maanantai 28. lokakuuta 2013

Kaks kuvaa

 
Viikonlopun kuvasaldo nolla, mut ei se mitään, koska tässä ois kaks ennenjulkasematonta kuvaa, jotka mun luokkakaveri Sara räpsäs tässä pari viikkoa sitten. Noi kuvat meni nyt seepianvärisiks, koska en jaksanu ladata niitä photobucketin kautta, mut ei se mitään, sillä on noi aika siistejä sävystä huolimatta. Nyt en kyllä yhtään muista millä kameralla ja objektiivillä kuvat otettiin, mutta sen voin sanoa, että ne ei ollu mistään halvimmasta päästä. Tosi harvoin muut ihmiset saa muuten otettua musta sellasia kuvia, joihin ite oisin tyytyväinen (johtuen varmaan siitä, että mä otan yleensä aina täällä blogissa esiintyvät kuvat kameranjalustaa apuna käyttäen), mutta noissa kahessa kuvassa ei oo mitään valittamista :)
 
Mun kameralla, Canon 60D:llä ei ihan saa aikaan samanlaista jälkeä, mutta se on kuitenki ihan huippukapistus. Varsinkin siihen ostettujen objektiivien ansiosta ja itseasiassa kokoelma vaan kasvaa, koska mulla on ne synttärit torstaina, niin käytiin jo viikonloppuna kattomassa porukoitten kanssa mun lahjaa ja gigantista löytyki pitkään kaipailtu macro-objektiivi! En vaan malttas nyt millään oottaa seuraavaa Joutsenoa reissua, koska kyseinen objektiivi saapuu vasta perjantaina Lappeenrannan giganttiin, enkä näin ollen saa sitä vielä vähään aikaan. Onneks on kuitenki muitaki objektiiveja, joilla voin tässä odotellessa kuvailla. Noista kuvista vielä sen verran, että vaikken ehkä saakkaan samanlaisia supertarkkoja ja hyvälaatusia kuvia, mitä tolla Saran kameralla sai, niin tykkään silti kaikista mun kameralla otetuista kuvista ja ei se mun mielestä mee aina siten, että mitä kalliimmat vehkeet, sitä parempi tulos. Vai mitä te ootte mieltä ?
 
Ps. Halloween suunnitelmat on lähteny hyvin käyntiin, joten torstaina on aika varmasti tulossa aiheeseen liittyvä postaus !

12 kommenttia

  1. Kivoja kuvia, kuten blogissas yleensäkin! Samaa mieltä, mun mielestä hyvä kuvaaja saa pokkarillakin hyviä kuvia. :-) Terveisin ärsyyntynyt ihmisiin, jotka luulevat olevansa jotain ammattilaiskuvaajia vaan siksi, että niillä on hieno/hyvä kamera. (en toki siis meinaa tällä että itse olisin kovin hyvä :-D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hii Kiitos :) Ja joo täysin samaa mieltä ! :D

      Poista
    2. Mulla on nikonin D3100 + 15-105mm (mitenhä se kirjotettaa...) ja musta sillä saa kans hyviä kuvia :) vaikkei se mikkää ammattilaisten kamera ookkaan.
      Vai onko se oikeesti paska? :D

      Poista
    3. No siis kyl mä uskon et se on iha hyvä vehje ja varsinki jos tykkäät ite niistä ottamistas kuvista. En oo siis kyseistä kameraa koskaa koittanu, enkä ehi nyt googlaamaankaa ku oon dösässä :D Mun muistaakseni (ainaki canonin kameroissa) se menee sillee et mitä enemmä nollii siin nimessä on nii sitä "huonompi" tai ainaki halvempi kamera on kyseessä. Ite kuitenki kuvasin monta vuotta sellasella melko halvalla ja kovia kokeneella sonylla, nii tiiän että niillä vähän halvemmillaki järkkäreillä saa hyviä kuvia aikaan ! :)

      Poista
    4. Jepjep :) tää on mun eka kamera. Mutta tärkeimpiähän juttuja valokuvauksessa on valokuvaussilmä, että ossaa kuvata oikeista suunnista, korkeuksilta ja ossaa rajata ja näi :') ja oon huomannu, että ainaki noi jutut sulla on hirveen hyvin hallussa, sun kuvat on iha hirveen upeita!

      Poista
    5. Jep ! Samaa mieltä :) Ja kiitos <3

      Poista
  2. Tosi cool toi sun sivutukkasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Katri :p Mustaki se on aika onnistunu vaik ite leikkasin sen c:

      Poista
  3. Hei, tää ei kyllä yhtään liity tähän postaukseen mut missä päin Suomea asut? jos siis saa kysyy (:
    Ja käytkö missään isoissa tapahtumissa, ois kiva joskus bongata sut jostaki ja tulla moikkaan livenä ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Asun Järvenpäässä ja no en oikeestaa, tai ei tuu ainakaa nyt mielee mitää mis oisin käyny (8

      Poista
    2. Vähän jännä, oon kesällä menossa kummin tykö sinne! Jos nään sua vaikka josaki kadulla nii saaks tulla moikkaan..? :p

      Poista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)