tiistai 13. elokuuta 2013

Ennakkoluuloja

Lukijamäärä sen kun kasvaa kasvamistaan ja kävijäkäyräkin kohoaa päivä päivältä! Kirjotan teille nyt tälläsen postauksen joka toivottavasti pistää edes vähän ajatuksia liikkeelle. Aiheena on varmasti meitä jokaista koskevat ennakkoluulot
 
Okei elikkä alotan tän tekstin kertomalla kenestäpä muustakaan, ku itestäni. Mä oon tosiaankin poika ja mä meikkaan. Mikä on ihan käsittämättömän monelle, vielä tänäkin päivänä ongelma ja asia joka herättää ennakkoluuloja. Onneks ei kaikille, mutta varsinkin tosi monelle pojalle kyllä. Alapuolella on muutamia kysymyksiä, jotka luo usein niitä muhun kohdistuvia ennakkoluuloja, varsinkin jos niihin ei saa vastausta tai jos vastausta ei kunnolla ymmärrä. Ensimmäinen kysymys, tälläsiltä ihmisiltä joille varsinkin mun meikkaaminen on ongelma, on että miks?
 
 "MIKS SÄ MEIKKAAT?"
Tää kysymys pistää aina mun ajatukset liikkumaan ihan hurjasti. Mä vaan tykkään siitä meikkaamisesta ja siitä, et voin toteuttaa itteäni ja tuntee oloni itsevarmaks, mut mikä olis oikeesti tyydyttävä vastaus tähän kysymykseen, koska harvoin se "Mä tykkään siitä" tai "Näytän omasta mielestä hyvältä, ku mä meikkaan" riittää, sillä eihän se oo ollenkaan "normaalia" pojalle. Välillä tuntuu et pitäis olla joku tunteita nostattava tarina, että mulla on joku saatanan paha akne, jonka takia mun on pakko käyttää meikkivoidetta tai että mulla on silmissä joku eksoottinen tauti jonka hoito vaatii kajaalia... Ihan ku ois kiveen hakattu et meikkaaminen on vaan tyttöjen oikeus. Ei kukaan kysy tytöltä et miks sä meikkaat. Ei siihen oo tarvetta, koska niin se vaan on. Tytöt meikkaa, pojat ei. Sitä kyllä saatetaan ihmetellä, jos joku tyttö ei meikkaa. Saatetaan kysellä, että onko sulla jotain meikkiallergioita tai ootko sä eri uskonnossa tai jotain muuta vastaavaa, mutta ei välttämättä näitäkään. Tytöt saa valita, pojat ei. Toinen kysymys on sitten se

"OOT SÄ JOKU TRANSU??"
Mihin mä ainakin vastaan, että en. Sillä ei, mä en haluu olla tyttö, enkä edes näyttää tytöltä. Mä haluun vaan näyttää hyvältä, mä haluun näyttää iteltäni mitä varsinkin monien jätkien on vaikeeta sulattaa. Kolmas kysymys vois tietty olla se perus

"OOT SÄ HOMO?"
mut voin kertoo ettei se yleensä oo ees kysymys, koska poika + meikki = homo. Ahdasmielisten mukaan ei oo muita vaihtoehtoja. Pakko olla homo, tai vähintään se biseksuaali. Te lukijat varmaan tiedättekin, että ei, mä en ole homo vaan bi, mutta kun se ei oikeesti liity mitenkään suoranaisesti meikkaamiseen, ei tosiaan. Mä ainakin tiedän monta homoa & biseksuaalia jätkää, jotka ei meikkaa. Useilla on kuitenkin se ajatusmalli, että pojat ei saa tai ei voi meikata, mutta jos ne meikkaa niin ne on homoja.
 
Kun mä olin yläasteella, niin mä sain kaks tosi isoa oppituntia siitä, kuinka mustavalkosesti jotkut ajattelee ja miten suuria ennakkoluuloja joillain on. Oppitunti yks oli tietty ihmisten reaktio siitä, kun mä 14-vuotiaana aloin meikkaamaan. Tajusin, että koko ala-asteen ja siihen asti käydyn ylä-asteen aikanen koulukiusaaminen oli täysin mitätöntä siihen verrattuna, minkä mun meikkaaminen alotti. Sen lisäks, että mä jouduin kuuntelemaan haukkumista ja homottelua joka päivä koulussa, myös Irc-galleriassa sateli haukkumasanoja, sekä niiden seassa mitä ihmeellisempiä pyyntöjä, että tappaisin itteni tai uhkauksia että mut tapettais. Kasiluokka meni jotenkuten ja jossain vaiheessa jouduinki sitten mun ensimmäiseen laitokseen. Lapinjärven lastentaloon. Ysiluokka alko syksyllä, ja aika pian mä sain toisen oppitunnin ihmisluonnosta. Olin nimittäin alottanu laitoksessa röökinpolton ja useiden hiustenvärjäilyjen takia mun hiukset oli niin paskassa kunnossa, että eräs laitoskaveri leikkas mut kaljuks. Pari päivää kaljurotaks muuttumisen jälkeen istuin ilman meikkiä harmaa huppari päälläni ja rööki huulessa koulun parkkipaikalla, kun muutamia pahimpia kiusaajia tuli sitten siihen pummimaan tupakkaa. Heitin parille tyypille röökit jonka jälkeen me alettiinki juttelemaan aika tavalla. Jonkin ajan jälkeen nää kyseiset henkilöt sitten lähti koululle, mutta kuulin kuitenkin millanen keskustelu puhkes käyntiin. "Tajusitteks te kuka toi oli?" "Ööö.. ei?" "No vittu se Pietu." Ja melkeenpä samalla hetkellä joka ikisen henkilön pää tässä porukassa käänty ympäri ja melkein ootin kuulevani suiden auki loksahtelua. Noh, tästä päivästä eteenpäin aloin pikku hiljaa olemaan yhä enemmän ja enemmän näitten tarkkailu luokalla eli tarkkiksella olevien oppilaiden kanssa ja samalla tutustuin moniin muihinkin ihmisiin, joista osa oli aiemmin ollu niitä kiusaajia, mutta jotka oli kuullu juttua, et oonki ihan hyvä tyyppi. Tajusin noina aikoina miten erilaisen ensivaikutelman antaakaan tupakan polttaminen, se että on kalju ja varsinkin se ettei meikkaa. Niin se vaan on, ettei pidä tuomita ennen kuin tutustuu.
Mä oon nykyään jo aika tottunu siihen, että herätän ennakkoluuloja ja erilaisia tunteita ihmisissä mun tyylillä ja ulkonäöllä, mutta tällänen mä oon ja tälläsenä aion pysyä :) Aattelin ihan mielenkiinnosta kysyä, että onko teillä lukijoilla ollu musta ennakkoluuloja ja jos on niin millasia ja onko ne pysyny samana, pahentunu tai kenties hävinny kokonaan kun ootte mun blogia lueskellu?

36 kommenttia

  1. ekan kerran ku aukasin tan blogin, ajattelin etta onpas jannan nakonen, mielenkiinto heras heti. pidin sua outona, saattoin mainita sitten parille kaverillekkin etta kattoo. luin seuraavana paivana koko blogin lapi ja taalla maa edelleen seuraan :') pikkuhiljaa aloin pitamaan sun ulkonaosta, ja teksteja lukiessa myos susta :3 olis nii kiva tutustua mutta ei varmaan onnistu :( kuitenki tiivistettuna: oli ennakkoluuloja mutta ne poistu kuiteki. tykkaan susta! :*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua :3 Kiitos ihan hirveesti kommentista ja iha huippu juttu et ennakkoluulot on poissa :)) jajaja tottakai muhun saa tutustuu!

      Poista
  2. kun löysin sun blogin, luulin sua tytöks, mut kun tajusin et oot poika, niin ajattelin heti, että oot ihan älyttömän rohkee ja vaati varmaan kestämistä, kun ihmiset lappaa paskaa niskaan niinkin yksinkertasen asian takia kun meikki. ihmiset on ihan naurettavia välillä, esim mä olen kasvissyöjä ja oon saanu kuulla tosi paljon paskaa siitä. kaikkia kysymyksiä, että miks oot kasvissyöjä, miten niin eläimiä kohdellaan huonosti jalostamoilla, ootko joku huomiohuora ku et syö lihaa jne. en ymmärrä miten ihmeessä se vaikuttaa kenenkään elämään mitä muut ihmiset pistää suuhunsa tai mitä naamaansa. Jos joku ei käytä dödöä ja kaikki kärsii jumalattomasta hien hajusta, niin sillon voi valittaa, mutta jonkun toisen ulkonäkö ei vaikuta mitenkään mihinkään. en ymmärrä.Oot tosi ihailtava kun uskallat olla oma ittes kaikesta paskasta huolimatta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mietinki et kukaha mulle sanoo ekana et luuli mua tytöks ekaks, mut joo siis oikeesti meikki tai sun kohal toi kasvissyönti.... Mitä vittua??? :DDDD Ketä se liikuttaa et mitä joku pistää naamaansa tai mitä joku syö.. Ei se vahingoita millään tavalla yhtään ketään, Eikä kyllä kuulukkaan kenellekkään ! Ja joo en mäkään kyllä ymmärrä välillä yhtään.. Kiitos tosi paljon sun sanoista ja mielipiteestä :3 Ehkä ihmiset vielä joku päivä ymmärtää.

      Poista
  3. Hehe, muistan ku ekan kerran eksyin tänne. Mietin sillon suunnillee just et mikä transu toi on :'D. Että voikin olla kapeakatseinen... Tosiaan ennakkoluulot sua ja sun ulkonäköä kohtaan hävis multakin jonkun aikaa tätä seurailtuani. Täytyy kyllä munki sanoo, et rohkee oot ja vaikutat upeelta tyypiltä! :) Kiitti tästä blogista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah toi on oikeesti aika monel se ensireaktio, mut iha mahtavaa et ennakkoluulot on kaikonnu ja kiitos hirveesti C: !!

      Poista
  4. siit on niin sairaan pitkä aika, kun mä aloin lukemaan sun blogia et piti oikeen miettiä mitä ajattelin sillon. _ihan_ eka ajatus oli, että 'mitää, mikä vittu tää luulee olevansa?'. luin jo sinä iltana sun blogin läpi (olit alottanu kirjottamisen alle puoli vuotta sitten, et ei ollu suuren suuri urakka) ja rupesin ihaileen sitä tyyliä millä ilmaset ittees, kuinka paljosta oot selvinny ja miten suhtaudut asioihin. sit ku tuli joku postaus, missä kerroit kui huonosti sulla on menny niin rohkasin itteni ja kommentoin ihan ekaa kertaa jotain tsemppiä-tyylistä muistaakseni. sit kommentoin seuraavaankin postaukseen ja seuraavaan jne. jossain vaiheessa juteltiin kommenteilla ja vaihdettiin facet. alettiin vaihtaan kuulumisia semi säännöllisesti ja juteltiin yleensä öisin kaikkea turhaa ja vähemmän turhaa.
    nyt reilun vuoden kaveruuden jälkeen en voi sanoa muuta kun et oot aivan mahtava ihminen. oot tullu tärkeeks enkä oo kertaakaan katunu sitä ekaa kommenttia! <3
    lyhyemmin - ennakkoluulot on turhia, kannattaa tutustua paremmin ennen kun luo kuvaa toisesta ihmisestä (:

    VastaaPoista
  5. Möyy menin ihan sanattomaks :333 Oot ihana Ellaaaa ja sustaki on tullu ihan supertärkee kaveri mulle !! <3 Hihih c:

    VastaaPoista
  6. Ei tainnu olla. Paitsi älä loukkaannu, mut ensin oikeesti luulin sua tytöks. Mut katoin kuvii tarkemmin ni kyll mä sitte tajusin että joo. Ei, kyllä tämä pietu on ihan poika. Vaik aika outoo ku näytät paljo enemmän pojalta mitä tytöltä ja silti katoin tytöks... Voi olla et näin vilaukselt kuvan vaa vilaukselt, ni ei oikee kerenny kattoo sillee jännästi :D no joo SORI oon vähän sokee. Toivon että et pahastunu. Oot nimittäin tosi siisti tyyppi, ja ihailen sua ku osaat olla ittes ja sun blogis on hyvä kans. Yks lemppari blogeista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En loukkaannu :> Se on jotenki jännä kuulla niin monilta sitä ku ne on luullu mua eka tytöks, koska nään ite itteni niin eri tavalla :D En mä omasta mielestä näytä yhtään tytöltä, mut ehk se on just se eka vilkasu tai jotain :p Kiitos paljon ja kiva et tykkäät :3

      Poista
  7. Älä höpsö jaksa kuitenkin kaikki jotka tapaa sut liven pitää susta koska oot niin hieno tyyppi !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nooooh ei ihan kaikki :`) Mut tajusin pointin, kiitti Katri :C:

      Poista
  8. Löysin tän blogin jotenki sattumalta googlehaulla, ja tykkäsin sun bannerista niin paljon että oli pakko kattoo pari postausta. Kirjotat vaan niin hyvin, että oon aina pitäny sua tosi fiksuna ja mukavana, vaikken ees tunne sua:D Kaimmä itekki mietin että miks meikkaat, mutta ei enää ees jaksanu kiinnostaa ku "totuin" siihen ja oot mun mielestä just hyvännäköne tolleen. Oon pari kertaa ollu kateellinenki ku meikkaat niin hyvin, vaikka oon ite tyttö. Jotenki oon vaan niin tuppukylästä, että en osaa kuvitella sulle ku niko saarisen äänen..:D sori

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Purrr kiitoksia vaan ja kiva et eksyit mun blogiin :> Mutmut emmä kyl ihan siltä kuulosta.. :DD Hahah

      Poista
  9. No niin, aluksihan minä ajattelin, että olet mahdollisesti transnainen, että tahdot olla tyttö. Mutta sitten kun rupesin lukemaan tätä, niin tää blogi vaan imaisi mut mukaansa. Hirmu koukuttava! Ja hiljalleen sitä vain tajusi, että se on sun oma luontees ja persoonas eikä mikään muu. :) Voisin ihan innolla tutustua suhun! JA oikeastaan mun täytyy kiittää sua! Sillä ihan oikeasti tän blogin myötä oon kiinnostunut enemmän erilaisista ihmisistä, okei oon aina ollut silleen, että olkaa mitä ootte, mutta nyt oon silleen, että bongaan vähänkään "erikoisemman" tyypin ja mietin, että ei saakeli, tohon olisi mukava tutustua.

    Mutta tosiaan ymmärrän kyllä, mitä ennakkoluulot on. Ja oikeesti, tää oli hirmuhyvä postaus. (: Itse nyt olin peruskoulussa vähän sellainen, että vedin päälleni kuteet, joissa oli mukava olla, enkä nyt niin kamalasti miettinyt ulkonäköäni. Yläasteella tuli sitten se kapinavaihe ja tyyli muuttu rockimmaksi ja ehkä lievästi punkimmaksi. Korvasta roikkui hakaneuloja, värjäsin hiukset tummaksi ja rupesin äpisemään vastaan. Oltiin bestiksen kanssa aina yhdessä (kummatkin siis tyttöjä) ja lopulta porukka rupesi haukkumaan meitä lesboiksi. Ja muutenkin tuli sellainen fiilis, että oltaisiin jotenkin huonompia.

    Uh oh, tulipas siitä taas! Mutta oikeasti, mukavaa loppukesää :) !! Ja tee edelleen näitä yyperhyviä postauksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tulihan sitä, mutta ihan asiatekstiä ja voin rehellisesti sanoo et tää on jälleen kerran yks semmonen kommentti, mikä tekee bloggaamisesta niin mahtavaa! On tosi upeeta kuulla tollasii juttui et tää mun blogi koukuttaa, postaukset oikeesti kiinnostaa tai et joku haluu tutustuu muhun :)) Hyvää loppukesää (jos tätä kesäks enää voi kutsua) sullekkin ja teen ihan varmasti !! :3

      Poista
  10. ennakkoluulot tosiaan, niistä on itelläki kokemusta. tuntuu siltä, et jos ei näytä ihan samalta ku suurin osa kadulla vastaantulevast populasta, ni ihmiset kohdistaa suhun heti enemmän odotuksia. ainaki vähän nuorempana mun piti koko ajan todistella, et mun pääkopassa on itte asias jotai sisältöä. :p

    löysin sun blogis sattumalta ja nähtyäni sun kuvas hämmennyin. musta sulla oli siisti tyyli ja vaikutit aika persoonalliselta, vaikka mäkin luulin sua ekaks tytöks. :D mun silmiini hyppäs aluks pari asukuvaa ja aattelin, et toivottavasti et oo sellanen tyyppi, joka postailee vaan jotai pinnallista paskaa. sitte luin pidemmälle ja tykästyin blogiis: kirjotat hyvin, oot fiksun ja mukavan olonen tapaus sekä ihan pirun rohkee ollessas oma ittes c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jippiii ! Kiitoksia näin alkuun ihan hirveesti sullekkin C: Ja mul on käyny vähän samantapasia juttuja, et jengi kelaa ettei päässä liiku mitään, sitä en sitte tiiä et meikkaamisesta(ko?) se johtuu vai mistä O.o Voi se varmaan se erilaisuuskin olla. Mut joo tos kesäl tuli kyllä sitä materialismionnea jaettua useempaaki otteesee tänne blogin puolelle, mut kyl mä ihan tekstiäkin kirjotan, niinku ilmeisesti huomasit :3 Kiitos vielä ja pidä säkin siitä omasta identiteetistä kiinni vaikka odotuksia sun muita vastoinkäymisiä tuliskin ^^

      Poista
  11. ääh, myönnänpä minäki olevani vaan hyvinkin 'ennakkoluuloinen'... :D olen aina tuijotellut ihmisiä vain pinnalta. koulussamme on eräs goottineitonen, jonka pari vuotta sitten kuvittelin viiltelevän ja olevan masentunut ja varmaan se on yrittänyt tappaa itsensä ja pitää jotakin saatanallisia orgioita kotonaan, huhhuh tätä ajattelutapaa, vähän nolottaa nyt miettiä sitä mitä on tullut ajateltua.. :D no, joka tapauksessa selvisi hänen bloginsa kautta, että hänen siskonsa pitää goottityylistä puljua helsingissä ja tyttö on yksinkertaisesti sitä kautta löytänyt kyseisen tyylin, eikä ole mikään pimeän olento-angstilapsi, vaan normaalin ihanan perheen esikoislapsi kympin keskiarvolla.. hyvä minä. olen sitemmin ystävystynyt hänen kanssaan ja alkanut itsekin muuttaa tyyliäni enemmän rock/punk/goth-teemaiseksi. :)

    no siis pointtinahan mulla oli SINUA KOSKIEN, että vaikutit ensimmäisen lukemani postauksen perusteella niin huipputyypiltä, että luin lisää. ja lisää. ja lisää. ja riemastuin joka kerta kun huomasin sun päivittäneen lisää, kiitos siitä! <3 :) ja kiva että uskallat olla oma itsesi, tyyli- ja hiusmuutoksineen päivineen, jatka samaa rataa! onnee hei myös muuten ''uudelle elämälle'', ihanaa että oot saanu asiasi kuntoon! suuuuuuuuurella rakkaudella sulle kirjottelee emppu :)

    VastaaPoista
  12. Niin se ulkonäkö vaan välillä pettää ja ennakkoluulot väistyy tieltä C: Hirmu iiiiiiisot kiitokset sulle ja varmasti jatkan :P

    VastaaPoista
  13. muistan kun näin sut ekan kerran kelliksellä nii ei mulla ollu minkää laisia ennakkoluuloja. Itseasiassa mä katoin sua silmät pyöreenä et "wau miten ihana tyyli" :D

    VastaaPoista
  14. Ekana pitää kyl sanoo, että ainut huono puoli tässä sun blogissa on ton taustan ja tekstin värit :D hyvännäköset muuten, mutta mulle ne jättää sellasen hmm, miten se sanotaan, "jälkikuvan" silmiin ku yrittää lukee. Tai niinku että mihinkä tahansa sitte lukemisen jälkeen katotkaa nii näkyy vaa tekstirivit silmissä pitkän aikaa :D

    Mutta asiaan! Ekan kerran ku eksyin tänne sun blogiin, nii rakastuin tohon sun kirjotustyyliin. Osaat vaa sanoo sanottavas hemmetin hyvin ja huomaa että sulla on oikee elämänasenne etkä muutenkaa oo mikään tyhmä.
    Kuvat sit tuli seuraavana, enkä pitäny niitä mitenkää kummallisena tai muuta, tuumasin vaa että ka kehveliä ku on hyvännäkönen :D mulle aina pistää silmään erikoisen näköset ihmiset hyvällä tavalla.
    Voin kuvitella että oot hirmu hyvä tyyppi livenä, sellanen ilonen tapaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei jes loistavaa ! Mulle tuli ihan sama juttu mielee ku kirjotin pitkästä aikaa vähän pidempää tekstiä, huomasin et sitä on ihan sika vaikee lukee :D Vitsi ku tykkään vaa nii hirveesti täst ulkoasust just tälläsenä, mut nyt ku säki huomautit asiasta nii pakko varmaan tehä jotain muutoksia :)

      Loisto juttu, että tykkäät mun blogista ja kuvista ja muista jutuista :3 Kiitos ! <3

      Poista
    2. Aina pitää välistä tehä jotai muuta jos pitkää tekstiä lukee :D vaikka mäki tykkään kyllä tuosta ulkoasusta :)

      Poista
    3. :D ehkä mä keksin jonku kompromissin ton ulkonäön ja luettavuuden väliltä :))

      Poista
  15. ko törmäsin ekaa kertaa sun blogis, ajattelin että oot tyttö. luin sivupalkista että oletkin poika. vähän mä kyllä hämmennyin ensin, muttei tullu siitäkää mitään ennakkoluuloja sua kohtaan, jatkoin lukemista anonyyminä ja jonkin ajan päästä liityin lukijaksi. mun miälestä sulla on hyvä tyyli, mut sitä parempi asenne, voit olla oma ittes häpeemättä. ihailen sua, toivoisin itekki olevani edes vähän sun kaltanen ! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihih hämään ihmisii >:) Mut hei aww oon ihan otettu :3 !!! Kiitos tooooooooooosiiii paljooooon <3

      Poista
  16. Luulin ensin sua tytöksi. joissain kuvissa näytät paljon tytöltä toisissa taas ihan pojalle. jännä tyyli sulla. tosi erilaisia ja persoonallisia kuvia.

    VastaaPoista
  17. Pakko nyt vähän myöhässä kommentoida. Oon yövuorossa ja törmäsin sun blogiin äsken, selasin sen läpi aikalailla kokonaan. Mä itse asiassa googlasin muu lapsuuden tunnehäiriö, mistä tää sun blogi sitten hyppäs mun ruudulle. Olit kirjottanut ettet tajua sitä sun diagnoosia, ongelmana on se että maailma on täynnä diagnooseja, joita joku vaan keksii. Ihmiset on persoonia, lisäks musta tuntuu nyt että sä olet aika iso persoona. Diagnostiikkakin on yhtä ihmisten lokeroimista, mutta toisaalta helpottaahan se vähän hoidon suunnittelua. Mun ennakkoluulo susta oli että taas näitä blogeja.. sitten luin sun blogin alkuaikoja ja ajattelin edelleen samalla tavalla.. sun kirjoitustyyli kuitenkin muuttui ja aloit avata persoonaas enempi ja aloin tykätä sun tyylistä kirjoittaa. Musta sä oot tosi rohkea ja kaunis persoona, pidä siitä kii. Sun ja Jossun tarina kosketti mua tosi paljon. Sori kun vähän rönsyilin. Kaikkea hyvää sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ! Ja puhuit ihan asiaa noitten diagnoosien kohalla, itekki oon alkanu ymmärtää vasta vähän "vanhempana", ettei asiat oo niin mustavalkosia ku miltä ne ennen vaikutti :) Mukava kuulla, että sun mieli muuttu lukiessa tätä blogia ^^

      Poista
  18. Noniin, viimeinkin löysin vastauksen pariin mielessä hautuneeseen kysymykseen "Miksi meikkaat" ja tavallaan tää postaus vahvisti sen, että olet jätkä, koska joissakin kuvissa näytät enemmän tytölle kuin jätkälle ja sivupalkissa lukee "kameleonttipoika".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että sait vastauksia kysymyksiin ja muista et aina voi kysyä :) Ja niinhän siellä lukee, kameleonttipoika <--- _poika_ :D

      Poista
  19. Mie pyörin täällä netin ihmeellisessä maailmassa yks sunnuntai ettien uusia blogeja ja siun blogi tuli eteen luin ja oli pakko lukee koko blogi ja jäädä tuijottamaan kuvia ja aattelin kokoajan että "apuwaa, niin hieno ja hyvä blogi ja upee tuo pietu" ja nyt tulin toisen kerran kattomaan. (: tykkään! Upea olet, ja tykkään muutenkin. Mie oon aina tykänny "erilaisuudesta" sitä "oudompi ja erilaisempi" sitä parempi!! <3 :3

    VastaaPoista

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)