut aika siistii jos tosta kuvasta välittyy tollasia ajatuksia ! Kiitos paljon :)

      Poista
  5. mäki tykkäään tosi paljo viimestä kuvasta ! :)

    VastaaPoista
  6. Kyllähän sun kuvat hyviä on ja varsinki kun meikki on pääasia.
    Makroa näämmä oot testannu nii ajattelin että laajentaisit kokeilun miltä tuntuu "still life" kuvaus.

    Mites se teema viikko?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :) Ja siis tarkotatko sellasia asetelma kuvia ? :0

      Teemaviikko tulee sit ku on aikaa toteuttaa se. Älä hätäile en oo unohtanu sitä :p

      Poista
  7. Sininen on paras väri ja siks just mun lempi väri :) onks muuten se sun haastattelu jo tullut sielt radiosta? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyl tosi ihana väri :> Ja ei oo vieläkää :/ Ilmottelen kyl sit ku se tulee !

      Poista
  8. Nii ja kuvat on kivoja ja niin kuin on myös nuo puhallus kukat xD

    VastaaPoista
  9. Toi vika on aivan mieletön, tulee mieleen joku lehtikuva tms. Oot niin upee taas jälleen kerran. Ja hui stalkkeroin sua facessa ni tunnet vissiin mun entisen koulukaverin :'D info. Haluisin itekki ihan hirveesti tutustua suhun, heittää s.postii tai jotain mut ku pelkään ihan hirveesti et ottaisin enemmän ku mitä antaisin ja sit loukkaisin tai tekisin muuten jotain semmosta tahtomattani. Arvostan sua vaan todella tän ihanan aidon ja avoimen blogin perusteella. Pietu oot super, muista se aina missä ikinä meetkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah kiitoksia ! ^_^ Kuka koulukaveri ? Ja pyydä ihmees faces kaveriks tai lähetä s-postii jos siltä tuntuu :') Joo yritän muistaaaaa <3

      Poista
  10. upeita kuvia kaikki! kiva et löysin sun blogin, oot inspiroiva :D

    VastaaPoista
  11. Jos sul ei oo instagramii nii kannattaa hankkii koska noi kuvat o perfect <3 =3

    VastaaPoista
  12. oon seuraillu sun blogia jo jonkin aikaa ja pakko vain sanoa että oot upea ihminen ja on tosi hienoo että et pelkää olla oma ittesi. toivon sulle kaikkea hyvää, stay strong :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :3 Kiitos ja kumarrus ! Kaikkea hyvää sulle kans <3

      Poista
  13. Sun haastattelua löytyy jo kirjotettuna ylex:n netistä :)

    VastaaPoista
  14. Kuulin äsken sen sun radio haastattelun(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääääää mä nukuin XDD Yritän just ettii sitä areenast huonoin tuloksin..

      Poista
  15. Hui miten mageet meikit ! Kattelin nyt hetken sun youtube videoita & vanhempia postauksia, ja pakko myöntää että aivan älyttömän hienoja meikkejä osaat tehdä ! Vaikutat tosi ihanalta ihmiseltä. :)

    VastaaPoista
  16. nyt kyl ärsyttää et miten hyvän näkönen sä osaat olla :D

    VastaaPoista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)