keskiviikko 8. tammikuuta 2014

Nää jutut tekee mut onnelliseks !

Selailin taas pitkästä aikaa mun blogia tässä taannoin ja löysin yhen postauksen marraskuulta, jossa lupasin toteuttaa sellasen "Mikä tekee sinut onnelliseksi?" haasteen. Olin jo unohtanu koko jutun, mutta aattelinpa nyt joutessani listata vähän sellasia asioita, jotka tekee mut onnelliseks, iloseks tai saa mut hymyilemään. Laitan tähän nyt tollasia vähän pienempiä asioita ja järkytän itseänikin julkaisemalla kenties ensimmäisen kokonaan kuvattoman postauksen täällä mun blogissa ! Huhhuh oon raju.. Tällä hetkellä oon kyllä tosi onnellinen, mutta sen takia tän postauksen kirjottaminen varmaan tuntuukin niin helpolta :')

Toivottavasti tää piristää teitä yökukkujia ja kertokaa ihmeessä mikä saa teiät hymyilemään, vai pystyttekö jollain tapaa samaistumaan noihin mun listaamiin juttuihin. 
Jos pystytte, niin mihin niistä?

------------------------------☆------------------------------
And here we go..

1. Pelien voittaminen - Joo, mä oon tosi voitonhaluinen ihminen ja siks kaiken maailman pelien sekä kilpailujen voittaminen tuntuu superhyvältä. Kyllä mä sen häviönki kestän, mut yleensä pelaan sit sitä peliä mitä nyt ikinä pelaankaan, niin kauan, että voitan. Edes sen kerran. Oli kyseessä sitten lautapelit, kortinpeluu tai vaikka keilaaminen, niin voitto tuntuu hyvältä! Mutta kenestäpä ei tuntuis ;)

2. Tee - Oon nyt omille muuttamisen seurauksena alkanu juomaan ihan huimia määriä teetä ja en itse asiassa juo nykyään täällä mun himassa ollenkaan kahvia, ellei mulla oo kavereita tai muita vieraita käymässä. Tee ja varsinkin mun tän hetkinen lemppari, vadelmatee on ihan parasta! Nam.

3. Ebay - Ootte varmaan pistäneet merkille mun viime aikaisen ebay-villityksen ja sen miten meikki- sekä vaatepostaukset on lisääntyny täällä mun blogissa huomattavasti. Se vaan on niin, että ne jotka sanoo ettei rahalla saa onnea. Ei tiedä missä kannattaa shoppailla :'D Onhan se vähän hölmöä, mutta mä ainakin tuun super mega onnelliseks kaikista uusista vaatteista, koruista, meikeistä ja kaikesta mitä mä sieltä ebaysta (sekä tietty muualtakin) ostan. Tälläkin hetkellä oottelen aika suurta määrää paketteja pienellä jännityksellä ja voi sitä riemun päivää ku ne sit saapuu! Sillon meitsi kehrää purrrrr...

4. Lukeminen - Tuntuu et tosi harva nykyään lukee kirjoja, mikä on sinänsä sääli. Kirjat on kuitenkin ihan parasta ajanvietettä esimerkiks juna- tai bussimatkoille ja ne jos jotkut kehittää ihmistä. Myönnän, että luen nykyään paljon harvemmin, kuin ennen, koska on niin helppoa datailun lomassa avata netflix ja valkata sieltä jotain fiilikseen sopivaa kateltavaa. Sen lomassa, kun voi helposti kurkkia facebookkia, päivitellä bloggeria tai tehdä jotain muuta vastaavaa. Lukeminen on kuitenkin hurjan tärkee juttu mulle ja se jos joku tekee mut onnelliseks. Joissain kysymyspostauksissa oon muistaakseni tän jo maininnutkin, mutta mun lempikirjailija on vieläkin Torey Hayden.

5. Kirjoittaminen - Lukeminen on tosi jees, mutta kirjottaminen taitaa kyllä viedä silti sen voiton ja sehän näyttäytyy parhaiten tän blogin kirjottamisena. Joskus, kun on oikeenlainen fiilis ja flow meneillään, niin mun tekis mieli kirjottaa postauksia postauksien perään ja oon jo useamman vuoden ajan tienny, että tuun vielä joskus kirjottamaan kokonaisen kirjan, ellen useammankin ja yksi niistä tulee ehdottomasti olemaan mun ja Jossun tarina.

6. Onnistumiset - Kukapa nyt ei onnistumisen tunteesta tykkäis! Mulle tulee ainakin ihan voittajafiilis onnistumisista, vaikka ne ois niinkin pieniä juttuja, kuin koulutyön valmiiksi saaminen, hyvän postauksen kirjottaminen tai vaikka jonkin täydellisen valokuvan ottaminen, niin iloseks ne silti tekee. Pienet ja toki ne suuretkin onnistumiset on ihan parhautta!

7. Samanlainen huumorintaju - Mä oon sellanen ihminen, että mussa on tosi monta puolta. Oon aika varma, että kaikissa meissä ihmisissä on, mutta yks näistä mun puolista on sellanen, jolla on maailman oudoin, kieroin ja lapsellisin huumorintaju ja tää kyseinen puoli näyttäytyy vaan muutaman mun kaverin (sekä serkun) kanssa, ja vaikka mulla meneekin tosi lujaa tän puolen esille tullessa, niin rakastan sitä puolta siitä huolimatta. En voi ees sanoin kuvata kuinka onnellinen oon, kun mun luokkakaverilla Annella on täysin samanlainen huumorintaju, jonka ansiosta me vuorotellen saatetaankin kaatua maahan nauramaan tai vähintääkin ulvotaan keskellä koulun käytäviä. Tää mun villi ja tyhmille jutuille naurava puoli on sellanen, joka tarvii aina toisen osapuolen ja nyt kun mulla taas pitkästä aikaa on sellanen ihminen mun elämässä, niin se tekee mut ihan äärettömän onnelliseks !

8. Meikkaaminen - Niin, no tuskinpa mä meikkaisin, jos en siitä nauttis. Se on sellanen juttu, joka piristää mun oloa päivittäin ja vielä parempaa on se, kun saan näistä mun meikeistä palautetta. On oikeesti tosi mukava kuulla mm. teiltä tyttö lukijoilta kehuja tai sitä, että meikkaan joitakin lukijoita paremmin saati sitten, että mulla on jossain kuvassa upeesti toteutettu maskeeraus. En usko, että tuun ikinä kyllästymään meikkaamiseen, koska on niin paljon erilaisia vaihtoehtoja ja toteutustapoja tehdä niitä meikkejä ja maskeerauksia. Laittautuminen on ehdottomasti yks mun elämän tärkeimmistä asioista, vaikka joskus oon sen takia saanutkin sitä kuraa niskaan. Meikkaaminen on vaan mulle yhtä kuin oman itsensä oleminen. Piste.

9. Musta eyeliner - Meikeistä puheenollen onko teillä lempimeikkiä? Mulla on ja vaikka väreistä tykkäänkin, niin musta eyeliner on mun mielestä nestemäistä rakkautta eli ehdoton ykkönen. Erilaisten rajausten tekeminen on ehkä parasta meikkaamisessa ja rakastan sitä tunnetta, kun viimeistelen mun meikin veitsenterävillä mustilla rajauksilla. Ja jotenkin just se musta väri on se, joka vetoo muhun. Vastaavasti ihan loppumispisteessä oleva eyeliner pistää vituttamaan (varsinkin aamusin) ihan törkeesti ja siks niitä linereitä pitääkin olla useempi kerrallaan. Ihan vaan varmuuden vuoksi. :D

10. Hyvät kohdat biiseissä - Joo musiikki on kans lähellä mun sydäntä ja onhan tän kyseisen pojun musiikkimakukin aika laaja. Yksi ylitse muiden iloseksi tekevä juttu musiikissa on ja se on sellanen, että siinä biisissä on sellanen hyvä kohta. Se voi oikeesti olla vaikka vaan sen lauseen tai parin pitunen, mutta niiden muutamien lauseiden lausumisen aikana mä värisen musiikkiorgasmeista. Kerta toisensa jälkeen samaa biisiä kuunnellessa. Välillä saatan löytää tai kuunnella sellasiakin biisejä, jotka on muuten ihan perseestä, mutta se pienen pienen hetken kestävä kohta tekee siitä kappaleesta kuitenkin kuuntelemisen arvosta.

11. Ihmisten hämmentäminen - Hahah tää on tällänen juttu, joka osaks liittyy mun huumorintajuun. Mua naurattaa ihmisten hämmentäminen ihan törkeesti ja voitte vaan kuvitella, kuinka jotkut mua tytöks luulleet hämmentyy sit jossain vaiheessa tajutessaan, että oonkin oikeesti jätkä. Myös kaikki kummalliset ja joidenkin mielestä varmasti lapselliset jutut on musta ihan huippuja ja jos niihin liittyy ihmisten hämmentyminen, niin mikäs sen parempaa. En nyt tiiä minkä esimerkin tähän antaisin, mut ehkä te ymmärrätte mistä puhun.. :'D

12. Onnistuneet kulmakarvat - Joo tää on yks tällänen näistä maailman "turhimmista" jutuista, mutta se tunne kun sun kulmat onnistuu täydellisesti ja näyttää hyviltä minkä tahansa ilmeen naamalle väännätkään, niin se on vaan ihan huippu juttu ! Tykkään.

13. Ilman syytä hymyilevät ihmiset - Kyllä te varmaan kaikki tiiätte sitä seuraavan fiiliksen, kun joku sulle täysin ventovieras ihminen kävelee kadulla vastaan ja hymyilee sulle ja kattoo suoraan silmiin. Ilman minkäänlaista syytä. Se tuntuu hyvältä!

14. Aamukahvi - Ahh, aamukahvi arkipäivinä on ihan must. Riippumatta siitä juoko sen heti herättyään, tupakan kanssa tai vaikka koulumatkalla, (niin kuin mä nykyään teen) niin se on aina yhtä hyvää ja saa ainakin mun päivät kulumaan paljon energisemmin. Siitä pääsenkin seuraavaan kohtaan, joka on nimenomaan se...

15. Energinen olo - Mä kun henkilökohtasesti oon kokenu niin paljon sitä väsynyttä ja saamatonta oloa kiitos masennuksen, niin energisyys ja sellanen flow on ihan törkeen kivoja fiiliksiä ja niistä aiheutuneet tulokset, esim ne onnistumiset saa mut hymyilemään leveesti.

16. Lakatut kynnet - Pienikin voi olla suurta ja kynsien lakkaamisessa toi lausahdus, jos mikä pitää paikkansa. Mä ainakin tuun onnelliseks aina ku oon saanu kynnet lakattua, joskin välillä vaan pieneksi hetkeksi, mutta kuitenkin. Mitä enemmän niihin käyttää aikaa ja kärsivällisyyttä, niin sitä parempi olo niistä valmiista kynsistä sitten tulee.

17. Sanat - Joo tää on ehkä vähän kummallinen juttu, mutta mä rakastan sanoja yli kaiken. Mitä jännittävämmän kuulosia, mutta silti tekstiin ujutettavia ne sanat on, niin sitä kiehtovampia se niistä tekee. Muutenkin kaikenlainen verbaali akrobatia on lähellä mun sydäntä ja ootte varmaan huomannutkin tätä mun blogia lukiessa, että välillä se postauksiin panostaminen nousee sellasesta normi slangista ihan kirjakielen tasolle. Höystettynä niillä hurmaavilla sivistyssanoilla c: Fuck yeah.

18. Irokeesi - Lemppari hiustyyli ikinä. Se tunne, kun sulla on keesi pystyssä on niiiiiiiiin paras. Samalla tulee sellanen mahtipohtinen ja raju, mutta silti tosi laittautunu olo ja kukaanhan ei vittuile keesipäille ;)

19. Kaverikuvat - Jos mun kone nyt lahois niin mulla ei ois onneks mitään hätää. Kaikki tärkeimmät kuvat, eli kaverikuvat on nimittäin sekä tällä mun koneella, että ulkosella kovalevyllä, koska just kavereiden kanssa otetut kuvat on mulle äärimmäisen tärkeitä. Ne, jos jotkut herättää muistoja ja tunteita. Sekä onnellisia, että surullisen haikeita. Mä vaan rakastan mun facebookin kaverikuvakansiota ja suurin osa niistä kuvista on itse asiassa päätynykin koristamaan yhtä mun seinää. Voi toverit, kun teette musta niin onnellisen ♥

20. Vasta värjätyt hiukset - Väristä riippumatta aina kun on pessy hiusvärin päästään ja odottaa niitten hiusten kuivumista ja todellista väriä tuntuu kivalta. Etenkin, jos lopputulos on sellanen mitä odotti. Ellei jopa parempi! Välillä hiusten värjääminen tuntuu rankalta, mutta lopputulos viimeistään muistuttaa miks se on niin kivaa.

21. Kehut - Tarviiko tätä edes selittää :') Musta, ja varmaan monesta muustakin on ihana kuulla kehuja kaikesta itse tekemästä tai sanomasta jutusta. Teiänkin kommentit saa mut super usein hymyilemään, varsinkin jos ne erottuu jotenkin joukosta tai muuten vaan uppoo muhun just sillä hetkellä. Kehuja ei mun mielestä voi saada, eikä kyllä antaakkaan liikaa. Ne on sellasia, että ne rikastuttaa kenen vaan elämää!

22. Kaikki yliluonnollinen & mystinen - Vampyyrit ja ihmissudet, halloween, tarot-kortit, horoskoopit, erilaiset uskonnot, Kreikan mytologia, kummitusjutut, hyvin toteutetut kauhuleffat, unien tulkitseminen, sellaset asiat, jotka tapahtuu just, kun niitä on ajatellu tms, legendat, klassikko sadut, psykedeelinen musiikki & taide ynnä muu.. Ihan parhautta jokainen!

23. Humala - Haha vähän hassua kirjottaa humalasta ja siitä, että "tuun humalassa onnelliseks", mutta totta se on! Enkä mä kyllä häpee sitä yhtään. Mä tiedostan olevani tosi hyvä alkoholin kanssa, sillä tiedän ne omat rajani eikä mulle oo oikeestaan koskaan tullu mitään "nytonpakkovetääperseet" ajatuksia. Tästä voin tosin luultavasti kiittää perhettäni ja erittäin vähäistä alkoholin käyttöä sen sisällä, mutta kaikenkaikkiaan alkoholi on mun mielestä tosi jees, kun sitä osaa juoda ja kun sitä nauttii hyvässä seurassa !

24. Se, jos te meette kattomaan yhen mun kaverin Adan vlogia, jonne pääsette tästä linkistä !

Tässäpä näitä oli muutama, pistäkääpäs te nyt vuorostanne tekstiä tulemaan! :)

25 kommenttia

  1. Tosta mustasta eyelinerista tuli mieleen se kun ostan eyelinerin mutta se ei ookkaan niin MUSTAA kun MUSTAN kuuluis olla vaan se on harmaata. ._.

    VastaaPoista
  2. Toi kirja sun ja Jossun tarinasta-idea kuulostaa ihan mahtavalta! tää oli muutenki tosi kiva postaus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep niin munki mielestä ! Joskus sitte ku oon käsitelly noita asioita tarpeeks ja sen kirjan kirjottaminen tuntuu hyvältä ja ajankohtaselta niin sit :) Ja kiva et tykkäsit !

      Poista
  3. onnistuneet kulmakarvat ja musta eyeliner = fuck yeah... ja ihmisten hämmentäminen on ihan parhautta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä vaa ! :D Hyvän fiiliksen takaajat ♥

      Poista
  4. Torey Hayden ♥ btw, kantsii kokeilla white tea rasperryä nams! 8)
    Ja mää nii ymmärrän ton humala jutskan, itellä ihan sama juttu! Se on vaa nii hauskaa ottaa muutamia ja heittää menemään ihme settiä :D ja kun ei tosiaan tarte vetää niitä perseitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paras ikinä ♥ ! Uuu kuulostaa hyvältä, pitääpä maistaa c: Ja niimpääää muutama ja hyvä seura, nii hyvä tulee :3

      Poista
  5. ahhh varsinki se tunne ku uus eyelineri ♥ ihana postaus :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varsinki jos on ollu sellane ihan kämänen ensin ja sit saa sen uuden linerin ! Uuuh <3 :')

      Kiiitooooooooooooooooooooos, kiva että pidit c: !

      Poista
  6. Tossa listalla oli korkeintaan kaksi juttua mitkä ei mulle ole niin tärkeitä :) Tuo kirja susta ja Jossusta kuulostaa mahtavalta, kun täällä blogissakin kirjoitat niin hyvin! Lukisin varmasti jos saisin sen käsiini! (: Meikin onnistuminen tuo tosi mahtavan fiiliksen. Sitten kun itsekkin käytän talvisin usein hattuja, joissa esim mikkihiiren korvat ja muita eläinhattuja, niin ihmisiä tulee kehumaan ja kyselemään vaatteista :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeee tosi mukava kuulla !! C: Toi on kyl just kiva jos ihmiset tulee vaatteita tai ulkonäköö kehumaan ! :D

      Poista
  7. Ihanaa että teit tämän ! Arvostan sitä kuinka pieniä asioita osaat arvostaa ja nauttia niistä :) ♥ Monet väittävät että esim. materiaali on sellainen mikä ei oikeasti tee ihmistä onnelliseksi. Itse uskallan olla siitä eri mieltä :) Itse olen ainakin todella onnellinen aina kun saan vetää päälleni hupparin, mistä haaveilin pitkään ja vihdoin sen ostin :)
    Muista iloita näistä pienistä asioista, ja miettiä/ tehdä niitä silloin kun menee huonommin ! Olet todella ihana sekä arvostan sinua paljon ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. C:: Purrrrr, sama, se on just parasta ! :'D Ja pitää yrittää ilota tälläsistä sit huonompinakin hetkinä :) Kiitos hirveesti ♥♥♥

      Poista
  8. Oon nii samaa mieltä tosta kirja-kohasta! Ennen määkin luin paljo, mutta nyt sen on korvannu some :C
    Mää rakastan Torey Haydenin kirjoja, varsinki tiikerin lapsi on niiiiin ihana!<3
    Mut ookko lukenu Dave Pelzerin kirjoittamaa kirjaa pimeän poika? Suosittelen lukemaan, toi kirja on niiin ykkönen! Se on vaan tositosi rankka kirja, piti välillä lopettaa lukeminen itkun takia :/ Mutta ton kirjan lukeminen kasvatti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :C Ei oo kivaa ! Pitäis oikeesti järjestää sellasii lukuhetkii eikä aina vaa datailla mut joo tiikerin lapsi on mun lempikirja ! :3 En oo kyl tollasta lukenu, mut pitää varmaa käyä kirjastost lainaamas! Kuulostaa hyvältä kirjalta, jos se herättää oikeesti tunteita ja kasvattaa :)

      Poista
    2. Jep, ja netistä löytyy paljo arvosteluja ym siittä jos haluat lukea :)
      Mää ostin sen kirjan joskus kirjaston poistettavista kirjoista, ja jos haluut lukkee sen ja et löyä mistää sitä ni voin lahjottaa sen sulle :'D

      Poista
    3. Joo kävin lukasemas wikipedian esittelyn ja ihan mielenkiintoselta kuulosti :> Pitää tosiaan käydä siel kirjastos joku päivä kattoo et löytyykö, mut laitan sit tänne viestii jos en sitä löydä! :'))

      Poista
  9. Toi ihmisten hämmentäminen on mun suurin suosikki :D Ihan parasta! Jos oon vaikka vessassa ja avomies huutelee mitä teen siellä, niin vastaan yleensä esim. "kasvatan perunoita" tai "ruokin lapsia" ja se hämmentyy joka kerta yhtä paljon :'D Varsinkin jos kertoo ihan vakavalla naamalla jotain tosi outoja vitsejä ja sit ihmiset oikeesti viel uskoo, kunnes jossain vaiheessa ne tajuaa jutun idean. Haha :D

    Ps. Jos kulkisit mua vastaan kadulla, voit uskoa että varmasti hymyilisin sulle :3 ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Haha kuulostaa just samantapaselt setilt mitä ite aina vedän :') Just se vakava naama ja jotai iha random selitystä on ne parhaat ihmisten hämmentämiskeinot ! :'DD Ja awwww, niin kyl mäki sulle c: !

      Poista
  10. Tee, Kyllä! Kirjat, Kyllä! Kirjottaminen, Jep! Meikkaamine, Absofuckinglutely! Ja tuo hämmentäminen.. oon pitkään jo miettinyt et pitäisklöhän mun kerrankin vetää miesmeikit pälle, menna yliopistolle pukeutuneena keijunsiipiin :D Ehkä mä jaksan viel joskus tän toteuttaa for real xD Ihana huomata et sulla on niin monia hyviäkin juttuja elämässäs, mistä saat energiaa ja voimaa. Awws! Mä tein kans joku aika sitten blogiini postauksen, 50 asiaa, jotka saa mut oikeesti onnelliseks, posiiviseks jne jos halut käytdä kattoos niin löytyy täältä: http://inspirelicious.blogspot.com.es/2014/03/fifty-things-i-love-in-my-life.html

    VastaaPoista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)