keskiviikko 21. toukokuuta 2014

☆ BLOGIN 2-VUOTIS SYNTTÄRIT ☆


Kiitos kaikille, jotka lähetitte niitä ideoita mulle tän blogin 2-vuotis postausta varten ! Mä päädyin tekemään tollasen 10 parasta "haastavaa" meikkiä & 10 parasta "helppoa" meikkiä-videon, mutta alapuolelta voitte vielä lukea vähäsen tän kahen vuoden aikasista tapahtumista sekä saavutuksista ! Isot kiitokset myös siitä, että ootte mun lukijoina ja, että kommentoitte näitä postauksia. Annatte mulle samalla intoa jatkaa bloggaamista.♥



Tasan kaks vuotta sitten mä rohkenin vihdoinkin perustaa jo pitkään mietteillä olleen blogin ja en oo kyllä kertaakaan sitä päätöstä katunut. Olin sillon vielä 17, eli alaikänen ja asuin nuorisokodissa Nurmijärvellä. Mulla ei suoraan sanottuna ollut silloin hajuakaan tulevasta; saati siitä, että onko mulla edes sellaista käsitettä edessäni, kuin tulevaisuus. Olin just lopettamassa vuoden kestäneen ammattistartin, eikä seuraavasta koulupaikasta ollu mitään tietoa. Mulla oli tosi usein tosi paha olla ja sen vuoksi satutin itseäni toistuvasti viiltelemällä tai muilla samankaltaisilla keinoilla. Mun paras ystävä oli tehnyt itsemurhan vain reilu vuos takaperin ja sen vuoks mun psyyke olikin vielä ihan pirstaleina. Puhumattakaan kaikista muista vastoinkäymisistä.

Jotenkin kaikki oli niihin aikoihin tosi sekavaa ja oikeastaan sitä mä ajattelin tänne blogiin sitten alkaa purkamaan. Psykologi-käynneistä kun ei tuntunut jäävän mitään käteen, eikä siellä nuorisokodissakaan tuputettu apu vielä tuntunut avulta, vaan joltain ihan päinvastaiselta. Halusin kirjottaa johonkin mun ajatuksista ja oloista sekä jakaa sellasia asioita, joissa ajattelin olevani hyvä. Muun muassa valokuvaus oli pitkän tauon jälkeen nostanut päätään keväällä 2012 ja mitä lähemmäs kesää mentiin, sitä enemmän tunsin olevani oma itseni. Aloin pitkän tauon jälkeen meikkaamaan taas ns. "säännöllisesti", uudet vaatteet (ja nimenomaan mun tyyliset vaatteet) alko kiinnostamaan ja kesän jälkeen myös se hiusten väri alko muuttumaan tiheempään tahtiin. 

Jotenkin vuosi 2012 meni aikamoisessa usvassa eläen ja vasta 2013 rupesin omasta näkökulmastani niin sanotusti edistymään elämässä ja monessa muussakin asiassa. Mun tyyli ja olemus alko vähän nopeempaan tahtiin edetä siihen suuntaan mitä ne nykyäänkin on ja kaipa sitä vois sanoa, että pikku hiljaa se mun yleinen olotilakin alko matelemaan terveempään suuntaan. Osasin yksinkertasesti käsitellä niitä paskoja asioita 
paremmin kuin ennen ja se jo itsessään oli aika iso askel eteenpäin. Takapakkeja tietty tuli aina silloin tällöin ja mukaan mahtu kaikenlaisia vastoinkäymisiä. Löysin esimerkiksi itseni jälleen kerran samanlaisesta sairaalloisesta ihmissymbioosista, kuin monet kerrat aiemminkin ja sain elämäni ensimmäiset paniikkikohtaukset keväällä. Siitä huolimatta ne pienen pienet ilonaiheet rupes vähitellen kasvamaan ja juurikin se kuuluisa elämänhalu alko puskemaan tietään masennuksen lävitse ja kesällä mun vointi sitten yhtäkkiä kohoskin melkeenpä normi lukemiin.

Viime kesän jälkeen oikeestaan tajusinkin, että mitä mä tältä elämältäni (tai ainakin lähitulevaisuudelta) haluan ja rupesin sitten elämään sen mukaan. Jätin tietoisesti eräänlaisen osan mun elämästä taakse päin ja aloin panostamaan itseeni. Tein sitä mikä tuntu hyvältä ja kehitin sellasia osa-alueita joissa en ollut niin hyvä. Valokuvasin, taiteilin, näin kavereita, vietin aikaa perheen kanssa (ja tietty myös yksin) sekä kaiken ohella panostin tähän mun blogiin. Suurin juttu tässä vuoden varrella oli kuitenkin ehdottomasti se, kun aloin paneutumaan toden teolla niiden meikkien ihmeelliseen maailmaan. Imin jatkuvalla syötöllä itseeni sitä meikkitietoutta ja ympäristöstä huokuvaa inspiraatiota. Mä harjottelin, kokeilin, pohdin ja dokumentoin samalla mitä olin tehny ja niin mä teen vielä tänäkin päivänä. Niin ja ihan viime aikoina saavutin muuten senkin etapin, että pystyin meikata itteni suht taidokkaasti jopa ilman sitä peiliä (niin kuin edellisessä videossa näitte.)



No entäs nyt? Nyt mä oon 19-vuotias. Asun omassa kämpässä Järvenpäässä ja käyn koulua vielä kaksi vuotta. Alalla, josta oikeesti tykkään ja joka kiinnostaa mua ihan älyttömästi. On kulunu kaks vuotta siitä ku aloin bloggaamaan ja tän kahen vuoden aikana oon kasvanu, kehittyny sekä saavuttanu mitä uskomattomampia asioita, niin henkilökohtasella -kuin yleiselläkin tasolla.

Mä pystyn nykyään kontrolloimaan mun ahdistusta ja temperamenttia todella tehokkaasti. Se usean vuoden kestäny itsetuhosuus on vähentyny ihan mielettömän paljon ja nykyään viiltelenkin ns. "naurettavan" vähän entiseen verrattuna. Pystyn asumaan yksin ja hoitamaan kaikki ne arjen askareet sekä paperihommat, vaikka ikinä välillä ei huvittaisikaan ja kaiken lisäksi käyn kouluakin suht hyvällä menestyksellä. Totta kai mäkin oon vaan ihminen ja välillä ne hommat lipsuu, pinna palaa ja ahdistus ottaa vallan, mutta kattoopa asiaa miltä tahansa näkökannalta. Mä oon edistyny ihan vitusti.

Eikä siinä edes vielä kaikki. Oonhan mä nimittäin sillä yleiselläkin tasolla kehittyny, niin ku jo sanoin ja tän bloginki myötä oon ehtiny saavuttaa kaikenlaista. Tää blogi on nimittäin keränny tähän mennessä jo yli PUOL TUHATTA LUKIJAA!! Ja katselukertojakin on yli NELJÄNNES MILJOONA! Mä en ees pysty käsittämään noita lukuja ! Youtubessa mun kanavalla on vajaa 700 tilaajaa ja instagramissa noin 400 seuraajaa... Huhhuh, ei voi muuta sanoa.. Puhumattakaan kaikesta siitä palautteesta mitä oon teiltä saanu, piirustuksista joita musta on piirretty ja kavereista joihin oon tän blogin kautta tutustunu. Ihan uskomatonta!

Kirsikkana kakun päällä koreilee kuitenkin nää kolme asiaa, joista en oo pahemmin teille edes vielä puhunu (tai peräti ollenkaan) Ensinnäkin mulla on parin kuukauden päästä tiedossa hääkuvaukset, mikä on ihan törkeen iso ja jännä juttu mun "valokuva-uralla", vaikka kuvaankin vaan kyseisten häiden juhlatilaisuuden, en virallisia kuvia. Toiseks, mä oon jo jonkin aikaa ollut mukana yhdessä viiltelystä kertovan kirjan tekoprosessissa niin kutsuttuna "asiantuntijakommentoijana" (jos nyt muistin ton termin oikein) ja en millään malttais oottaa kyseisen kirjan valmistumista! Viimeisenä, muttei suinkaan vähäisimpänä.... Mut on kutsuttu jumalauta YLE X:LLE RADIOHAASTATTELUUN!!! Kelatkaaaa :DD Mä. En. Kestä! Meen siis puhumaan viiltelystä ja se ei oo mikään suora lähetys, mutta infoilen sitten myöhemmin teille kyllä niistä ajankohdista jne.

Kaiken kaikkiaan tää on ollu siis ihan mahtavat 2 vuotta ja täytyy sanoa, että oon ihan äärettömän onnellinen siitä, että perustin tän blogin ja siitä, miten hyvin mun elämä nykyään menee ! Nyt ei voi muuta kuin sanoa, että hyvä minä c: !

40 kommenttia

  1. Oot huisin kalpea :o joku pieni tekorusketus vois sopia sulle tosi hyvin! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah äläs nyt Reea ! Kesä on vast aluillaa :D On täs aikaa ottaa arskaa

      Poista
  2. Voi IHANUUS!!! Mä oon NIIIIN ilonen sun puolesta ihan kaiksita näistä asioista j sitten: tää energia mikä tästä postauksesta huokuu on jotain ihan saaaatanan mahtavaa! Ja se, et sie tiedostat ihan täysin missä meet, miten elät. Oon itkenyt sun postauksia lukiessa (sen vähän mitä aikaa oon nyt ollut tässä seuraamassa) ja joka kerta kun luen ahdistus postausta toivon vaan, että kyllä sä pärjäät ja jaksat ja sä oot jo nii paljon vahvemoi ja paremmas kunnossa kun esim just blogin alkuaikoina. Jos voisin nii mä lentäisin täält toiselta puolelta maailma just nyt halaan sua, mutta ehkä sitten joskus jos satun sut jossain näkeen annan ison rutistuksen ja oon vaan sairaan ylpee susta! Ihana akuulla että, näät posiitiivia asioita ja sulle taoahtuu nyt kaikkee hyvää, en malta ees oottaa tota YleX:än haastatteluu susta! JES! WAY TO GO! :))))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ^_____^ Purrr <3 Ihana kuulla että tästä postauksesta saa tollasia viboja ja että oot ilonen mun puolesta ! Oon ihan otettu :3 Kiitos paljon ja ehkä me vielä joskus jossain päin maailmaa törmätään :')

      Poista
  3. Nyt oon kyllä kunnolla jäänyt jostain paitsi! Tuo meikki missä oli turkoosia kulmakarvoissa ja tekoripset (?) oli aivan UPEA! Piti oikeen stopata video ja tarkastella kunnolla meikkiä, en oo sitä kyllä ennen nähnyt vaikka jokaikisen postauksen oon lukenut! :D aivan kerrassaan upea :) kehityksen huomaa kyllä, esimerkiks videossa tossa kohdassa missä puhuit, sun iho on niin täydellisen kuulas, hehkuva ja niin raikas, ja sun kulmakarvat on täydellisyyttä! :3 ja tota Haades-meikkiä voisin hehkuttaa loputtomiin, se on vaan niin siisti samoin kun tuo "half-skull" meikki! Äh kaikki on niin mahtavia ettei voi kyllä järjestykseen pistää kun meinasin laittaa TOP3 :D oot myös ihanan luonnollinen videolla ja puhut kivan rauhallisesti etkä hölötä niin ettei saa mistään mitään selvää. :D Sä oot joka ikisen seuraajas/lukijasi ansainnut, harva kertoo noin avoimesti aroistakin asioista! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah ihanaa että huomasit sen ! :p Aattelin, et youtube kansa ei varmaa mun meikkejä hirveesti oo nähny, mut te tääl blogissa ootte nähny oikeestaan kaikki, joten tein siis maanantaina ihan uuden meikin ja laitoin yhen otoksen kuvausreissulta tohon videoon >:) Saittepa teki nähä jotain uutta matskua. Mähän julkasin sunnuntaina sen kaksväri-kulmakarva spesiaalin ja siihen joku kommentoi, että musta/turkoosit kulmat vois olla aika siistit ja ryhdyin sit tuumasta toimeen :3 Julkasen kuvia siitä videolla näkyneestä meikistä myöhemmin tällä viikolla !

      Niin ja pakko sanoo, et oli kyl aika siistii herätä ja lukee tällänen kommentti heti aamusta ! Kiitos tosi tosi paljon ja on kyllä ihan mahtavaa, jos sen kehityksen oikeesti huomaaaaa :') <3

      Poista
  4. Ihana postaus ja onnee radio lähetykseen ja muihunkin!^^

    VastaaPoista
  5. Löysin sun blogin vasta vähän aikaa sitten ja luin sitten samantien kaiken läpi :D Mutta susta tosiaan huomaa miten oot päässy elämässä eteenpäin ja saavuttanut asioita, ihana kun itekin näet ne asiat :3 Usein tuntuu, että ihmiset ei itse osaa arvostaa sitä mitä ovat saavuttaneet tai mitä heillä on, mutta sie ainakin osaat. Oot ihana ja on aina piristävää lukea sun blogia ja katella hienoja kuvia meikeistä, toivottavasti sulla tulee olemaan ihana kesä ^^ Kuten varmasti tuleekin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeee c:: Kiva et jaksoit lukee ja joo kyl nykyään osaa arvostaa niiiiiiin paljon enemmän niitä omia saavutuksia ja tekosiaan, eikä edes tuu huono omatunto siitä itsensä "hehkuttamisesta" kun on niin kauan vähätelly ja sillee :') Kiitos paljon jajaja ihanaa että tykkäät :3 ! Niin ja eiköhän tosta mun kesästä tuu aika kivaisa, toivottavasti sunkin kesästä tuleeee !

      Poista
  6. Jee onneksi olkoon blogille ja onnea radioon! n___n

    Mulla on blogissa Linkkaa blogisi -postaus nii ajattelin että jos haluat niin käy omas linkkaamassa! Mä nimittäin kovin mielelläni esittelisin tän muillekin :33 Olet niin spesiaali että tulen oikein pyytämään linkkaustasi haha :D http://vanityclouds.blogspot.fi/2014/05/link-your-blog.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia Noora :3 Huomasin ton sun postauksen, mut ajattelin et luet jo mun blogii enkä siks linkannu ! Mut kerta tulit tänne kommentoimaan niin tottakai mä linkkaan :'D Hihi <3

      Poista
  7. Huiii vitsi radiolähetykseen!!! Huippista, toivotan sinne hirveesti onnee! :) ja pakko munki mainita että oon hirvittävän ylpee siitä miten syvästä suosta oot noussu takas omille jaloille! ^^

    Plus sitten, mun lempimeikkikuva tulee varmaan ikuisesti olemaan se missä sulla on sateenkaaritukka ja -meikit :') kuola valuu niiden värien takia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No äläpä !!!! Ihan törkeen upeeta jeeeejeeeee c: Kiitos hirveesti ja ihana kuulla ! <3
      Se sateenkaarikuva on kyl aika siisti ! Itekki tykkään :3

      Poista
  8. oot tosi mahtava persoona ja osaat inspiroida muita olemaan juuri oma itsensä ! kaikki sun tekemät meikit on oikeit taideteoksii ja ne on mielettömän upeita :) onnea tosi paljon ja jatka samaan malliin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Awwwww ^_^ Kiitos paljon !!! Ja varmasti jatkan :)

      Poista
  9. Kiva postaus! Sun meikit on niin mahtavia! :-)
    Nöhnöh, jospa omaankin blogiini tulisi enemmän lukijoita. Lannistavaa kattella muiden blogeja joissa on yli 100 lukijaa ja ittelläni vaan 10... :( :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiiitoksia :> Kyl niit viel tuleeee :')

      Poista
  10. Hei, bongasin blogisi ihan vahingossa ja jäin uteliaisuudesta seuraamaan tätä. Minusta sinulla on upeat kasvonpiirteet ja osaat korostaa niitä meikkauksella / maskeerauksella todella paljon! Tykkään itse leikitellä maskeerauksilla silloin, kun aika antaa myöten ja minusta on aina hauska nähdä muitakin ihmisiä, jotka tekevät samaa "just for fun."

    Oletko koskaan mahdollisesti miettinyt cosplayn kokeilua? Ainakin maskeerauksen puolella näyttäisit pärjäävän todella hyvin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :3 Kiitos paljon ! Se on kyl super antosaa puuhaa :') Ja oon itseasiassa joskus, mut ei mul ois varaa semmoseen :D

      Poista
  11. Omg :DD noi kolme vikaa on aik wow, sit ku oot tullut tost haastattelust niin kerro sit mulle kaikki yksityiskohdat

    VastaaPoista
  12. Moi pietu :) onnea 2v blogillesi ja tosi kiva toi video..
    Ps. mua alko kiinostaa paljon se radio haastattelu niin haluisitko millään ilmotella et millon se on yms?..
    Kiitos jo etu käteen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moooooi ! Kiitos ja kumarrus <3 Joo infoon kyl tääl blogissa sit hyvissä ajoin et millon se tulee radiosta :)

      Poista
  13. Mä näin sut Willassa kun kävelin kavereiden kanssa ohi ja katoin et onpas jotenkin tutun näkönen ja sit tajusin että sehän olitkin sinä! :D Söit kai jotain jäätelöä jonkn kaverisi kanssa. Päivä tais olla tiistai. Jälkeen päin olin vähän kikseissä ku aattelin et oioi, näinpä juuri bloggarin jonka blogia luen:3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah :'D Joo siellähä mä hengailin ja söin jäätelöö :3 Oisit tullu moikkaa ! :>

      Poista
  14. Hiiiiii Pietu (sun nimi on maailman kivoin koska sen voi lyhentää pieks ja sit sua vois kutsua cutiepieks aww haha) :) löysin sun blogin sattumalta viikko sitten ja oon kerenny jo jonku verran selata noita sun vanhempia postauksia ja pakko sanoo että oot ihan upee nii ulkosesti ku sisäisesti! Oon aina miettinyt sitä, miten ihmiset kykenee viiltelemään koska se on niin ikuista; sama kun tatuoinnin ottais. Mutta sä oot ehkä hieman auttanu mua ymmärtämään sitä ja oon puhunu siitä avoimemmin mun kavereitten ja perheen kans. Itsetuhoisuus koskettaa mua itseäkin, vaikken oo koskaan verenpelkoni takia pystynytkään viiltelemään. (Ja sun K18 materiaalin katsominen aiheuttaa pieniä paniikkikohtauksia mutta oon päättäny olla vahvempi ku pelkoni.) Mä ennen pidin viiltelyjälkien näyttämistä huomionhakuna tai yksinkertasesti asiattomana julkisilla paikoilla, mutta se johtuu varmasti siitä että oon ite joutunu tuomitsevassa lähipiirissäni piilottelemaan kaikkia tunteitani, ja sitä viiltelyjäljet oikeestaan onkin, tunteita siis. Tän viikon aikana kun ilmatkin on lämmenny ja kaikki on lyhythihaset päällä oon huomannu paljon ihmisiä jotka ei piilottele niiden itsetuhoisuutta ja vaikka oisin ennen tuijottanut niitä jälkiä ja yrittänyt hillitä oksennusrefleksejäni (se ei johdu siitä että näky olisi itsessään oksettava vaan siitä ajatuksesta miten ne jäljet on tehty) niin nykyään tunnen jonkilaista ylpeyttä niitä henkilöitä kohtaan. Oot selvästi auttanu mua tässä. Joten oot mahtava ja oon ylpee susta ja oot uskomattoman hyvännäkönen ja musta tuntuu et oon missannu parhaat hetket ku löysin tän vasta näin myöhään. Mutta oonpa mukana seuraamassa sun elämää ainaki seuraavat kaks vuotta ;)

    ~ jenna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :DDD Awwww cutiepie :'DD Hahah ! Kiitos ihan sikana kommentista, oon ihan älyttömän ilonen jos oon jollain tapaa pystyny avartamaan sun mieltä viiltelyn suhteen ! Edes vähäsen :))

      Kiitos, kiitos, kiiiiiiiiiiiiiiiitos Jenna ja tervetuloa seurailemaan <3 :'3

      Poista
  15. ihanaa et kirjotit tost aiheest ^^ ja toi videoki oli mahtavaa c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo aattelin eka tehä vaa videon, mut sit mietin et pitäähä sitä nyt vähä kertoo miten paljon 2 vuotta on muuttanu mua ja mitä kaikkee täs on tapahtunu :))

      Poista
  16. Löysin tänne sun blogiin youtuben meikkivideon kautta, ja täytyy kyllä sanoa, että osaat meikata ihan sairaan hyvin!! oot superrohkea, kun uskallat olla sellanen ku ootkin, just niissä vaatteissa ja meikeissä ku tuntuu susta itsestäs parhaalta :) oon kyllä hieman kateellinen sun taiteellisuudesta ja mielikuvituksellisuudesta sen perusteella, mitä noita meikkejä videoilla on ollut. on tosi surullista et sua on kiusattu ja että sulla on ollu muitakin vastoinkäymisiä elämässäs, oot kuitenkin tosi alussa elämässäs vasta. sait musta kyllä uuden lukijan blogiin ja katsojan vlogiin, haluun kuulla sun kuulumisia enemmän. :) en yleensä kommentoi kenellekään missään, mut nyt oli pakko, jotenki vaikutit muhun yhdellä ainoolla videolla :D toivon sulle kaikkea hyvää elämään ja mä nostan sulle todellakin hattua, harva uskaltaa olla oma itsensä ja erottua joukosta :) jatka samaan malliin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ^_______^ Jeeeeeee ! Kiva että päätit laittaa kommenttia just mulle ja kiitos toooooosi paljon kaikista noista kehuista :3 Tervetuloa seurailemaan mun elämää, kuulumisia ja kaikkea muuta mahollista.

      Niin ja varmasti jatkan c; !

      Poista
  17. Ohmy löysin tän blogin vasta nyt ja täytyy sanoo, että rakastuin ihan täysin! Oon jo aiemminki ihaillu sua ihan "livenä" salaa, sieltä kassan toiselta puolelta;D

    VastaaPoista
  18. Oot taitava ja mukavan oloinen poika! Kaikkea hyvää :) jään seuraamaan blogia ja tubea :)

    VastaaPoista
  19. Anteeksi kun utelen, mutta missä vanhempasi ovat? Ovatko he hylänneet sinut? Sinulla on ollut varmasti todella rankka lapsuus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kotona varmaankin :D Ei oo hylänny ja eipä oikeestaa, mul oli tosi onnellinen lapsuus :)

      Poista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)