perjantai 11. huhtikuuta 2014

HYVÄSTI K.18 POSTAUKSET?


Mulla on jostain syystä todella epävarma olo tällä hetkellä. En tunnu saavan ajatuksia millään muotoa kasaan ja mun on kirjaimellisesti vaikee hengittää, kun ahdistaa niin paljon. Yritän kuitenki kirjottaa mahollisimman selkeesti mun asian, joka on siis se, että oon ruvennu miettimään tosi paljon tätä mun blogia ja sen sisältöä muutamien viime aikoina tulleiden kommenttien myötä. Periaatteessa tää juttu, josta nyt kirjotan on askarruttanu mua jo pitkään, mutta vasta viime aikoina se on alkanu olla häiritsemään oikein toden teolla. Puhun siis mun blogin niin sanotusta "pimeästä puolesta", eli siitä k.18 materiaalista...

Koko Pyörremyrsky pääni sisällä-blogin ideahan oli alunperin se, että kirjottelen johonkin siitä mun pahasta olosta, masennuksesta, itsetuhoisuudesta ja vastaavasta, mutta nyt ihan yhtäkkiä mä oon tosta aiheesta epävarmempi ku koskaan. Haluisin nimittäin tosi paljon jatkaa kirjottamista ja tunteiden vuodatusta aina sen pahan olon iskiessä tai sillon kun koen sen kirjoittamisen helpottavan, mutta onko se enää niin ajankohtasta tai fiksua, kuin sillon vajaa kaks vuotta sitten? Sitä mä en tosiaan tiedä. Oon kuitenki kasvanu ja kehittyny ihan hurjasti parissa vuodessa, eikä tätä bloggaamista voi tosiaankaan kutsua enää miksikään satunnaiseksi harrasteluksi vaan pikemminkin elämäntavaksi. Sen takia oonkin aika surullinen, kun en kehtaa mainostaa omaa blogiani juurikaan missään. Onhan täällä kuitenkin ihan törkeesti sellasta valokuva materiaalia, jota on kehuttu ja kyllä mä erittäin mielelläni näyttäisin uusia postauksia ja valokuvia vähän kaukaisemmillekkin tuttaville ja sukulaisille, mutta ongelma tässä tuppaa kuitenkin olemaan just ne vähän arkaluontosemmat postaukset.

Tottakai mä tiedän, että mun blogi on todella helposti löydettävissä internetin ihmeellisestä maailmasta, koska ei tarvii muuta kuin googlata mun nimi niin johan löytyy, mutta esimerkiksi mun äidille mä oon sanonu etten edes haluu tietää jos se löytää tän. Ihan vaan sen takia, koska kirjottaminen saattais muuttua paljon vaikeemmaks sen jälkeen. Vähän mua on kuitenkin ruvennu mietityttämään, että kuinka palkitsevaa se sellainen salailu on, ettei edes oman perheen silmille sois näitä blogitekstejä... Ja oikeestaan ton ja muutaman muunkin, sekä nykyiseen, että tulevaisuuteen liittyvän seikan vuoks mä oon alkanu kallistumaan sille kannalle, että nyt tän blogin on muututtava. 


Mä myönnän, että mua pelottaa tosi paljon, koska oon niin tottunu avautumaan mun asioista tänne, enkä tiedä oikeestaan yhtään, että kuinka suuri osa teistä lukijoista seuraa mua vaan sellasten masennukseen liittyvien postausten takia, mutta siitä huolimatta mun on tehtävä tää muutos itteni takia. Myös se pelottaa, että alanko mä oikeesti aikuistumaan ja muuttumaan tylsäksi kun ajattelen asioita näin "vakavalta" kantilta.. En oo edes varma miten mä alan tätä muutosta konkreettisesti toteuttamaan, saati sitä että onko tää hyvä idea ja sen takia mua varmaan ahdistaakin näin helvetisti. En nimittäin keksi miten mä järkevästi saisin poistettua edes piilotettua ne mun viiltelykuvia sisältävät postaukset, ilman että muokkaan edellisiä/seuraaviakin postauksia. Oon kuitenki aika usein viitannu niitä k.18 postauksia edeltävissä tai niitä seuranneissa postauksissa itse k.18 postauksiin, eli mun pitäis varmaan alkaa muokata aika monia postauksia loppujen lopuks.

Ei siinä muokkaamisessa sinänsä mitään, mutta siitä tulee varmasti hankalaa, kun pitää miettiä että mikä on liian "rajua" tekstiä ja mikä ei. Missä menee se hyvän maun raja? Sen mä ainakin tiedän, että masennuksesta ja pahasta olosta mä tuun tai ainaki haluun tulla vielä kirjottamaan, mutta missä muodossa? Ilman itsetuhoisuuteen kallistuvia kuvia nyt ainakin. Tietty sitäkin vaihtoehtoa mä oon miettiny, että alotan toisen blogin ja kopsaan kaikki tän blogin angstipostaukset sinne ja sitä kautta mulla ois yhä sellanen tuttu ja turvallinen, (melko varmasti anonyymi) tapa purkaa tunteita jatkossakin..

Anyways, nyt jos koskaan kaipaan teiän lukijoiden mielipiteitä! Kertokaa menettäiskö koko Pyörremyrsky pääni sisällä-blogi ideansa, jos osa teksteistä ja sisällöstä ikään ku katoais täältä, enkä enään postailis sitä rankempaa matskua? Onko tää teistä hyvä idea vai tyssäiskö teiän mielenkiinto koko blogia kohtaan samalla sekunnilla ku ne viiltelykuvat häviäis? Entäs onko järkevää enää edes puhua koko itsetuhoisuudesta tässä blogissa, vai oisko se toinen blogi hyvä idea masennuksen, itsetuhoisuuden ja kaiken sellasen puolestapuhumiseen?

Kertokaa ne mielipiteenne ja sanokaa sanottavanne niin oon enemmän ku kiitollinen ♥ !

39 kommenttia

  1. Heiiip! :) Hyviä kysymysiä ja tiäkkö mitä? Me kasvetaan elämän mukana... Jos susta tuntuu pahalta tahi et jaksais kirjoittaa niin rankkoja juttui tänne...don´t. Itse huomasin, kun kerroin raskaat jutut niin jossain vaiheessa aloin ikäänkuin kasvaa ihmisenä. Jaoin raa`asti paniikkihäiriöblogiin omat jutut (siis tein niille oman) ja filosofisille mietteille (tms;)) jäi se pohjablogi. Tärkeintä, ettei tuu itelle liian rankkaa tästä. En tiedä, oliko jeesiä, näin vain omasta kokemuksesta... <3 Maarit

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, niinhän me kasvetaan :) Toisaalta haluisin kirjottaa tähän yhteen blogiin kaiken... Mutta sit toisaalta en. Toi ois kyl niin kätevä et ois molemmille eri blogit ! Sille pahalle ololle & angstihöpinälle yks ja sit sille luovuudelle, valokuvaamiselle, meikkaamiselle ja vastaavalle toinen !

      Oli kyllä jeesiä, kiva kuulla et joku muuki on pähkäilly tällästen juttujen kaa ja jos sä oot saanu sun blogin ns "jaettua kahtiin" niin enköhän mäkin saa ! c: Pitää viel ootella lisää kommentteja ja kuulostella mitä mieltä ihmiset on ja tehä sit päätöksiä ^^

      Poista
  2. Teet miten teet, se on varmasti oikea ja paras ratkaisu. Varmasti osa postauksista ei ole myönteisesti esim. sun tulevaisuuteen vaikuttavia, mutta minä ja luultavasti moni muukin lukija tykästyi tän blogin avoimuuteen ja siihen, että oikeesti päästään sinne pyörremyrskyn sekaan kun sen aika on. Eli joo, mä ainakin lukisin mieluusti tuota "pimeääkin puolta", joko tästä tai sit kokonaan siihen suunnatusta blogista, mut jos päätät ettei ne enää kuulu nettiin, kunnioitan päätöstäs ja jatkan tietenkin tän blogin lukemista, koska oot aivan huippu ja tää nyt vaan on kaikista blogeista mun lemppari. :D

    Voithan toki myös tehdä suljetun blogin, johon vaan kutsutut pääsee, ja täten saat valkattua tarpeeks läheisiä/kaukaisia/mitä vaan ihmisiä sitä lukemaan. Noista ei vaan tuu ilmotuksia ja lukijoiden pitää käydä ite kattomassa onko tullu uusia, mut muuten oon ite & kaverit todennee tän toimivaksi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojoo tota just pohdinki et miltä tuntuu kirjottaa sellasta blogia missä ei enää jaakkaan niin avoimesti kaikkea.. :s Otit puheeks ton et jotkut postaukset ei oo tulevaisuutee myönteisesti vaikuttavia ja se on kans yks juttu joka mua on mietityttäny. Mut seki jo pelkästää et ottaisin kaikki viiltelykuvat täält blogist pois vois auttaa asiaa :) ! Voihan sitä avoin olla vaikkei avonaisia haavoja näytteliskään :') Ja joo sellanen suljettu blogi masennusta sun muuta varten vois kyllä toimia !

      Ihana kuitenki kuulla et kunnioitat sitä mun päätöstä, mikä se nyt ikinä sit tuleekaan olemaan ja et jatkat seuraamista :3 Kiitos ihan älyttömästi !! Hihulihei <3

      Poista
  3. Mä ainaki lukisin tätä blogia vaikkei täälä oliskaa tekstiä itsetuhosuudesta :) Tää blogi on lostava, oli niitä täälä tai ei !

    VastaaPoista
  4. Mää lukisin kans tätä blogii vaikke tääl ois sun rankemmista jutuista mitään, aloin lukemaan tätä blogia sen takia kun oot niin erilainnen ja tykkäsin muutenkin❤️ Tee miten susta itseltä parhaimmasta tuntuu, toi ois kyl hyvä et tekisit toisen blogin noille rankemmille jutuille jos haluut. Jatkan tän blogin lukemista vaikka tekisit nyt miten vaan:)

    VastaaPoista
  5. Hirveesti mielipiteitä putkahti päähän tota sun postausta ja muiden kommentteja lukiessa mut ku pitäis sulle ne tiivistää ni hmmm, ensinnäkin tää blogi on tosi huippu, on ihanaa lukea sun postauksia kaikesta mukavasta mitä oot tehny, meikeistä ja kuvausreissuista mut tekeekö ne rankemmatkin postaukset tästä sun näkösen ja et haluutko sä peittää oikeesti sen mitä oot vai vaan ajatella muita ja mietiskellä että mitä sitä nyt viittis julkasta että tykkääkö ne vai ei..

    Mä itse tykkäisin lukea tätä sun blogia kokonaisuutena ja kaikki yhdessä senkin takia että jos nyt ne kaikki rankat postaukset häviäis ni tuntuis ehkä siltä että sä et kirjottais enää omana ittenäs ja tulis sellanen olo että joudutko sä nyt ponnistelemaan sen kanssa ettet vois jakaa tunteitas enää avoimesti ja samalla tavalla mitä ennen, jäiskö tähän blogiin enään vain kuori susta? Aika sekavaa tekstiä sain aikaan mutta mielipiteitähän sä pyysit :-)
    VIIVA JII

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, no joo niin mullekki tuli kyllä näistä kommenteista ihan älyttömästi ajatuksia päähän.. :D Kiva, että säki oot kuitenki tota mieltä ! :3 Kyllä mä tän blogin omannäkösenä silti pitäisin, purkaisin vaan ne "huonot jutut" toiseen, mut pitääpä nyt vielä miettiä.. :D Ja kiitti mielipiteestä ! <3

      Poista
  6. Olen aina tykännyt tyylistäsi kirjoittaa rehellisesti asioista, niin hyvistä kuin pahoista ! Mielummin tietenkin luen positiivistä tekstiä, josta huokuu hyvinvointisi :)
    Mutta blogiasi en todellakaan hylkää, vaikka rajoittaisitkin tekstien sisältöä. Tämä on nimittäin yksi lempi blogeistani mitä luen :)
    Ja lopunviimein päätöshän on sinun !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Purrr kiva kuulla ettet hylkäis :> Mä mietin vielä mitä teen !

      Poista
  7. Musta tuntuu, että ne postaukset jossa sä käsittelet itsetuhoisuutta, ja kerrot sun huonoista fiiliksistä, näyttää sun aitouden parhaiten ja on tuonu monelle sun lukijalle, etenkin niille itsetuhoisille varmasti paljon helpotusta ja uusia ajatuksia. Mä esimerkiks löysin sun blogin kun mulla meni huonosti ja oli vaikee tilanne elämässä. Aloin ajatella asioita paljon laajemmin kun luin sun masennuksesta ja siitä kuinka vaikeeta sulla on ollu, ja kuinka sä oot jaksanu sinnitellä niin kauan pahan olon kanssa.

    Sussa aivan varmasti arvostetaan täällä blogimaailmassa eniten sitä, kuinka avoimesti sä jaat sun asioita, ja sitä että sä uskallat julkasta sellasia kuvia, joita muut ei uskaltas. Esimerkiks viiltelystä puhutaan aivan liian vähän, eikä sitä uskalleta tuoda esille sanoilla, saati sitten kuvilla. Sä oot uskaltanu, ja se on älyttömön hienoo. Susta on ollu niiden postausten ansiosta kamalasti apua niille jotka viiltelee/joilla on vaikeeta. Niitä postauksia on saanu lukee kyyneleet poskilla monesti, ja mun mielestä sun kirjotustapa on vähän erilaista niissä rankemmissa teksteissä kuin sitten niissä ilosemmissa, tottakai. Ja siitä näkee sen, että sä et esitä mitään kirjoittaessas, vaan kirjotat just niitä ajatuksia, mitä sä ajattelet. Se on upeeta.

    En ihmettele kyllä ollenkaan, että sua ahdistaa ne tietyt postaukset siellä, ja tärkeintähän on se että sä nautit siitä kirjottamisesta. Se, että piilotatko/hävitätkö ne rajut postaukset sieltä, on sun oma asias ja sun kannattaa niin tehdä, jos se tuntuu oikeelta, ja etenkin jos se helpottaa sun ahdistusta. Voin kuvitella kuinka ristiriitaselta susta tuntuu, kun jos esimerkiks siitä viiltelystä kirjottaminen on edes vähän helpottanu sun oloo aikoinaan, ja nyt ne postaukset on alkanu sua ahdistaa. Eihän bloggaaminen saa sua ahdistaa, nauttiahan siitä pitää :) Teet just niinku susta tuntuu, oot mahtava kirjottaa, kirjotatpa sitten mistä tahansa!

    Oijoi tulipas pitkä ja sekava kommentti, tää postaus vaan laitto ajatukset liikkeelle!:'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Nojoo kyllä ajatukset taas lähti liikkeelle ! Vasta nyt kykenen vastaamaan sun(kin) kommenttiin, mutta oot ihan oikeessa tossa, et koko tää blogi kokonaisuutena näyttää sen mun "aitouden" ja voi vitsi toi kyllä kuulosti ihan mahtavalta, että oon kyenny jollain tapaa auttamaan :') Toiki on ihan totta, et kirjotan yleensä niissä rankemmissa teksteissä aika eri tavalla, kun tunteet on sillon kuitenki niin pinnassa. Niinhä sitä sanotaa et taiteilijat on usein tosi ahdistuneita :'D Hahah, mut joo ristiriitasta tää toden totta on ja aion miettiä kyllä tarkkaan mitä seuraavaksi teen...

      Kiitos hirveesti kaikista noista kehuista ja siitä, että jaksoit kirjottaa sun ajatuksista <3 !

      Poista
  8. Jos tässä nyt jotain kehitysideaa pitäisi heittää niin sanon tän sitten juuri sellaisena kuin ajattelen: kirjoita ihmeessä siitä pahasta olosta ja huonoista hetkistä, jos niin haluat, mutta viiltelykuvat on se, mikä ehkä säikäyttää ja järkyttää ihmisiä. Tottakai ihmiset näkee ihan luonnossa ne sun viiltelyjäljet, mutta ne näkee sut myös kokonaan Pietuna, kuvista näkyy vain ne arvet. Ihmiset säikähtää kuvia enemmän kuin tekstiä (tai ainakin minä, en yleistä! :D). Mä ymmärrän, että niillä viime k18- postauksen kuvilla oli hyvä tarkoitus, mutta se ei kuitenkaan välity kaikille, vaan katsovat vain kuvia.

    Nyt tuli kyllä niin sekavaa settiä multa, että oikeen hävettää :D mut mun pointti oli se, että k18-postauksiin ei kannata laittaa kuvia pelkästään viiltelyarvista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyviä pointteja :) Ja kyl mä tost selvää sain älä hätäile :'D Ihan varteenotettavia kehitysideoita just noihin k.18 postauksiin ! Yritän muistaa tän kommentin sit ku (jos) tulee aihetta !

      Poista
  9. jos jotain muutosta haluaisit, niin mä olisin sitten ehdottomasti sen toisen blogin kannalla :) itse oon tykännyt kun on ollut kaikenlaista matskua, mutta jos susta siltä tuntuu ettet enää halua niitä ns. synkempiä juttuja tänne jakaa, niin fine! :) mä jatkaisin blogisi lukemista, vaikka en vieläkään ole bloggeriin kirjautunu (ainakin jo vuoden oon sun blogia lukenu). mutta mielelläni lukisin vaikka semmosesta toisesta blogista niitä vaikeempia juttuja, eli mielummin teet toisen tähän rinnalle kun lopettaisit kokonaan ne muut postaukset! :)
    mutta päätä toki itse mikä on paras sulle :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okkepokke ! Haha, voiha tätä noinki lukea :p Ja kiva kuulla et ne vaikeemmatki ajat kiinnostaa, kyllä mä oon tähä mennessä jo aika varma, et jos ne postaukset täältä loppuu, niin jatkan niitä muualla :)
      Mä kuitenki pohdin vielä miten etenen !

      Poista
  10. Mun mielestä sun ei kannattais poistaa niit vanhoja postaauksia! Onhan nekin osa sinnuu.. Mut tee miten teet, kerro sitten teetkö sen uuden blogi. Ihana ootC:<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, ja juu totta kai infoon sit mun päätöksestä täällä :') Kiitoksia <3

      Poista
  11. Mä oon aina käsittänyt kirjoittamisen henkisenä työskentelynä ja sitä kautta sitten mietin, että kannattaako sun välttämättä jättää kirjoittamatta niistä syvimmistä tunteistasi?
    Koska
    a) varmasti käsittelet aihetta samalla, kun kirjoitat siitä eli periaatteessa pidät itsellesi oikein hyvän terapiaistunnon.
    b) täällä on ihmisiä, jotka haluavat olla tukenasi myös pahimmissa oloissasi ja blogin lukijasi ovat oikein empaattista ja ihanaa porukkaa.
    c) Itsensä kieltäminen tai oman synkän puolen peittäminen ei ole koskaan mielestäni hyvästä. Minusta ihmiset maalailee liikaa kauniita omien mätänevien ruhojensa päälle ettei kukaan näkisi sitä karua totuutta.
    Sinä olet vahva! Sinä uskallat kohdata ne asiat ja sinä uskallat kertoa miltä sinusta tuntuu. Minusta on mahtavaa lukea kuinka paljon uskallat kertoa ja huomaan, että se tekee sinusta loppujen lopuksi taas hiukan vahvemman.
    Valitse itse päätätkö poistaa ne. Jos ne eivät tunnu sinusta hyvälle niin poista, mutta älä poista niitä sen vuoksi että kieltäisit itsesi ja sen osan omasta puolestasi! Sinuna jättäisin ne, omanikin blogi on täynnä pimeyttä ja huomaan näin myöhemmin niitä lukiessa, kuinka olen muuttunut ja olen huomannut oman edistymiseni.

    Loppujen lopuksi ihan sama mitä teet, seuraan edelleen blogiasi mielenkiinnolla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih, tosi hyviä kohtia oot tohon listannu ja oon kyllä ihan samaa mieltä jokasesta noista.. c: Kiitos sulle tosi paljon ja mä mietin vielä tätä koko hommaa ihan kunnolla ennen ku teen mitään muutoksia !!!

      Poista
  12. Jos sun mielestä blogiin kirjottaminen auttaa ahdistukseen niin ehän sitä silloin missään nimessä kannata lopettaa. Mutta jos et niitä täällä halua julkaista niin olisihan se hyvä vaihtoehto sit tehä se toinen blodi miss pääset sit purkaa ahdistusta. itse olen kyllä pitänyt paljon niista "K18" postauksista, joka saattaa kylläkin johtua siitä että niitten lukeminen helpottaa sammalla omaa ahdistustani, joten mä en haluis kyll missää nimes luopuu niist postauksist. Mutta toivottavasti löydät ratkaisun pulmaasi <3 P.S jatkan kyllä joka tapauksessa blogisi lukemista koska oot ihana ja sun blogis on täynnä järkevää sisältöä :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jepjep.. Ja kiva jos ne helpottaa sunkin oloa ! Kyllä ne muakin auttaa, mutta nyt jälkeenpäin mulla on joistain postauksista vähän ristiriitasia ajatuksia :/ Pitänee nyt kattoa miten homma etenee ja mukava kuulla :3 ! Mä yritän ratkasta tän jotenki fiksusti.

      Poista
  13. Mulla on blogi vuodatuksessa, siksi että siellä saa salasanasuojatuksi sen ja voin kirjottaa sinne ihan mitä vaan, eikä sitä pääse kukaan lukemaan ku en oo kenellekkää sanonu sitä salasanaa. Sinne oon purkanu pahaa oloani ja se helpottaa, ku vaan saa purkaa ne jonnekin. Mun ehdotus ois että jatkaisit tämän blogin kirjottamista mutta purkaisit pahaa oloa just esim. vuodatukseen. :) Jatkan sun seuraamista todellakin - päätät sä ihan miten vain!♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyllä taas yks hyvä idea ! Pitääpä kattoa.. :) Ja kiva että jatkat <3 !

      Poista
  14. mun mielestä tää blogi voiskin muuttua jos sä vaa haluut. mut jos se auttaa sua perusta se toinen blogigin :)

    VastaaPoista
  15. Tosi hienoa et oot ruvennu miettimään näitä juttuja toiselta kantilta, koska noi kaikista pahimmat postaukset, kuvat yms, saattaa vaikuttaa sun elämään jossain kohtaa enemmän ku ois ees välttämättä tarvetta .Esim. työnhaussa.

    Ja sitten taas toisaalta on tärkeää, että huonoina hetkinä voi toteuttaa sitä omaa juttua joita sulla näyttäis riittävän, sen verran persoonallinen tapaus olet! Oletko ajatellut, että jatkaisit samalla tavalla mutta rajoittaisit näkyvyyttä esim. piilottamalla osan tällaisista teksteistä, jolloin saisit kumminkin itse kateltua niitä milloin haluat?

    On toki hienoa, että uskallat olla oma itsesi ja kertoa vaikeistakin asioista, mutta painotan edelleen sitä työelämä esimerkkiä, jolloin tällaiset ei niin soveliaat aiheet saattaa tulla pinnalle? Jokatapauksessa, mieti rauhassa ja tee niinkuin parhaaksi näet! Kivaa lauantain jatkoa sinne :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, voi olla. :s Oonha mä tässä ehtiny jo kaikenlaista harkitsemaa, mut pitää vielä kattoo mitä teen :) Kiitos ja samoin sulle ! (Vaikka onki jo lauantaiyö..:D)

      Poista
  16. Oon kyllä sitä mieltä ettei kannattas poistaa/muokata! Oot nimenomaan niin rehellisimmilläs kirjottanut ne "angstiset" postaukset, ja ne on niin iso osa sun historiaas. En ite ainakaan näkis tätä blogia enää samassa valossa, jos näkisin vaan sen pintapuolen, enkä tietäis onko sulla kokoajan oikeesti niin hyvä olo kun blogi antaa ymmärtää. Luulen muutenkin, että moni on saanu apua täältä, kun tietää ettei oo ite ainoa joka kohtaa vastoinkäymisiä. Etkö sä ittees varten tän perustanutkin? Olis sääli jos muokkaisit menneet pienemmeksi, kun ne on sillon joskus olleet niin voimakkaita tunteita. Mietin muutenkin, että jos sun läheiset "erehtyis" näkemään sun tekstejä, niin he saattaisivat ymmärtää paremmin miltä susta on tuntunut.
    Se on tietysti eri asia, jos et enää halua kirjoittaa samantyyppisiä postuaksia- kehitystän on hyvä- , mutta toivon ettet sorkkis niitä vanhoja, kun ne on niin arvokkaita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, totta ! Ja kyllähän se paljon muuttais jos yhtäkkiä postausten välistä katoais sisältöä... On tää mun blogi kuitenki sen verran yhteinäinen kokonaisuus kaikesta sekavuudesta huolimatta :/ Mut niinku oon näissä kommenteissa sanonu, nii mietin vielä mitä teen :)

      Poista
  17. Itse avaisin ehkä mielummin toisen blogin sille muotia&kauniita kuvia-puolelle ja jättäisin tämän alkuperäisen ihan yhtä monipuoliseks kuin nykyisin.

    K-18 materiaali varmasti järkyttää monia, mutta ne ovat kuitenkin niitä asioita siitä sun elämästä ja en usko että pelkän angstiblogin pitäminen olisi mitenkään hyvä asia, siellä sitten tulee huonoina päivinä kirjoittaessa vastaan vaan sitä paskaa paskan päälle. Jos on tarkotus mennä elämässä eteenpäin niin se että blogi on keskittynyt pelkkiin ikäviin asioihin ei välttämättä tue sitä. Tässä kokonaisvaltaisessa blogissa tulee paremmin esiin se ettei sun elämäs tosiaan enää ole pelkkää angstia ja ahdistusta, mutta että ei niistä yhdellä taikasauvan heilahduksellakaan irti päästä.

    Lisäksi kaikki mitä olet tehnyt viiltelyn monitahoisuuden ymmärtämistä edesauttaaksesi ei mielestäni saisi hautautua taas yhteen angstiblogiin joita kuitenkin enimmäkseen lukee ne ihmiset jotka noista asioista on perillä joko oma- tai kaverikohtaisesti...

    Eli mä äänestäisin tämän pitämiseksi ennallaan ja sellaisen 'yleisöystävällisen' uuden blogin perustamiseks.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okeiii ! Toi vois kyl toimii paremmin, koska sit tää blogi jäis kuitenki entiselleen.. Vähän vaan nyt epäilyttää, että toimisko se kahen blogin kirjottaminen sit kummiskaan ja jäiskö toisesta aina jotain pois... :S Hyviä ajatuksia oot kirjotellu, mä mietin mitä teen ! :)

      Poista
    2. Eikö siitä toisesta ole tarkoituskin jäädä jotain pois...;P

      Eihän sen toisen blogin tarvitse olla millään tasolla henkilökohtainen jos pidät tämän nykyisen kaltaisena sekablogina. Toinen blogi voisi olla ihan vaan vaikka cv-tyyppinen johon laitat niistä onnistuneista kuvista onnistuneimmat ja tyylijutuista ne joissa tunnet todella onnistunees. Ja tietty niitä omia ajatuksia sen verran kun nyt tulee, semmoisen 'tämän voisi mummonikin lukea'-suodattimen läpi.

      Toki ongelmana on se, että tämä blogi varmasti etsivälle löytyy, mutta toisaalta voisi ajatella että sitten niiden pelkistä muoti ja kuvausjutuista kiinnostuneiden ei tarvitsisi kohdata sitä sun todellista, monitahoisemaa minuutta jos he haluaisivat todellakin vain tietää tyyleistä ja ihailla kuvia. Olet kuitenkin hyvä kirjoittaja enkä usko että kaikki nämä lukijat ovat täälläkään pelkän veren ja sosiaalidraamakauhistelun toivossa :) Ja joillekin voivat syystä tai toisesta rankat aiheet olla liian rankkoja ja jos sinulla olisi oma tyyliblogi niin sitä voisi sitten käydä lukemassa ilman pelkoa että sieltä tulisi vastaan mitään joka joko triggeröisi omaa huonoa oloa tai aiheuttaisi maailmankuvallista ahdistusta.

      Poista

  18. Tosiaan niinku on tullu esillekkin että me kasvetaan kokoajan . Me muututaan päivittäin ja jokanen kokemus muokkaa meitä suuntaan tai toiseen . Ja mulla on sama asia tuon blogin kanssa , että en kertonut sen osoitetta vanhemmille vaikka en siellä henkilökohtaisista asioista puhukkaan , enkä siihen syytä tiedä .. Sitten se k18 juttu niin minä ainakin tykkään niistä ja olisi kiva jos ne jatkuisi , mutta ei se haittaisi jos niitä ei tulisi , koska sinun kuvia on ihana katsella ja osaat kirjoittaa niin hyvin ja en osaa kuvailla edes sitä ! Siis tulee k18 juttuja tai ei niin blogin lukua haluan jatkaa ehdottomasti ! Mä uskon että jos jatkat blogin kirjottamista samaan malliin niin se alkaa muuttumaan itsestään pikku hiljaa kun aikuistut . Sun pitää aina muistaa ajatella mikä tuntuu susta hyvälle ja voithan muuttaa blogia väli aikaisesti , jos tuo epäröivä tunne onkin väli aikainen . Epäilen myös että yhden blogin pitäminen olisi sinulle helpompaa . Tämän blogin kirjoittaminen on ollut varmasti helpottavaa ja ehkä joskus stressaavaa , mutta muista että sä oot tosi upee ja vahva ihminen ! Sua varmasti moni ihailee , tai mä ainakin ihailen ! Osat ja uskallat olla oma ittes , siis se on niin uskomattoman hienoa ! Oon varma , että teet itses kannalta oikein ;) Jaksui ! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta puhut! Kiva et säki jatkasit tätä lukemista niistä k.18 postauksista tai niiden puuttumisesta huolimatta :> Kyllä nyt on jo alkanu tuntumaa et se mun epäröinti oli vaan hetkellistä ja just toi on alkanu mietityttää mua et oisko liian hankalaa ylläpitää kahta blogia ! :o

      Mä yritän muistaa, kiitos sulle <3

      Poista
  19. Mun mielestä sun ei tarvii jättää niitä K18 postauksia pois sillä mun milestä tää blogi on just hyvä tälläisenään että sä kerrot täällä muutakin kuin vain sun elämän hyviä puolia, mutta en mä silti lopettais lukemista vaikka ne k18 postaukset jäiskin pois mutta tee niinkuin susta parhaalta tuntuu! (: mut mun mielipide on se että turhaan mitään "angsti" postauksia pois jättämään sillä kaikilla menee joskus huonosti toisilla vähemmän huonosti ja toisilla enemmän, mutta elämä ois kieltämättä tylsää jos aina ois onnellinen. mieliala muutokset kuuluu elämään joten mun milestä sä voit tänne blogiin lisäillä mitä teksiä ja mitä kuvia vaan. Mut mä ymmärrän sua et tää on vaikeeta ja niinkuin sanoit niin on varmasti vaikea mainostaa blogi kun täällä on myös sitä K18 mateliaalia mut tee miten sä itse haluat!! :) voimia sulle ja yritä ratkaista ongelma♥! (:

    VastaaPoista
  20. Moi pietu :D ihan ensteks sun blogisi on aivan mahtava ja oot todella taitava meikkaamaan...
    Mun oma henkilö kohtainen mielipide on et älä poista k18 postauksia ja syy siihen on et kärsin itsekkin masennuksesta yms ja sun blogisi on ollut mulle hyvää vertais tukea, mutta tokihan sä itse teet sen päätöksen mitä blogissasi julkaiset ja kunnioitan sun päätöstäsi ja jatkan lukemista myös tietty :) ps. kiitos ku oot tavallaan auttanu mua :) ja toivon sulle tulevaisuudelle paljon hyvää!

    VastaaPoista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)