keskiviikko 15. tammikuuta 2014

Mä oon niin kyllästyny kaikkeen... (k.18)


Mä oon niin kyllästyny siihen miten kaikki vaan toistaa itseään. Päivästä toiseen sama hymy naamalla, mut uudet viillot kirvelee siteiden alla. Piilossa niiltä ihmisiltä, jotka kutsuu itseään normaaleiks. Niiltä, jotka väittää ymmärtävänsä, mut jotka kääntää kaiken lopulta omaks edukseen. Peilaten niitä omia virheitänsä muihin. Huolimatta aiheesta kaikki menee aina ihan väärin päin ja kaatuu lopulta omaan niskaan. Oon oikeesti niin helvetin kyllästyny siihenki et joudun aina turhaan pyytelee mun tekoja anteeks. Mun pahaa oloa, ahdistusta, viiltelyä, paniikkioireita, yksinäisyyden tunnetta ja kaikkea muuta musta itsestä täysin riippumatonta. Enkä mä oikeesti jaksa enää olla se, joka joutuu anelemaan sitä anteekspyyntöä, tai joka vastaavasti antaa kaiken anteeks. Miks just mun pitää tuntee niin hirveesti empatiaa, kun tuntuu ettei se johda yhtään mihinkään, saati sit et sitä edes arvostais kukaan. Miks just mun pitää olla se ontto kuori muiden ehjien keskellä. Niiden, joilla on ongelmia, mut jotka silti osaa elää tässä yhteiskunnassa. Kyl mäki osaan esittää sellasta "oikeeta", mut se alkaa käymään raskaaks, kun joutuu päivittäin pohtimaan onks se alitajunta vai se hulluus, joka kuiskailee mun korvaan näitä juttuja. Sitä etten kuulu tänne ja että tiiän kyllä missä junarata sijaitsee tai sitä, kuinka paljon lääkkeitä mun kaapissa lojuukaan. Helppoahan se luovuttaminen teoriassa olis, mut vaikka välillä haluisinkin vaan olla vapaa - niin vapaa, että voisin poistaa jokaikisen sosiaalisen median käyttäjätilin. Bloggerin, facebookin ja kaikki vastaavat, jättää koulun sikseen ja sammuttaa kännykän - niin itsemurha kuulostaa silti liian kornilta ja kaukaselta. Mun empatia, eli niin kutsuttu eläytyvä myötätunto on ihan liian suuri pitkäjänteiseen suunnitteluun, mutta valitettavasti ne hetken mielijohteet on välillä todella voimakkaita.. Sen takia varmaan maistankin taas sen tutun veren maun suussa. Tunnen adrenaliinin suonissa sekä kyyneleet poskilla. Kyllähän tää hetken helpottaa, mutta huomenna pitää taas jatkaa hymyilyä hammasta kivusta purren.

40 kommenttia

  1. Sun blogissa on jotain niin kaunista. Tämäkin postaus omalla tavallaan, josta ensimmäinen kuva jäi mieleen, huh.

    VastaaPoista
  2. hassua,kuinka itse ensin ajattelee joitain asioita ja miettii ettei kellään ole samaa tilannetta,samaa 'en kuulu tänne'-tunnetta ja jokapäiväistä 'normaalin' esittämistä,ja sitten tulee ja lukee sun tekstin ja huomaa että jonkulla on täysin samoja asioita ja tunteita mielessään. mä toivon että sä pärjäisit ja jaksaisit elää vielä ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hassua tosiaan ! En osaa oikee muuta tähä hätää sanoo D: Mut joo kyl tää tästä ehkä toivottavasti ohi menee ja ei tää tosiaan ollu mikää "tapan itteni" postaus. Kuha vaan kirjottelin vähän asioita mitä tunnen ja mietin täl hetkel

      Poista
  3. Ihankun mun omia ajatuksia olisi monessakin kohassa.. En voi silti sanoa sulle et "tiiän ton tunteen" yms.. koska kaikilla on silti erilaisia tunteita.. Mutta silti sanon sen että oot tärkee ihminen, vaikka en hirveästi tunnekkaan ja niin:3 <3 Mielessä olis muutaki sanottavaa mut en vaa osaa kirjottaa enempää...

    VastaaPoista
  4. Harmillista huomata kuinka joku jossakin tarttuu taas terään tehden itselleen pahaa, kun itse taistelee omia demoneitaan ja terää vastaan minkä kerkiää. Kumpa olisikin joku voima tai sellainen minkä voisin lähettää kun sinulle tulee tarve satuttaa itseäsi. Kai ymmärrät ettei viiltely oikeasti auta mitään eikä mihinkään. En mitenkään halua kritisoida sinua tai sanoa että teet väärin kun itsellenikin ottaa koville ettei ole kädet verillä, mutta olisiko mitenkään mahdollista, että pikkuhiljaa yrittäisit vain luopua tuosta. Teet hallaa itsellesi ja kaikille läheisille joka kerta kun tartut terään. Mutta olen sun puolella, en sua vastaan, teet miten ite parhaaks näet.. Ei meistä kukaan ole normaali ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo en ottanu tota mitenkää negatiivisesti, mut en tiiä luitko tota mun tekstiä ollenkaan, kun sanoin siinä just miten oon kyllästyny pyytelemään anteeks mun pahaa oloa, viiltelyä sun muuta - viitaten sun "Teet hallaa itsellesi ja kaikille läheisille joka kerta kun tartut terään." lausahdukseen. Tottahan se on, että etenki itelleni teen hallaa, mut mä en vaa jaksa enää miettii sitä et satuttaako mun viiltely niitä ihmisiä, jotka mua siitä moralisoi, kun tarpeeks paljon mua itteäni se viiltely; tai oikeastaan sitä edeltävä paha olo, satuttaa. Eikä niitä anteekspyyntöjä/avunpyyntöjä kovinkaan usein oteta edes tosissaan, jos siitä lähetään.. :D Eli nyt saa muiden ihmisten mielistely loppuu. Ja pakko vielä sanoa, et kyl se viiltely mulle tuo hetkellistä hyvää oloa, vaikka eihän se eteenpäin viekkään. Niin ku sanoitki :) Pienempi paha se kuitenkin mun silmissä on, ku ne monet muut pahan olon turruttamiseen käytettävät keinot..

      Kiitos kuitenki sun kommentista ! Ja niimpä, eihä meistä kukaan oo normaali..

      Poista
    2. Ei sinun muita tarvitsekaan mielyttää, ei sinun minun pyynnöstäni tarvitse tuota lopettaa. Ei sinun tarvitse keneltäkään anteeksi pyydellä. Ajattelin vain ystäviäsi ja läheisimpiäsi jotka varmasti vain pelkäävät että viillät väärästä kohtaa tai teet jotain muuta peruttamatonta niin kuin olet kirjoittanut. Ne pelkäävät saavansa sen tiedon, jossa kerrotaan sinun kuolleen, Heitä varmasti harmittaa koska eivät ole voineet auttaa sinua ja heillä on todisteena sinun arvet jotka kertovat karua tarinaa sinun pahasta olostasi.Tai mistä minä tiedän, minkälaisia ihmisiä sinulla on ympärilläsi. Ei kukaan odota sinun pyytävän anteeksi, enemmin sinulta halutaan anteeksi antoa.
      Älä katkeroidu, se ei auta.
      Anteeksi ettemme osaa auttaa. Minua harmittaisi jos tietäsin jonkun lähimmäiseni tekevän tuota, minun harmittaa jo sinunkin kanssa. Olisin vihainen itselleni, miksi en löydä tapaa auttaa ettei tuota enää tapahtuisi. Ettei hän tekisi mitään mikä veisi hänet luotani.
      En moralisoi, luurangot pitää ensin puhdistaa omasta kaapista. Toivotan sinulle vain kaikkea hyvää tästä eteenpäin. Anteeksi kun minusta ei ollut mitään apua ja puutuin asiaan typerillä kommenteillani. Eihän tästä elämästä selviä hengissä, mutta älä tapa itseäsi, kyllä kaikki mitä luultavimmin järjestyy, tai mistä minä tietäisin.

      Poista
    3. Ei nää ollu yhtään typeriä kommentteja, ymmärsin kyllä mitä ajoit takaa ja ettet moralisoi ! :) En osaa nyt aamutuimaan mitään tän suurempaa sulle vastata, mut niinhän se menee et ne omat luurangot pitää eka puhdistaa sieltä kaapista ja kyllä mä niitä läheisimpiä ihmisiä aattelenki vaikken jaksais enää pyydellä anteeks mut joo tajusit varmaan.. Kiitos ja kaikkea hyvää sullekkin ! :) Toivottavasti kaikki järjestyy

      Poista
  5. Jaksuja aivan kamalasti! Älä tee ittelles pahaa, oot yks rohkeimmista ihmisistä, keihin oon netissä törmänny. Ymmärrän kyllä ettei oo niin yksinkertasta olla koskematta terään, mut toivottavasti sun ei enää tarviais. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Isot kiitokset <3 Ja kyl mä yritän olla tekemättä..!

      Poista
  6. voipieni 8( tuntuu jotenkin niin väärältä (joo on kliseistä, hys siitä), mutta mulle tulee joka kerta olo kun luen tämmösen postauksen tai juttelen jostain ikävästä sun kanssa tai jotaain, että tyhmää ku sulle lyyään kaikki se paska niskaan. miksei sitä voida jakaa jonkun muun kesken? et se paha olo ei ois aina jatkuvaa, vaan joku muu kärsis siitä vaikka puolet? luulen, että oot ehkä itekin pohtinu tätä joskus ._.
    joka tapauksessa yritä jaksaa ja tsemppaa! äläkä pyytele anteeks keneltäkään mitään, mitä yllä mainitsit. ei se oo sen arvosta (: oot ihana ihminen ja kauheen rakas, muista jooko se :3 <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :c Oonha mä pohtinu, mut vastausta ei tunnu löytyvän. Elämä tuppaa välil olee nii epäreiluu joitaki kohtaa ettei mitää rajaa, mut kiitos Ellaaaa!! Ja joo muistan ♥ ! Säki oot rakas :>

      Poista
  7. Voi ei.. Ajattelin että nyt sinulla on postaukset olleet iloisempia. No tiedän tuon itsekkin, ensin hyvin sitten huonosti. Paaaljoon paaljoon jakseluita ja tsemppiä eteenpäin!:) Oot tosi upee persoona! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niiih :/ Onha ne ollukki, mut sit välillä sitä vaa romahtaa.

      Kiitos ! ♥

      Poista
  8. Tiiän miltä toi liika empaattisuus tuntuu.. Liikaa oon myöskin joutunu pyyteleen ja antamaan anteeks, vaikka syy ei oo ollu alunperin mun tai musta riippuva. Paljon jaksamista <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep.. Se on perseestä. Mut kiitokset :)

      Poista
  9. "Miks just mun pitää olla se ontto kuori muiden ehjien keskellä. Niiden, joilla on ongelmia, mut jotka silti osaa elää tässä yhteiskunnassa." Tämä. Oon miettiny usein samaa ja sitä, miksen osaa olla niinku ihmiset on. Ja ko tuntuu, et kaikki pelot vaan pahenee ja miäli synkkenee kokoajan, vaikka on niitä tosi hyviäki päiviä ja viikkoja. Kaikki on ihan hyvin mut ei ookkaan. Raastavaa.
    Koita jaksaa. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä.. Siltä se just tuntuu, vaik onki välil niit hyvii aikoi, mut kuitenki.. ://

      Koitan, koita säki ♥

      Poista
  10. voi pietu :( paljon paljon voimia!<3

    VastaaPoista
  11. Mulla tuli ekaksi kylmät väreet, sen jälkeen kyyneleet silmiin ku luin tätä... Miten jollakin voi olla niin samanlaisia ajatuksia, miksi noinkin hieno ihminen, joutuu kärsiä tämmösestä? Oon oikeesti niin sanaton, etten tiiä mitä voisin sanoa sulle.. Muuta kuin, elä tee sitä!<3
    Oon ano, oon kommentoinu sulle ennenkin, mutta et sää mua varmaan tunnista, mutta tää sun blogi on jääny tosi syvästi mun mieleen. Oon lukenu tätä kohta vuoden, täältä on saanu paljon vertaistukea ja voimia jaksaa eteenpäin. Pietu sää oot ihan älyttömän hieno ihminen!

    ps.jos haluat kuunnella
    vnv nation -illusion
    hurts - illuminated

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tee, älä pelkää <3 Ja harmi että tää teksti sai sut itkemään :/ Kiitos kuitenki paljon noista sun sanoista :) Käyn kuuntelemassa noi biisit, kun ehin !

      Poista
  12. et poista mitään sosiaalisia medioitas. oot upea persoona, oot _ihan oikeasti_ inspiroiva ihminen! oot kokenu paljon ja silti taistelet eteen päin. oot persoonallinen ja oma ihtes!
    Tuo on niin helvetin tuttu tunne, että tekis mieli poistaa kaikki puhelinnumerot ja sammuttaa kännykkä ja vaan rukoilla, että kaikki unohtais taikatempusta mun olemassa olon. Ihmiset on hirviöitä, kaikki, mutta jokaisessa on silti sitä jotain, mikä saa meidät jaksamaan kaikesta huolimatta heitä.
    Älä lopeta. Jatka. Oikeasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Awww C: Istuin junassa ku luin tätä sun kommenttia ja aloin jostain syystä hymyilemään ihan törkeesti :'D En mä niitä poista, enkä lopeta vaikka välillä mieli tekiski !

      Kiitos ! ♥ :))

      Poista
  13. http://www.red24management.com/wp-content/uploads/2013/01/butterflyrules1.jpg <3

    VastaaPoista
  14. Hei Pietu. Olen lueskellut blogiasi jo jonkin aikaa, mutten ole aiemmin kommentoinut mitään. Olen jotenkin jäänyt koukkuun blogiisi, tunnut valloittavalta ja suurelta persoonalta (sellaiselta johon haluaisi kovasti tutustua mutta pelkää olevansa itse niin tavis ja huomaamaton ettei pysty "antamaan" mitään uutta). Nyt oli pakko avata suuni. Voisin väittää tietäväni jossain määrin sen miltä sinusta tuntuu. Omasta taustastani sen verran, että olen saanut masennusdiagnoosin v. 2012 alkuvuodesta. Olen sinua vanhempi, työelämässä ollut jo kymmenisen vuotta.

    " Huolimatta aiheesta kaikki menee aina ihan väärin päin ja kaatuu lopulta omaan niskaan. Oon oikeesti niin helvetin kyllästyny siihenki et joudun aina turhaan pyytelee mun tekoja anteeks."
    Olen ajatellut ihan samaa viime aikoina ! Joskus vaan tulee niin voimakas tunne, ettei jaksa enää yrittää, koska aina tulee vastoinkäymisiä juuri silloin kun asiat on parhaimmillaan. Itselläni oli ennen joulua pitkä hyvä jakso, oikeastaan koko syksy meni tosi hyvin, mutta joulu oli rankkaa aikaa, ja siitä lähti alamäki luisumaan. Harmittaa se että on itse niin heikko, että pienetkin asiat vielä sortaa, vaikka on jo kuvitellut olevansa parempi ja vahvempi. Ja tuttua on tuo, että pitää pyydellä anteeksi sitä ettei jaksa jotain, ettei hihku ilosta, ettei jaksa olla pirteä ja positiivinen...kaikilla meillä on joskus huonoja päiviä, enkä jaksa sitä "painostusta" mikä ympäröiviltä ihmisiltä tulee että pitäisi tsempata ja jaksaa. Kun aina ei vaan jaksa. Masennus vie joskus voimat täysin (ainakin minulta), niin että päivän ainoa lohdullinen ajatus on se että illalla pääsee nukkumaan ja saa antaa itsensä levätä rauhassa. Olen jo naimisissa, ja näen miehestäni että hän on pettynyt minuun koska olen taas vaipunut alakuloon. En haluaisi olla se ainainen pettymys toisille. :( Enkä haluaisi olla se joka jarruttaa toisten onnellisuutta. :(

    Anteeksi kun vuodatan sinulle, jotenkin tuntuu että jaettu suru on vähän pienempi suru. Toivon sinulle kovasti parempaa huomista, ja yritetään me elämän rikkomat tukea toisiamme, jotta meidän olisi helpompi yhdessä kulkea tätä elämän matkaa. Täällä ruudun takana on varmasti monia ihmisiä jotka lähettävät sinulle virtuaalihalauksia, minäkin kuulun heihin. :) Olet monelle tärkeä, minullekkin vaikka en edes tunne sinua kunnolla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi ! Sori, että mulla kesti näin kauan vastata, mut halusin lukee tän sun viestin ihan rauhassa ja siks venähti tähän päivään, mut ihana kuulla et oot "jääny koukkuun" tähän mun blogiin. Tuntuu tosi mukavalta kuulla tollasta ja turhaan pelkäät et oisit liian "tavis". Mun mielestä jokaisella ihmisellä on jotain uutta annettavaa ja kaikkihan me ollaan omalaatusia ! Harmi että sulla on menny joulun jälkeen niin huonosti ja itekki tunnistan ton ku masennus vie ne voimat kokonaan ja kun haluis vaan nukkuu nukkumisen perään... Mua harmittaa myös, et se sun mies on pettyny suhun koska ei se alakulo nyt susta itsestä johdu! Ei sille vaan voi mitään..

      Ei haittaa vaikka vuodatit, mulle saa aina puhua ja paljon haleja sullekkin !! C: <3

      Poista
  15. http://imgur.com/gallery/QVtfB || upeita meikkejä!

    Et sinä ole oikeasti sisältä tyhjä, ehkä jäässä kaiken elämääsi osuneen jäljiltä mutten ikinä usko että tyhjä.

    Koita vaan jaksaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vauuuuu ! Ihanii noi meikit ja niih, voi olla :s

      Kiitos, koitan ♥

      Poista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)